Ενα σχέδιο που απεικονίζει νεαρή γυναίκα, το οποίο μέχρι πρότινος εθεωρείτο έργο άγνωστου καλλιτέχνη, τώρα εκτιμάται ότι αποτελεί έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Το σχέδιο (φωτογραφία), το οποίο ανώνυμος συλλέκτης είχε αγοράσει το 1998 για 11.000 στερλίνες, αν επιβεβαιωθεί ότι αποτελεί έργο του Λεονάρντο, ενδέχεται να αγγίξει την αξία των 100 εκατ. στερλινών. Θα είναι επίσης το πρώτο έργο που αποδίδεται στον μεγάλο δάσκαλο της Αναγέννησης μετά την «Κυρία με την ερμίνα» που είχε πιστοποιηθεί ως δικό του στις αρχές του 19ου αιώνα. Ο συλλέκτης που ζει στην Ελβετία, ο οποίος επιμένει στην ανωνυμία, είχε αγοράσει το έργο σε δημοπρασία όπου αναφερόταν ως «Γερμανική Σχολή». Ο φίλος του, καναδός συλλέκτης Πίτερ Σίλβερμαν , το είδε όταν ο ανώνυμος συλλέκτης άνοιξε ένα συρτάρι και του το παρουσίασε ως «κάτι όμορφο». «Η καρδιά μου» λέει ο Σίλβερμαν «άρχισε να χτυπάει 1 εκατομμύριο φορές το λεπτό.Αμέσως σκέφτηκα ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να ήταν Φλωρεντινός». Ο Σίλβερμαν έστειλε μια φωτογραφία στον δρα Νίκολας Τέρνερ, πρώην επιμελητή των συλλογών σχεδίων στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μουσείο Γκετί. Ο δρ Τέρνερ επεσήμανε ότι η φωτοσκίαση του προσώπου θα μπορούσε να έχει ζωγραφιστεί μόνο από αριστερόχειρα καλλιτέχνη. «Εκείνη την εποχή» λέει «μόνο δύο- τρεις ακόμη καλλιτέχνες μπορούσαν να ζωγραφίσουν με το αριστερόμε τόση ικανότητα». Ο Σίλβερμαν στη συνέχεια υπέβαλε το σχέδιο στο εργαστήριο Lumiere Τechnology του Παρισιού. Οι ειδικοί του διεμήνυσαν: «Διαθέτετε έναν Λεονάρντο ντα Βίντσι». Το έργο, κιμωλία και νερόχρωμα σε περγαμηνή, ταιριάζει υφολογικά με την περίοδο που ο Λεονάρντο βρισκόταν στο Μιλάνο, στα τέλη του 15ου αιώνα. Μπορεί μάλιστα να απεικονίζει την Μπιάνκα Μαρία Σφόρτσα λίγο πριν από τον γάμο της με τον αυτοκράτορα Μαξιμιλιανό Α΄, καθ΄ ότι είναι γνωστό ότι ο Λεονάρντο διέσχισε με το νεόνυμφο ζευγάρι τις Αλπεις και ταξίδεψε στο Τιρόλο.

Η τελική επιβεβαίωση της πατρότητας του σχεδίου αναμένεται τον Σεπτέμβριο, μόλις ολοκληρωθούν οι εξετάσεις χρονολόγησης με άνθρακα.