▅ Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τόνισε ότι η συζήτηση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο, αλλά οι όποιες αλλαγές θα ισχύσουν από την ερχόμενη τετραετία
▅ Ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ κ. Βερέμης επανέλαβε χθες πρόταση για αλλαγές με πέντε σκέλη, ανοίγοντας έτσι νέο κύκλο συζητήσεων και αντιδράσεων
▅ Η κυβέρνηση μετά τα κολέγια «ακουμπάει» και τις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ έχει αποφασίσει επανασύσταση της επιτροπής του ΕΣΥΠ για το εξεταστικό σύστημα
Μετά τα κολέγια, η κυβέρνηση ανοίγει θέμα πανελλαδικών εξετάσεων. Το δεύτερο μεγάλο κεφάλαιο για την εκπαιδευτική κοινότητα ανοίγει το φθινόπωρο, όπου συνωστίζονται ακόμη η ενσωμάτωση στο εθνικό Δίκαιο της κοινοτικής οδηγίας για την αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων και η έναρξη της συζήτησης για αλλαγές στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Επανασύσταση της επιτροπής του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) για το εξεταστικό σύστημα από τον ερχόμενο Οκτώβριο έχει αποφασίσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Το γεγονός αυτό δίνει την ευκαιρία στον πρόεδρο του ΕΣΥΠ κ. Αθ. Βερέμη να επαναλάβει την πρότασή του περί δημιουργίας προπαρασκευαστικού έτους πριν από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, συγκρότησης Εθνικού Εξεταστικού Οργανισμού και περικοπής των εξεταζομένων μαθημάτων. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ωστόσο επανελάμβανε χθες ότι «θα λάβει υπόψη τις προτάσεις Βερέμη» , όπως και όλες τις προτάσεις που θα κατατεθούν για το θέμα στο κτίριο του Αμαρουσίου. Η συζήτηση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο, αλλά η όποια αλλαγή αποφασιστεί για το εξεταστικό σύστημα θα εφαρμοστεί την ερχόμενη τετραετία και εφόσον η κυβερνητική εντολή για τη Νέα Δημοκρατία έχει ανανεωθεί.
Η επιτροπή του ΕΣΥΠ που επεξεργαζόταν προτάσεις για το εξεταστικό σύστημα είχε συγκροτηθεί το 2006, αλλά δεν είχε καταλήξει σε επίσημα συμπεράσματα καθώς η λειτουργία της «πάγωσε» πέρυσι από το υπουργείο Παιδείας. Απελευθερωμένη όμως από το «βάρος» του νόμου για τα ιδιωτικά κολέγια, η κυβέρνηση στρέφει τώρα το βλέμμα της στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αντιρρήσεις εκφράζουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της χώρας, εκπρόσωποι των οποίων δηλώνουν ότι οι μεταρρυθμίσεις ξεκινούν… ανάποδα. Κατά την άποψή τους πρέπει να προηγηθεί η συνολική αναμόρφωση του χώρου των δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων στη χώρα. Και αυτό γιατί παρά τη στοχοπροσήλωση που δείχνουν τα τελευταία χρόνια οι υπουργοί Παιδείας στο εξεταστικό σύστημα, δεν έχει γίνει ως σήμερα ουσιαστική τομή στο θέμα, με αποτέλεσμα το λύκειο να παραμένει ένας «προθάλαμος» των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε 42 χρόνια, από το 1964 ως σήμερα, το εξεταστικό σύστημα έχει αλλάξει 11 φορές. Κατά μέσο όρο κάθε τέσσερα χρόνια έχουμε και μια νέα αλλαγή που ανατρέπει το πρόγραμμα των ελληνικών οικογενειών και αποπροσανατολίζει δεκάδες χιλιάδες νέα παιδιά.
Από την πλευρά του ο κ. Βερέμης δηλώνει στο «Βήμα» ότι «το φορτωμένο σχολικό πρόγραμμα,αλλά και οι αγχωτικές εξετάσεις που έχουν σήμερα τα παιδιά,δεν έχει κανένα αποτέλεσμα» , ενώ πρέπει να προστεθεί ένα έτος ακόμη μετά το λύκειο που θα λειτουργεί ως «φροντιστήριο» πριν από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Από την πλευρά των πανεπιστημίων έχει ζητηθεί επανειλημμένα η κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ έχουν διατυπωθεί και συγκεκριμένες προτάσεις, με κυρίαρχη εκείνη του πρώην πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γ.Μπαμπινιώτη. Οι πρυτάνεις έχουν προτείνει να συνεκτιμάται η επίδοση των μαθητών και στις τρεις τάξεις του λυκείου για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και να διεξάγονται οι εξετάσεις από το υπουργείο, όπως και σήμερα, με ενεργό συμμετοχή των πανεπιστημίων, που θα προσδιορίζουν τα εξεταζόμενα αντικείμενα, το είδος και το εύρος της εξεταζόμενης ύλης, τα θέματα και τη βαρύτητα των συντελεστών τους στην επιλογή. Επίσης οι υποψήφιοι να εξετάζονται για περιορισμένο αριθμό ομοειδών ή συγγενών τμημάτων που θα έχουν επιλέξει οι ίδιοι. Κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και της Γ΄ Λυκείου και αποσύνδεση του λυκείου από το σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ έχει ζητήσει και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Η ΟΛΜΕ προτείνει να γίνεται η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά την αποφοίτηση από το λύκειο με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων και με διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας για ορισμένα από αυτά. Οι εξετάσεις να διεξάγονται με ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η εξεταστέα ύλη να καθορίζεται από το υπουργείο Παιδείας και οι υποψήφιοι να έχουν απεριόριστες ευκαιρίες συμμετοχής στη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Προς νέα αλλαγή στις πανελλαδικές
▅ Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τόνισε ότι η συζήτηση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο, αλλά οι όποιες αλλαγές θα ισχύσουν από την ερχόμενη τετραετία ▅ Ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ κ. Βερέμης επανέλαβε χθες πρόταση για αλλαγές με πέντε σκέλη, ανοίγοντας έτσι νέο κύκλο συζητήσεων και αντιδράσεων ▅ Η κυβέρνηση μετά τα κολέγια «ακουμπάει» και τις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ έχει αποφασίσει επανασύσταση της επιτροπής του ΕΣΥΠ για το εξεταστικό σύστημα
▅ Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τόνισε ότι η συζήτηση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο, αλλά οι όποιες αλλαγές θα ισχύσουν από την ερχόμενη τετραετία ▅ Ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ κ. Βερέμης επανέλαβε χθες πρόταση για αλλαγές με πέντε σκέλη, ανοίγοντας έτσι νέο κύκλο συζητήσεων και αντιδράσεων ▅ Η κυβέρνηση μετά τα κολέγια «ακουμπάει» και τις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ έχει αποφασίσει επανασύσταση της επιτροπής του ΕΣΥΠ για το εξεταστικό σύστημα
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.