Ο οικονομικός κλάδος, ο τομέας των πωλήσεων, των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση σε επαγγέλματα, όπως αναφέρει η κυρία Μαρία Αθανασιάδου, ψυχολόγος – σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού στη συμβουλευτική εταιρεία ΜΤC LΤD. Βέβαια οι ειδικότητες που αναζητεί περισσότερο η αγορά δεν είναι κάτι απόλυτο, αλλάζουν, όπως και οι δυναμικές της αγοράς στην οποία απευθύνονται.
– Ποια επαγγέλματα- κλάδοι έχουν μεγαλύτερη ζήτηση;
«Οι κλάδοι με τη μεγαλύτερη ζήτηση στις ιδιωτικές επιχειρήσεις είναι κυρίως ο οικονομικός, ο τομέας των πωλήσεων, των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής.
Ειδικότητες όπως λογιστές, οικονομικοί μάνατζερ, χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι τραπεζών έχουν αυτή τη στιγμή αυξανόμενη ζήτηση. Στον κλάδο της πληροφορικής η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει δημιουργήσει ειδικότητες στα πλαίσια του αυτοματισμού, της ρομποτικής και των τεχνικών ή υπευθύνων έργων. Επίσης ζήτηση υπάρχει σε τμήματα logistics και για τεχνολόγους τροφίμων. Ο χώρος των πωλήσεων έχει και θα συνεχίσει να έχει ζήτηση από όλα τα είδη των επιχειρήσεων. Στον χώρο των υπηρεσιών η ζήτηση στον τουριστικό τομέα συνεχίζει να είναι υψηλή μαζί με τη ζήτηση για εξειδικευμένες υπηρεσίες που αφορούν τη φροντίδα παιδιών και ηλικιωμένων, για διατροφολόγους και υπηρεσίες καλλωπισμού. Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι σημαντικό ρόλο στην απορρόφηση από την αγορά εργασίας παίζουν πια η γνώση εξειδικευμένων software Η/Υ αλλά και η άριστη γνώστη μιας επιπλέον ξένης γλώσσας (εκτός των αγγλικών)».
– Πόσο απόλυτη είναι η ζήτηση στις συγκεκριμένες ειδικότητες;
«Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι ειδικότητες που αναζητεί περισσότερο η αγορά δεν είναι κάτι απόλυτο, αλλάζουν, όπως και οι δυναμικές της αγοράς στην οποία απευθύνονται. Επίσης μπορεί να ποικίλλουν ανά χρονικές περιόδους αλλά και ανά γεωγραφικό χώρο. Σημαντικές οικονομικές εξελίξεις αλλά και κοινωνικές αλλαγές μπορεί να αλλάξουν το τοπίο. Κάτι ιδιαίτερα απλό είναι, για παράδειγμα, ότι η υπερπροσφορά εργαζομένων σε έναν εργασιακό χώρο μειώνει τη ζήτηση, ιδιαίτερα σε αγορές με συγκεκριμένη απορρόφηση εργαζομένων όπως η Ελλάδα. Ενας κλάδος που έχει ζήτηση σήμερα δεν είναι απαραίτητο να συνεχίσει να έχει τα επόμενα 5-10 χρόνια».
– Είναι χρήσιμη η πληροφόρηση για τους εργαζομένους ή τους μελλοντικούς εργαζομένους; «Συνήθως το ενδιαφέρον όσον αφορά την πληροφόρηση για κλάδους επαγγελμάτων με τη μεγαλύτερη ζήτηση αυξάνεται όταν αυξάνεται και η ανεργία σε μια οικονομία, κάτι που επίσης συχνά συνδυάζεται και με χαμηλές απολαβές, ιδιαίτερα για νέους εργαζομένους. Η ζήτηση εργαζομένων με υψηλά προσόντα και εξειδίκευση γίνεται πιο απαιτητική και από τις αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς, αλλά και από την αύξηση της προσφοράς. Η μοναδική επένδυση κάθε εργαζομένου είναι στον εαυτό του με στόχο την ανάπτυξή του. Σε αυτά τα πλαίσια είναι αναγκαίο να γνωρίζει τις απαιτήσεις του χώρου στον οποίο κινείται. Από την άλλη η πληροφόρηση σχετικά με επαγγέλματα που έχουν μεγάλη ζήτηση δεν σημαίνει απαραίτητα ότι όσοι τα ακολουθήσουν θα ανέλθουν και επαγγελματικά. Η επιλογή μιας επαγγελματικής ειδικότητας είναι θέμα ικανοτήτων αλλά και δημιουργίας, κάτι που αν δεν ληφθεί υπόψη μειώνει την παρακίνηση, την ικανοποίηση και κατ΄ επέκταση την απόδοση του εργαζομένου. Για τους παραπάνω λόγους η επιλογή ή αλλαγή επαγγέλματος είναι απόλυτα προσωπική υπόθεση και ευθύνη».
Ποια είναι τα επαγγέλματα που αναζητεί περισσότερο η αγορά
Ο οικονομικός κλάδος, ο τομέας των πωλήσεων, των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση σε επαγγέλματα, όπως αναφέρει η κυρία Μαρία Αθανασιάδου, ψυχολόγος - σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού στη συμβουλευτική εταιρεία ΜΤC LΤD. Βέβαια οι ειδικότητες που αναζητεί περισσότερο η αγορά δεν είναι κάτι απόλυτο, αλλάζουν, όπως και οι δυναμικές της αγοράς στην οποία απευθύνονται.
Ο οικονομικός κλάδος, ο τομέας των πωλήσεων, των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση σε επαγγέλματα, όπως αναφέρει η κυρία Μαρία Αθανασιάδου, ψυχολόγος - σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού στη συμβουλευτική εταιρεία ΜΤC LΤD. Βέβαια οι ειδικότητες που αναζητεί περισσότερο η αγορά δεν είναι κάτι απόλυτο, αλλάζουν, όπως και οι δυναμικές της αγοράς στην οποία απευθύνονται.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.