Oικονομικά σκάνδαλα, εσωτερικές συγκρούσεις συμφερόντων, παραμάγαζα, δυσλειτουργίες και η πλήρης αποδιοργάνωση των υπηρεσιών του ΟΣΕ βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στον Μπράλο και τη διερεύνηση των αιτίων που το προκάλεσαν. Ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε χθες ότι ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΔΙΣΥ κ. Β.Μακαντάσης θα καταθέσει μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία σχετικά με οικονομικές ατασθαλίες σε υπόθεση πώλησης «σκραπ» (παλιοσίδερα για ανακύκλωση).

Ωστόσο ήδη ο εισαγγελέας «μπήκε» αυτεπαγγέλτως στον ΟΣΕ, προκειμένου να διερευνηθεί σειρά καταγγελιών για φαινόμενα εκτεταμένης διαφθοράς και διάλυσης του Οργανισμού. Χθες ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών κ. Π.Πούλιος με αφορμή δημοσιεύματα που ακολούθησαν το σιδηροδρομικό ατύχημα στη Φθιώτιδα, ανέθεσε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών κ. Ν.Ορνεράκη τη διενέργεια έρευνας προκειμένου να διαπιστώσει αν έχουν διαπραχθεί αυτεπαγγέλτως διωκόμενα αδικήματα. Οι καταγγελίες που προέρχονται και από συνδικαλιστικούς εκπροσώπους εργαζομένων αφορούν κακοδιαχείριση, ελλείψεις σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή, αλλά και «χαμένα» κονδύλια από το Γ Δ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. «Είναι μία υπόθεση που αφορά στην παραποίηση συμβάσεων,στην πλαστογράφηση συμβάσεων,στην πλαστογράφηση ουσιαστικά της υπογραφής του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΕΔΙΣΥ, έτσι ώστε με αυτόν τον τρόπο,οι ιδιώτες που έκαναν σύμβαση για την αποκομιδή του “σκραπ” από τον ΟΣΕ,να κερδίζουν περισσότερα από αυτά τα οποία κανονικά θα έπρεπε να κερδίζουν και φυσικά να ζημιώνεται ο οργανισμός» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης για την υπόθεση εκμετάλλευσης των παλιοσίδερων του οργανισμού.

Σε ό,τι αφορά το ατύχημα που σημειώθηκε την περασμένη Δευτέρα, ο υπουργός τόνισε ότι θα ερευνηθούν όλες οι πιθανές αιτίες που μπορεί να οδήγησαν σε αυτό και την επόμενη εβδομάδα θα γίνουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις για την αναδιάρθρωση και εξυγίανση του Οργανισμού.

Σύμφωνα πάντως με πηγές του ΟΣΕ και του υπουργείου απομακρύνεται το ενδεχόμενο να διενεργείτο λαθρεμπόριο με τα επιπλέον 17 βαγόνια που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία του ΟΣΕ, καθώς αυτά ήταν άδεια και θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να γίνεται τέτοια κομπίνα με τόσα πολλά βαγόνια.

Εν τω μεταξύ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ΟΣΕ και ιδιαίτερα τα τελευταία 15 χρόνια,δημιουργήθηκαν και συσσωρεύτηκαν διαχρονικά εξαιτίας λανθασμένων πολιτικών επιλογών μέχρι σήμερα». Οι εργαζόμενοι απαιτούν να χυθεί άπλετο φως σε όλη τη λειτουργία του ΟΣΕ τα τελευταία 15 χρόνια, να αποδοθούν ευθύνες και να τιμωρηθούν παραδειγματικά όσοι εξυπηρέτησαν την απαξίωση του Οργανισμού και όσοι κερδοσκόπησαν ή πλούτισαν μέσω της επιχείρησης σε βάρος του ελληνικού λαού.