Μιχαλακοπούλου 80, Αθήνα 115 28 ● Τηλ.: 211-365.7000 ● Fax: 211-365.8004
● Ε-mail: epistoles@tovima.gr
Η γενέτειρα του Ερντογάν
Διαβάζοντας το άρθρο του Α. Κούρκουλα, σελίδα Α26 στο φύλλο της Κυριακής 3 Αυγούστου, θέλω να παρακαλέσω τον συντάκτη σας να κάνει μια αναγκαία κατά τη γνώμη μου επανόρθωση. Ο καθ΄ όλα γνώστης της τουρκικής πολιτικής και ανταποκριτής Α. Κούρκουλας νομίζω ότι έπρεπε να αναφέρει ότι ο Ερντογάν δεν γεννήθηκε στο Ρίζε του Πόντου αλλά στο Ριζαίον του Ανατολικού Πόντου. Δεν είναι ούτε σοβινιστικό ούτε εθνικιστικό να τα λέμε με το όνομά τους. Δεν θα πω Τrabzon αλλά Τραπεζούντα, δεν θα πω Ιstanbul αλλά Κωνσταντινούπολη.
ΣΠΥΡΙΔΩΝΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΣΑΚΑΛΙΔΗΣ Χρυσούπολη Καβάλας
Ενας πατέρας από την Αυστραλία
Στην Ελλάδα, τη χώρα που αρέσκεται να αυτοεπαίρεται ως χώρα που δίδαξε τον πολιτισμό (ενώ στην πραγματικότητα είναι η χώρα της αρπαχτής, της αρπακόλλας και της επιβράβευσης της καταπατήσεως των νόμων), ήλθε ένας άνθρωπος από την Αυστραλία να διδάξει πολιτισμό, αλτρουισμό και ηθική πολύ πάνω από αυτή που έχουμε συνηθίσει να συναντάμε, ακόμη και στις καλύτερες στιγμές μας.
Σε μια κοινωνία όπου τα πρότυπα που λατρεύονται είναι οι τραγουδιάρηδες που τα κονομάνε, οι αθλητές που τα κονομάνε (ντοπαρισμένοι) και οι κάθε (αμφιβόλου) είδους επιχειρηματίες που έχουν Cherokee (γιατί τα κονομάνε), ήλθε ένας άνθρωπος που η ηθική που εξέπεμψε ήταν εκτυφλωτική. Αφωνοι, γιατί δεν υπάρχει «σωστός» τρόπος να σχολιαστούν οι πράξεις και τα λόγια του, και αμήχανοι, γιατί πολύ απλά δεν έχουμε ξαναδεί κάτι παρόμοιο, παρακολουθήσαμε έναν άνθρωπο που έμοιαζε να ξεπερνά τις διδαχές της Εκκλησίας (τις διδαχές, όχι τις πράξεις).
Σε μια καθημερινότητα όπου μόνο παχιά λόγια ακούγονται (από πολιτικούς, δημοσιογράφους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά.), αυτός ο άνθρωπος με λιτά λόγια έκανε αυτό που έχει ξεχαστεί: αντί να ξεστομίσει κατηγορίες εναντίων όλων, αντί να χύσει χολή κατά υπαίτιων και αναίτιων, έβαλε τα πράγματα στη σωστή τους προοπτική και έπειτα έκανε την υπέρβαση: είπε και έναν καλό λόγο για όλους εμάς. Από την αφηρημένη Ελλάδα ως το χειροπιαστό νοσοκομειακό προσωπικό, όλοι ακούσαμε ευχαριστίες από τον άνθρωπο που μόλις είχε χάσει το σπλάχνο του.
Μετά τα λόγια, σε μια χώρα που έχει κάνει κτήμα της πως δεν υπάρχει τίποτε άλλο εκτός από λόγια, ο άνθρωπος αυτός πέρασε στις πράξεις. Και τι πράξεις! Χάρισε ζωή, το υπέρτατο αγαθό, μέσα από τον θάνατο του γιου του. Χάρισε υγεία στους ομοφύλους του φονιά του παιδιού του. Και μπορεί τα άμεσα ευεργετήματα της πράξης αυτής να τα δέχθηκαν μια μικρή ομάδα ανθρώπων, όμως ολόκληρη η Ελλάδα δεχθήκαμε το φως ενός εκτυφλωτικού φάρου ηθικής που ίσως δεν έχουμε ξαναδεί και, αν είχαμε ξανασυναντήσει, είχαμε ξεχάσει ότι υπήρχε.
Ιδού ο Ανθρωπος!
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΜΙΧΕΛΑΚΗΣ Π. Φάληρο
Οι αιμοδότες του φορολογικού συστήματος
Αν υπάρχουν ακόμη έλληνες πολίτες που πιστεύουν ότι οι εκάστοτε υπουργοί Οικονομικών νοιάζονται για τον μεροκαματιάρη, τον μισθωτό ή τον συνταξιούχο, ας το ξεχάσουν. Αφού εμπράκτως αποδεικνύεται ότι μοναδική τους επιδίωξη είναι να γεμίζουν τα κρατικά ταμεία, ώστε να παρέχουν την ευχέρεια στους συναδέλφους τους να ξοδεύουν. Ποιοι όμως γεμίζουν τα δημόσια ταμεία; Οι συνήθεις ύποπτοι. Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. Αυτό όμως ελάχιστα τους απασχολεί.
Από τα επίσημα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, τα οποία δόθηκαν πριν από λίγες ημέρες στη δημοσιότητα, προκύπτουν τα εξής άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία:
α) Ενώ τα δηλωθέντα εισοδήματα του 2007 είναι κατά 5,7% μεγαλύτερα εκείνων του 2006, οι καταβληθέντες φόροι φέρονται αυξημένοι κατά 12,4%. β) Ενώ το εισόδημα των 2.002.473 μισθωτών αυξάνεται κατά 4,7%, οι καταβληθέντες φόροι αυξάνονται κατά 11%. γ) Ενώ η σύνταξη των 1.515.660 συνταξιούχων παρουσιάζει αύξηση 6,9%, παραδόξως οι φόροι αυξάνονται κατά 19,5%! δ) Ολες οι άλλες κατηγορίες φορολογουμένων εμφανίζουν μια λογική αύξηση των εισοδημάτων τους μεταξύ 4% και 6,5% και αναλογική αύξηση των φόρων, η οποία κυμαίνεται μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών από 8% ως 11%.
Από την ανάλυση των επισήμων αυτών στοιχείων προκύπτουν τα εξής αποκαλυπτικά συμπεράσματα: α) Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι είναι οι κύριοι αιμοδότες του φορολογικού συστήματος, αφού συνεισφέρουν το 55% των καταβαλλομένων φόρων. β) Εκ του συνόλου των 5.530.427 φορολογουμένων μόνο 59 δηλώνουν εισόδημα μεγαλύτερο των 900.000 ευρώ. γ) Το πλέον παράλογο, άδικο και απάνθρωπο όμως είναι ότι εφέτος οι «πλούσιοι» συνταξιούχοι πλήρωσαν φόρο αυξημένο κατά 19,5%, εν αντιθέσει προς όλους τους άλλους εισοδηματίες οι οποίοι πλήρωσαν παραπάνω ως και 11%.
Και το ερώτημα των χιλιάδων ημών των «πλουσίων συνταξιούχων» είναι το εξής: Γιατί αυτή η ιδιαίτερη τιμή στα «τιμημένα γηρατειά», όπως έλεγε και μια άλλη ψυχή, κύριε υπουργέ; Ως πότε εμείς θα παραμένουμε οι μόνιμοι αιμοδότες αλλά και οι πλέον γενναιόδωροι και γαλαντόμοι τροφοδότες του φορολογικού μας συστήματος; Δεν νομίζετε ότι δεν αντέχουμε πλέον να είμαστε μια ζωή στην πρώτη γραμμή, τα συνήθη θύματα; Ελεος πια! Στεγνώσαμε!
Γ. Β. ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ Επισμηναγός ε.α.
Η καταστροφή των αρχαίων ναών
Στο «Βήμα» της 6ης Αυγούστου 2008 ο κ. Σπύρος Καβουνίδης γράφει: «Θα πρωτοστατούσαν οι σημερινοί εκπρόσωποι αυτών που πριν από πολλούς αιώνες κατέστρεφαν τους αρχαίους ναούς- ίσως πιο πολύ και απ΄ όλους τους κατά καιρούς επιδρομείς». Επειδή εδώ ο αρθρογράφος σας σαφώς υπονοεί ότι οι χριστιανοί ήταν αυτοί που κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς, του συνιστώ να διαβάσει το βιβλίο «Αρχαίοι ελληνικοί ναοί» του Τ. Spawforth, εκδ. Ελευθερουδάκη, 2006. Ο συγγραφέας είναι καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Νewcastle-upon-Τyne, πρώην βοηθός διευθυντή της Αγγλικής Αρχαιολογικής Σχολής στην Αθήνα και έλαβε μέρος σε πολλές ανασκαφές στον ελληνικό χώρο. Μια απλή πρόσθεση των στοιχείων που αναφέρονται στο βιβλίο του δείχνει ότι οι ναοί που αποδεδειγμένα καταστράφηκαν από τους ίδιους τους παγανιστές είναι περισσότεροι από τους ναούς που πιθανόν να καταστράφηκαν από χριστιανούς για θρησκευτικούς λόγους! Μάλιστα, κατά την ειδωλολατρική περίοδο αρκετοί ήταν και οι ναοί που καταστράφηκαν από σεισμό ή μετατράπηκαν σε λατομεία. Ας αφήσουμε λοιπόν τα εύκολα υπονοούμενα για δημιουργία εντυπώσεων και ας ρίξουμε μια ματιά στην Ιστορία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΜΠΑΡΟΥΔΗΣ Σέρρες
Διακομματική συνεννόηση
Οι πτωχοί (ανεργία, αυξήσεις) γίνονται δραματικά πτωχότεροι, οι αδύναμοι υποφέρουν και το ερώτημα είναι φυσικό: Πού πάμε; Είναι λύση οι εκλογές; Οι ηγέτες των δύο μεγάλων κομμάτων είθε να έλθουν σε ανυπόκριτη συνεννόηση για να συνεχίσει ακλόνητα την πορεία του το κοινοβουλευτικό πολυκομματικό δημοκρατικό σύστημα με δυνατές, αποτελεσματικές, ανακουφιστικές και έμπρακτες αποφάσεις για την εξάλειψη της ανεργίας της φτώχειας και των λοιπών κοινωνικών προβλημάτων.
Η δικτατορία του 1967 επικαλέστηκε παμπόνηρα τον (αποδειχθέντα ανύπαρκτο) κομμουνιστικό κίνδυνο και εστράφη κατά ολόκληρου του πολιτικού κόσμου ως «φαυλοκράτη». Ποιες σκοτεινές δυνάμεις επιδιώκουν με τη φθορά της υπόληψης των πολιτικών και με κοινωνικές αναταραχές τον κλονισμό της σταθερότητας στην Ελλάδα;
ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΙΟΝ. ΑΓΡΑΠΙΔΗΣ Ανδραβίδα Ηλείας
Η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Ο λόρδος Ρένφριου, αρχαιολόγος, που διεξάγει αυτόν τον καιρό την ανασκαφή στην Κέρο των Κυκλάδων, μιλώντας στην έκθεση «Η κλοπή της Ιστορίας»» στο 6ο Παγκόσμιο Αρχαιολογικό Συνέδριο στο Δουβλίνο («Το Βήμα», 19.7.2008, σελ. Α 22), κάλεσε τους αρχαιολόγους να αναζητήσουν τρόπους για την καταπολέμηση της αρχαιοκαπηλίας. Ανεξερεύνητοι οι μαίανδροι της Ιστορίας! Ο βρετανός αρχαιολόγος στηλιτεύει τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου, μεταξύ άλλων το Λούβρο και το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, επειδή «λειτουργούν χωρίς ικανοποιητικό κώδικα αγοράς και συνεχίζουν είτε να αγοράζουν παράνομες αρχαιότητες είτε να τις δέχονται ως δωρεές». Αν κάπου στην αίθουσα βρισκόταν το φάντασμα του λόρδου Ελγιν ο οποίος είχε λεηλατήσει τις φρίζες του Παρθενώνα στις αρχές του 19ου αιώνα, με συναίνεση των οθωμανικών αρχών, για να τις παραδώσει στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Λονδίνου όπου βρίσκονται ως σήμερα, θα είχε ακουστεί κάτι σαν έκρηξη διαμαρτυρίας ή λυγμών στο Συνέδριο του Δουβλίνου. Δυστυχώς από την έκθεση αυτή, η οποία διοργανώθηκε από την εταιρεία Αnemon Ρroductions, το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, το Τμήμα Αρχαιοτήτων Κύπρου, το Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας του υπουργείου Αιγαίου κ.ά., οι μόνοι που δραστηριοποιούνται είναι οι Ελληνες του Συλλόγου «Επιστροφή στον Παρθενώνα» (Retour au Ρarthenon) με έδρα τη Γαλλία, οι οποίοι μέσω ενός Βlog, https://www. myspace. com/retourau-parthenon προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους περίπου 100 φιλελληνικούς συλλόγους της Γαλλίας και του Βελγίου για την επιστροφή των ζωφόρων του Παρθενώνα από το Βritish Μuseum στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. «Το Βήμα» έχει περιβάλει πάντοτε με συμπάθεια αυτή την κίνηση της ελληνικής Διασποράς με επιστολές που έχει δημοσιεύσει κατά καιρούς όπως: «Διαμαρτυρία στο Λονδίνο για τα Γλυπτά», 18.4.07 και 23.5.07, «Ελληνες και φιλέλληνες στο Παρίσι για τα Γλυπτά», 29.11.07, «Αισχύλος και γλυπτά», 10.1.08. Οι απανταχού Ελληνες πρέπει να ενώσουν τις προσπάθειές τους για τη διεκδίκηση των Μαρμάρων όπου και αν αυτά κατακρατούνται.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΙΤΖΑΛΗΣ Ιβρύ συρ Σεν, Γαλλία
Κορόνες τα περί «γενιάς των 700 ευρώ»
Δεν είναι λίγοι οι πολιτικοί, με πρωτοστατούντες τους διάττοντες αστέρες της «προοδευτικής» Αριστεράς, οι οποίοι δημαγωγούν ασυστόλως εις το όνομα της «Γενιάς των 700 ευρώ». Ειλικρινά αδυνατούμε να αντιληφθούμε τι θέλει να πει ο ποιητής (Αλέξης Τσίπρας). Μήπως κάθε εποχή δεν έχει τη δικιά της γενιά των 700 ευρώ; Ο κ. Τσίπρας μπορεί να μη θυμάται ίσως, αλλά καλό είναι να πληροφορηθεί, ότι στην εποχή της δικής μας γενιάς (δεκαετία του 1960) τα 700 ευρώ κατ΄ αναλογίαν φάνταζαν ασύλληπτα. Με τα χρήματα που παίρναμε ως νεαροί ανθυποσμηναγοί το 1961, θεωρείτο πολυτέλεια να έχουμε δεύτερο κοστούμι ή παλτό, ήταν δε μόνο στη σφαίρα της φαντασίας μας η αγορά αυτοκινήτου. Ο λόγος ήταν απλός: Ενας σκαραβαίος (Volkswagen 1200 cc) κόστιζε περίπου 60.000 δραχμές, οι οποίες ισοδυναμούσαν με τις αποδοχές περίπου τεσσάρων ετών. Και τότε δεν υπήρχαν ούτε διακανονισμοί ούτε δόσεις ούτε περίοδοι χάριτος. Η σημερινή γενιά των 700 ευρώ, την οποία οι διάφοροι νεοπαγείς αστέρες της πολιτικής εμφανίζουν περίπου ως μη έχουσαν στον ήλιο μοίρα, μπορεί να αγοράζει αυτοκίνητο 1400 cc, το οποίο κοστίζει μόνο τους μισθούς ενός έτους, πληρώνοντάς το με γραμμάτια 200 και λιγότερων ευρώ και χωρίς να καταβάλουν ούτε ένα ευρώ προκαταβολή. Ας αφήσουν λοιπόν τις δημαγωγικές κορόνες, διότι απευθύνονται και σε ανθρώπους που ξεκίνησαν την καριέρα τους το 1950, το 1960 και το 1970, τότε που τα πράγματα ήσαν απείρως δυσκολότερα των σημερινών, όχι μόνο ως προς το ύψος των αποδοχών αλλά και ως προς την ευκολία εξευρέσεως εργασίας.
ΓΕΩΡΓ. ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ Επισμηναγός (Ι) ε.α.
«Μας περιφρονούν»
Πέρασα κι εγώ από τη διαδικασία του «κτηματολόγιου». Διαπίστωση: αυτοί που καλοκαιριάτικα το «οργάνωσαν» μεσανατολίτικα επιβάλλοντας και τόσο ασφυκτικές προθεσμίες, πρέπει να περιφρονούν και μάλιστα να μισούν τους πολίτες. Και μπορώ να βεβαιώσω ότι το πρόσφατο πασαλίδικο κείμενο της «Κτηματολόγιο ΑΕ» δεν είναι μόνο από κάθε άποψη απαράδεκτο. Είναι και θρασύ. Με την κάλυψη Σουφλιά: να πιστέψω ότι τόσο άλλαξε ο άνθρωπος που πολλαπλασιάζει τις ύποπτες ασχημίες για το περιβάλλον όπως λ.χ. με τα σχέδια οριστικής παράδοσης και της Πλάκας στους ανθρώπους της νύχτας;
ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΣΩΜΕΡΙΤΗΣ Δημοσιογράφος
Η εικόνα των Κρητικών
Παίρνω αφορμή από την επιστολή-διαμαρτυρία της κυρίας Πιπιλή που δημοσιεύθηκε στο φύλλο της 31ης Ιουλίου για να αναρωτηθώ αν αυτοί οι Ρεθυμνιώτες έχουν και κανένα καλό πάνω τους, διότι πολλά τους φορτώσανε και οι αδαείς ανά το πανελλήνιο ίσως έχουν σχηματίσει (λανθασμένα) κακή εντύπωση για ολόκληρο τον νομό αν όχι για όλη την Κρήτη. Θα μου επιτρέψετε να παρουσιάσω τη δική μου εμπειρία από τις διακοπές μας με φιλικό ζεύγος- προ τριετίας- στο Ρέθυμνο. Εξυπηρέτηση ιδανική, τιμές σε όλες τις ταβέρνες, καφέ μπαρ, όπου και αν καθήσαμε, τουλάχιστον κατά 30% μικρότερες από κάθε άλλο παραθεριστικό νησί ή πόλη της Ελλάδας. Ο κόσμος φιλικός και έτοιμος να σε εξυπηρετήσει και να σε κεράσει. Πουθενά δεν διαπιστώσαμε τάσεις εκμετάλλευσης. Η Κατερίνα, σερβιτόρος του ξενοδοχείου, χαμογελαστή μας προσκάλεσε στο χωριό της, μας ξενάγησε, μας γνώρισε τη μητέρα της – μια υπέροχη γυναίκα μεροκαματιάρισσα-, μας κέρασε και ακόμη έχουμε επικοινωνία για ευχές στις γιορτές. Στο παλιό λιμάνι υπάρχει η ταβέρνα «Βασίλης», στην οποία πήγαμε ένα βράδυ (προς θεού, δεν σκοπεύω να κάνω διαφήμιση στην ταβέρνα, άλλωστε δεν την έχει ανάγκη, αλλά στον ιδιοκτήτη της ως χαρακτηριστικό Ρεθυμνιώτη). Το εσωτερικό της ταβέρνας διακοσμούσαν δεκάδες φωτογραφίες του Βασίλη-ιδιοκτήτη, με διάσημες προσωπικότητες της πολιτικής, του επιχειρηματικού και σοβαρού καλλιτεχνικού κόσμου, οι οποίοι είχαν επισκεφθεί την ταβέρνα του. Μολονότι το σκηνικό μας υπέβαλλε, όταν καθήσαμε διαπιστώσαμε ότι οι τιμές του ήταν επίσης κατά 30% χαμηλότερες από κάθε άλλο μέρος της Ελλάδας. Και η ποιότητα κατά πολύ ανώτερη.
Λίγο προτού αναχωρήσουμε, ήρθε ο Βασίλης, ένας λεβέντης μεσήλικος, στο τραπέζι μας, πιάσαμε κουβέντα και φωτογραφηθήκαμε μαζί του. Τον ρωτήσαμε από πού μπορούμε να προμηθευτούμε τα γευστικότατα παξιμαδάκια και το ειδικό τυρί που μας σερβίρισε και μας είπε ότι έχει τον προμηθευτή του, τι ποσότητες θέλουμε, να μας τις φέρει αύριο. Την επομένη, τελευταία ημέρα των διακοπών μας, περάσαμε από την ταβέρνα, ο Βασίλης μας είχε έτοιμες τις παραγγελίες μας και ως δώρο μπουκάλια κρασί και τσικουδιά. Και ο αθεόφοβος αρνήθηκε επί ποινή μαλώματος να μας πάρει την αξία τους. «Ασε, έχω την τρέλα μου» είπε. Και επειδή είχαμε παρκάρει λίγο μακριά, μας τα μετέφερε με τη μηχανή του, αλληλοασπασθήκαμε και μας ευχήθηκε καλή επιστροφή. Μάλιστα. Ο Κρητικός ο Βασίλης που πρώτη φορά μας γνώριζε και ήμασταν άσημοι Ελληνες και που – το πιθανότερο- δεν θα μας ξανάβλεπε. Αυτή είναι η ψυχή της Κρήτης. Τα μικροπεριστατικά είναι η εξαίρεση. Και η Κρήτη είναι γεμάτη από Βασίληδες και Κατερίνες, αγνούς και ανυστερόβουλους, που δεν τους συναντάς σε κανένα άλλο μέρος της Ελλάδας. Και θα ξαναπάμε στην Κρήτη μόνο και μόνο για να βρεθούμε ανάμεσά τους.
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ Διπλ. μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος ΕΜΠ Καβάλα
Διαφωνείτε; «Το Βήμα» δέχεται ευχαρίστως απαντήσεις, παρατηρήσεις και αντιρρήσεις.
Μιχαλακοπούλου 80, Αθήνα 115 28 ● Τηλ.: 211-365.7000 ● Fax: 211-365.8004
● Ε-mail: epistoles@tovima.gr
Επιστολές προς «Το Βήμα»
Μιχαλακοπούλου 80, Αθήνα 115 28 ● Τηλ.: 211-365.7000 ● Fax: 211-365.8004 ● Ε-mail: epistoles@tovima.gr Διαβάζοντας το άρθρο του Α. Κούρκουλα, σελίδα Α26 στο φύλλο της Κυριακής 3 Αυγούστου, θέλω να παρακαλέσω τον συντάκτη σας να κάνει μια αναγκαία κατά τη γνώμη μου επανόρθωση. Ο καθ΄ όλα γνώστης της τουρκικής πολιτικής και ανταποκριτής Α. Κούρκουλας νομίζω ότι έπρεπε να αναφέρει ότι ο Ερντογάν δεν γεννήθηκε στο Ρίζε του Πόντου αλλά στο Ριζαίον του Ανατολικού Πόντου. Δεν είναι ούτε σοβινιστικό ούτε εθνικιστικό να τα λέμε με το όνομά τους.
Μιχαλακοπούλου 80, Αθήνα 115 28 ● Τηλ.: 211-365.7000 ● Fax: 211-365.8004 ● Ε-mail: epistoles@tovima.gr Διαβάζοντας το άρθρο του Α. Κούρκουλα, σελίδα Α26 στο φύλλο της Κυριακής 3 Αυγούστου, θέλω να παρακαλέσω τον συντάκτη σας να κάνει μια αναγκαία κατά τη γνώμη μου επανόρθωση. Ο καθ΄ όλα γνώστης της τουρκικής πολιτικής και ανταποκριτής Α. Κούρκουλας νομίζω ότι έπρεπε να αναφέρει ότι ο Ερντογάν δεν γεννήθηκε στο Ρίζε του Πόντου αλλά στο Ριζαίον του Ανατολικού Πόντου. Δεν είναι ούτε σοβινιστικό ούτε εθνικιστικό να τα λέμε με το όνομά τους.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.