Oι μαθητές θα πρέπει να αρχίσουν να μαθαίνουν μια δεύτερη ξένη γλώσσα από τη Δ΄ τάξη Δημοτικού αντί από την Ε΄ τάξη, όπως συμβαίνει σήμερα, ενώ θα πρέπει να αυξηθούν συνολικά και οι ώρες διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Αυτό προτείνει η ΟΛΜΕ για να αναβαθμιστεί η διδασκαλία των ξένων γλωσσών στα δημόσια σχολεία και να μην καταφεύγουν οι μαθητές στα φροντιστήρια. Σύμφωνα με μελέτη του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ) της ομοσπονδίας θα πρέπει επίσης να υπάρξει άμεση σύνδεση του περιεχομένου σπουδών των ξένων γλωσσών με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Οπως σημειώνουν οι ερευνητές του ΚΕΜΕΤΕ χρειάζεται επανασχεδιασμός της δημόσιας ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, η οποία να περιλαμβάνει:

▅ Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της ξένης γλώσσας τόσο στο Δημοτικό όσο και στο Γυμνάσιο. Οι μελετητές του ΚΕΜΕΤΕ θεωρούν ότι η αύξηση των ωρών θα είναι αποδοτική μόνο αν το κάθε τμήμα δεν ξεπερνά τους 15 μαθητές και η κάθε τάξη είναι χωρισμένη ανάλογα με το επίπεδο γνώσεων των μαθητών.

▅ Η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας θα πρέπει να ξεκινάει από τη Δ΄ Δημοτικού ώστε οι μαθητές να μπορούν ως τη Γ΄ Γυμνασίου ή την Α΄ Λυκείου να έχουν ολοκληρώσει τις βασικές γνώσεις στις ξένες γλώσσες καθώς από τη Β΄ Λυκείου οι μαθητές προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

▅ Επίσης θα πρέπει να υπάρξει άμεση σύνδεση του περιεχομένου σπουδών των ξένων γλωσσών με τα επίπεδα γνώσεων που απαιτεί το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.