Το ηλεκτρονικό παιχνίδι που ο Τζέικομπ Ασόφσκι αναπτύσσει είναι απλό: «Κάποιος προσπαθεί να καταστρέψει τον κόσμο και εσύ προσπαθείς να τον σταματήσεις». Ο Τζέικομπ είναι μόλις 12 ετών και για δύο εβδομάδες θα βρίσκεται στο iD Tech Camp, μία καλοκαιρινή κατασκήνωση που διδάσκει στα παιδιά προγραμματισμό.
«Τα παιδιά διασκεδάζουν, αλλά τους παρέχονται και τα εργαλεία προκειμένου να το κάνουν αυτό στα σπίτια τους, γιατί κάτι τέτοιο δεν υπάρχει στα σχολεία» σχολίασε ο Τέιλορ Τζέιμς διευθυντής του iD Tech Camp του πανεπιστημίου Έμορι στην Ατλάντα των Ηνωμένων Πολιτειών. Πρόκειται για μία ολοένα πιο δημοφιλή επιλογή καλοκαιρινής κατασκήνωσης: σκοπός της να εμπνεύσει περισσότερους νέους προκειμένου αυτοί να ακολουθήσουν καριέρα στη τεχνολογία και την υπολογιστική επιστήμη.
Η εν λόγω τάση αντανακλά ένα παράδοξο στην αμερικανική οικονομία: άνθρωποι όπως ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ της Facebook είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα για το τί μπορεί να προσφέρουν οι προγραμματιστικές ικανότητες, ωστόσο από τα πανεπιστήμια δεν αποφοιτούν αρκετοί προγραμματιστές για να γεμίσουν τις θέσεις εργασίας. Το 1999 οι μαθητές που παρακολούθησαν το iD Tech Camp ήταν μόλις 200 – εφέτος ο αντίστοιχος αριθμός είναι 28.000.
Το κόστος των μαθημάτων, που διεξάγονται σε πολλές τοποθεσίες στις ΗΠΑ, ξεκινούν από 829 δολάρια (633 ευρώ) για μία εβδομάδα, ενώ για τους μαθητές που διανυκτερεύουν στην κατασκήνωση το κόστος ανέρχεται σε 1.348 δολάρια (1.030 ευρώ). Τα μαθήματα αφορούν σε παιδιά από επτά ετών και πάνω και ξεκινούν με διδασκαλία του Adobe Photoshop, αλλά και του λογισμικού Multimedia Fusion που είναι για τη δημιουργία απλών ηλεκτρονικών παιχνιδιών.
Τα μεγαλύτερα παιδιά διδάσκονται πιο πολύπλοκα προγράμματα αλλά και τις γλώσσες προγραμματισμού Java και C++. Ο μέσος ετήσιος μισθός για έναν προγραμματιστή στις ΗΠΑ κυμαίνεται στα 70 χιλιάδες δολάρια (54.000 ευρώ), η διδασκαλία, ωστόσο, του αντικειμένου στα σχολεία και τα πανεπιστήμια δεν είναι ικανοποιητική. Εννέα στα δέκα λύκεια δεν διδάσκουν προγραμματισμό και ο αριθμός των ατόμων που αποφοιτούν με πτυχίο στην υπολογιστική επιστήμη έχει μειωθεί σε σχέση με πριν από μία δεκαετία.