Ο,τι και αν σκεφτεί κάποιος για τις αιτίες που ωθούν μια αυτοκινητοβιομηχανία στην απόπειρα δημιουργίας σκαφών, η αλήθεια είναι μία: σχεδόν όλες, ανεξαρτήτως προέλευσης, ενδίδουν στον πειρασμό για να προβάλουν έναν τρόπο σκέψης παρόμοιο ή διαφορετικό από εκείνον που υιοθετούν οι ανταγωνιστές τους. Αλλωστε, τα μονοθεματικά brands του παρελθόντος εξελίσσονται σταδιακά σε εταιρείες που προτείνουν έναν τρόπο ζωής, δεν κατασκευάζουν απλώς προϊόντα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ενασχόληση της Lexus με το υδάτινο στοιχείο ήταν η αυτονόητη κίνηση στην οποία οφείλεται η παρουσίαση ενός πρωτότυπου Sport Yacht με την υπογραφή της. Εχοντας μάλιστα ως διαβατήριο τον τίτλο «Boat of the Year» που απέσπασε στις 9 Μαρτίου στη Διεθνή Εκθεση Σκαφών της Ιαπωνίας, το yacht της Lexus θα μπει στην παραγωγή διατηρώντας μεν τη μορφή του αλλά με μεγαλύτερες διαστάσεις. Ενώ λοιπόν η αρχική υλοποίηση είχε μήκος 42 πόδια (12,7 μέτρα), μέγιστο πλάτος 3,8 μέτρα και χώρους φιλοξενίας 8 επιβατών, τα μοντέλα παραγωγής θα έχουν μήκος 65 πόδια (20 μέτρα) και αριστοτεχνικά διαρρυθμισμένους χώρους για 15 άτομα.
«Αξιοποιώντας τις εμπειρίες που αποκομίσαμε στην εξέλιξη, στην κατασκευή και στις δοκιμές του αρχικού πρωτοτύπου αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός πραγματικού super yacht, οι παραδόσεις του οποίου θα ξεκινήσουν στις ΗΠΑ το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και στην Ιαπωνία την άνοιξη του 2020» αποκάλυψε ο Σιτζέκι Τομογιάμα, αντιπρόεδρος της Toyota Motor Co. και επιβλέπων των δραστηριοτήτων της Toyota Marine, η οποία μετρά ήδη 28 χρόνια λειτουργίας και αρκετά άλλα σκάφη διαφόρων κατηγοριών που εφοδιάζονται πρωτίστως με πετρελαιοκινητήρες.
Η σχεδιαστική συνάφεια αυτού του yacht με το νέο SUV της Lexus, που φέρει τα διακριτικά LF-1 και αποκαλύφθηκε τον περασμένο Ιανουάριο στην έκθεση του Ντιτρόιτ, είναι εμφανής σε συγκεκριμένα κρίσιμα σημεία εντός και εκτός, ενώ οι δύο ειδικά τροποποιημένοι για την περίσταση V8 κινητήρες βενζίνης 5,0 λίτρων, συνολικής απόδοσης 885 ίππων, έχουν χρησιμοποιηθεί –ασφαλώς ξεχωριστά –σε αυτοκίνητα όπως τα RC F coupé, GS F sedan και LC500 grand tourer.
Ωστόσο, την κατασκευή του σκάφους υπογράφει ο όμιλος Marquis-Larson που εδρεύει στο Ουισκόνσιν των ΗΠΑ και ειδικεύεται μεταξύ άλλων στην επεξεργασία ελαφρύτερων συνθετικών υλικών. Σε αντίθεση δε με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες –όπως για παράδειγμα η Mercedes-AMG, η οποία συνεργάζεται με την επίσης αμερικανική Cigarette Racing για το 515 Project ONE των 1.550 ίππων –η Lexus προτάσσει την πολυτέλεια και τις εξελιγμένες υπηρεσίες συνδεσιμότητας που εξασφαλίζουν μεταξύ άλλων τον απομακρυσμένο έλεγχο της ασφάλειας, τη διάγνωση ενδεχόμενων δυσλειτουργιών και την αναβάθμιση του λογισμικού του Sport Yacht που αναπτύσσει ταχύτητα 43 κόμβων.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 1 Απριλίου 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ