Εκείνο που θέλει πρώτα απ’ όλα να αποδείξει η 22χρονη Κάρα Τζόσελιν Ντελεβίν είναι πως μπορούμε να γίνουμε οτιδήποτε θέλουμε. Μέχρι στιγμής όλα δείχνουν ότι το Σύμπαν συνωμοτεί υπέρ της άποψής της, με τη διαφορά πως το προσωπικό της σύμπαν ούτε ήταν ούτε είναι τυχαίο. Ούτε η ίδια είναι το κορίτσι της μέσης βρετανικής οικογένειας, όπως ήταν η Κέιτ Μος, και ας τις ανακάλυψε και τις δύο η Σάρα Ντούκας του Storm Model Management. Πατέρας της Κάρα είναι ο σελέμπριτι κτηματομεσίτης Τσαρλς Χαμάρ Ντελεβίν με εβραϊκές ρίζες και ευγενική καταγωγή. Μητέρα της η Παντόρα Αν Στίβενς Ντελεβίν, πρώην μοντέλο και νυν personal shopper –με την Κάθριν, δούκισσα του Κέιμπριτζ, να φημολογείται πως συγκαταλέγεται στην υψηλή πελατεία της–, η οποία στα ’80s σάρωνε τη νυχτερινή ζωή του Λονδίνου και σύμφωνα με το περιοδικό «Tatler» έγινε «γνωστή ανά την επικράτεια για χορούς πάνω στα τραπέζια και απονομές».

Ο αριστοκράτης παππούς της σερ Τζόσελιν Στίβενς υπήρξε διευθυντής των εφημερίδων «Evening Standard» και «Daily Express» και η σύζυγός του Τζέιν Σέφιλντ κυρία επί των τιμών της πριγκίπισσας Μαργαρίτας. Νονοί της είναι η Τζόαν Κόλινς και το μεγαλοστέλεχος των εκδόσεων Conde Nast Νίκολας Κόουλιτζ. Η μικρή Κάρα, όπως και οι μεγαλύτερες αδελφές της Κλόι και Πόπι, μεγάλωσε σε μια έπαυλη 10,5 εκατομμυρίων λιρών στην Μπελγκράβια του κεντρικού Λονδίνου, μία από τις ακριβότερες περιοχές του πλανήτη. Στις παιδικές αναμνήσεις της συμπεριλαμβάνεται κι εκείνη όπου το Monster (τέρας) –όπως την προσφωνούσε η γιαγιά της– αρνήθηκε να μιλήσει στη Μαντόνα που είχε περάσει από το σπίτι επειδή εκείνη την ώρα έβλεπε τηλεόραση. Μέχρι το θάνατό της, πέρσι στα 102 της, η γιαγιά Άντζελα Ντελεβίν (ή Gaga όπως τη γνωρίζουν οι 13,7 εκατ. ακόλουθοι της Κάρα στο instagram) ήταν ο άνθρωπος στον οποίο κατέφευγε το μοντέλο-ηθοποιός όταν τα έβρισκε σκούρα. «Συζητούσαμε για τα πάντα λες και ήμαστε φίλες, που είναι αστείο γιατί ήταν ογδόντα χρόνια μεγαλύτερη. Έχω ένα σωρό ηχογραφήσεις όπου διηγείται αναμνήσεις της», δήλωσε η εγγονή στη «Wall Street Journal».

Πλέον ο ρόλος αυτός ανήκει αποκλειστικά στην κολλητή της Ριάνα. Η αυθόρμητη, ανοιχτή και υπερκινητική Κάρα, αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, ήταν ένα πολύ σιωπηλό παιδί και εντελώς αγοροκόριτσο. «Μου άρεσε περισσότερο απ’ όλα να ακούω και να παρατηρώ και ζούσα στον κόσμο της φαντασίας μου. Μου άρεσε να δημιουργώ κόσμους και να είμαι κάποια άλλη. Ήθελα να γίνω ηθοποιός από 5 χρόνων. Στα 13 ζήτησα από τους γονείς μου έναν ατζέντη για τα γενέθλιά μου», είπε σε συνέντευξή της στην Ιλέιν Λίπγουορθ, με αφορμή την ταινία «Χάρτινες πόλεις» («Paper Towns», θα προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 23 Ιουλίου), που εξασφάλισε αποκλειστικά η ΒHMADONNA.

Με την κολλητή της Ριάνα.Τα αλλήθωρα ενσταντανέ και οι γκριμάτσες είναι η αυθόρμητη αντίδρασή της στoυς παπαράτσι.

To model or not to model

 

Παρ’ ότι η Κάρα διαθέτει στόφα αλλά όχι και αναλογίες μοντέλου και έχει επίγνωση πως στα ’90s δεν θα είχε γίνει σούπερ μόντελ και μάλιστα δις βραβευμένο ως Model of the Year στα British Fashion Awards, με αμέτρητα εξώφυλλα και ακριβοπληρωμένες καμπάνιες, που κατά το «Forbes» το 2014 αύξησαν τον τραπεζικό λογαριασμό της κατά 3,5 εκατ. δολάρια, ομολογεί πως δεν ήταν αυτή η καριέρα που πάντα ήθελε ούτε και θα σύστηνε στην κόρη της να την ακολουθήσει. Η τύχη το ’φερε να ασχοληθεί με το μόντελινγκ και να συναντηθεί με το κοφτερό μάτι του σχεδιαστή Κρίστοφερ Μπέιλι που το 2011 της πρόσφερε το πρώτο της μεγάλο συμβόλαιο με τον οίκο Burberry. Κι έτσι, η Κάρα που πάντα μισούσε το σχολείο και είχε αποφασίσει πως δεν την ενδιέφερε να σπουδάσει, πέτυχε εκείνο που τότε ήθελε: να έχει δικά της χρήματα για να ταξιδεύει και να περνάει καλά με τους φίλους της και να πάει σε δραματική σχολή, καθ’ ότι ο μπαμπάς Τσαρλς της είχε κόψει το χαρτζιλίκι από τα 16 –ό,τι κι αν σήμαινε αυτό.

«Ως μοντέλο, πραγματικά υποστηρίζω το να μη γίνει κανείς μοντέλο, αν αυτό βγάζει κάποιο νόημα. (…) Δεν σε κοιτάζουν σαν άνθρωπο, δεν κοιτάζουν εσένα και σου συμπεριφέρονται σαν σε κούκλα βιτρίνας. Έκανα ένα τατουάζ που γράφει Made in England στο πόδι μου για να εκφράσω το ότι ένιωθα για μεγάλο διάστημα σαν κούκλα. Είσαι απλά ένα είδος μαριονέτας. Νιώθεις ότι δεν χρειάζεται να έχεις πραγματικά ψυχή για να κάνεις αυτήν τη δουλειά. Αλλά ύστερα τα πράγματα γίνονται καλύτερα και ο κόσμος θέλει να ακούσει τη γνώμη σου και όταν συμβαίνει αυτό είναι το πιο σοκαριστικό. Τα πάντα αλλάζουν: “Με αντιμετωπίζατε σαν σκατό και τώρα με γλείφετε”», είπε πριν από ένα χρόνο σε συνέντευξή της στον «Guardian» κάνοντας τον απολογισμό μιας καριέρας που όλα δείχνουν πως αφήνει πίσω της.

Η φήμη και οι φήμες

Η Κάρα έχει την πολυτέλεια να απαξιώνει τόσο τον επιφανειακό κόσμο της μόδας όσο και την ταμπέλα του style icon («στ’ αλήθεια είναι μόνο ρούχα») και ίσως γι’ αυτό έχει τόσους –και τόσο φανατικούς– θαυμαστές. Άλλωστε λέει ότι «το μόντελινγκ δεν ήταν κάτι που έκανα για την ψυχή μου, δεν ήταν πάθος. Δεν έκανε την καρδιά μου να χτυπάει. Η υποκριτική είναι αληθινό πάθος για μένα. Βάζω αίμα, δάκρυα και ιδρώτα στην ερμηνεία μου και αφιερώνω τη ζωή μου σε αυτό».

Παρ’ ότι δεν πήγε σε δραματική σχολή και δυσκολεύτηκε να βρει ατζέντη –κανείς δεν έπαιρνε στα σοβαρά το πλουσιοκόριτσο που βαρέθηκε τις πασαρέλες και ήθελε να γίνει Βίβιαν Λι–, η Ντελεβίν έχει κάνει το ντεμπούτο της στη μικρή οθόνη με τη σειρά «Timeless» και έχει παίξει μικρούς ρόλους σε κινηματογραφικές παραγωγές («Το πρόσωπο ενός αγγέλου», «Kids in Love», «Pan»), μεγαλύτερους («Tulip Fever») και πρωταγωνιστικούς στο «London Fields» με τους Μπίλι Μπομπ Θόρντον και Τζόνι Ντεπ, στο «Suicide Squad» για τη DC Comics με τους Γουίλ Σμιθ-Τζάρεντ Λίτο και βέβαια το ρόλο της Μάργκο στις «Χάρτινες πόλεις» για τον οποίο κέρδισε βραβείο Rising Star 2015 στο CinemaCon του Λας Βέγκας, ενώ έχει ανακοινωθεί πως θα παίξει στην κινηματογραφική μεταφορά του κόμικ επιστημονικής φαντασίας «Valerian» με σκηνοθέτη τον Λικ Μπεσόν.

Ο ρόλος της ξεροκέφαλης και παράτολμης Μάργκο, η οποία δεν αντιλαμβάνεται το χάος που αφήνει πίσω της ακριβώς επειδή δεν το επιδιώκει, είναι εκείνος με τον οποίο η Κάρα ταυτίστηκε πολύ. Ήταν ο ρόλος των ονείρων της. «Όταν μου τηλεφώνησαν και μου είπαν ότι τον πήρα φρίκαρα τελείως. Ήταν μία από τις καλύτερες μέρες της ζωής μου και δεν σταμάτησα να “καφρίζω” για ώρα. Ήμουν μόνη μου σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου και έτρεχα γύρω-γύρω πετώντας πράγματα στον αέρα και στριγγλίζοντας μέσα σε μαξιλάρια. Κάποιος από το προσωπικό τηλεφώνησε για να τσεκάρει αν ήμουν καλά. Ήταν πολύ αστείο. Και μετά άρχισα να ανησυχώ για το αν θα έπαιζα το ρόλο αρκετά καλά».

 

Με τον Καρλ Λάγκερφελντ (αριστερά). Στο εξώφυλλο για τα πέμπτα γενέθλια του περιοδικού «Love» το φθινόπωρο του 2013 (δεξιά). Πριγκίπισσα Σίσι στο φιλμάκι «Reincarnation» («Μετεμψύχωση») του Λάγκερφελντ, με τον Φάρελ Γουίλιαμς αυτοκράτορα Φραγκίσκο Ιωσήφ, για το σόου της Chanel Métiers d’ Arts 2014 στο Ζάλτσμπουργκ (κάτω).

Με πρότυπά της τη Μέριλ Στριπ, τη Σαρλίζ Θερόν και την Τζούλιαν Μουρ, θέλει να συνεχίσει να ερμηνεύει δυνατούς γυναικείους χαρακτήρες, να παίξει σε ταινία του Ταραντίνο και –γιατί όχι;– να σκηνοθετήσει κιόλας, ενώ στο μέλλον δεν αποκλείει να κυκλοφορήσει δίσκο με τα τραγούδια που γράφει. Τα γυρίσματα δεν είναι ο μόνος λόγος για να ζει η Κάρα από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο. Η Αμερικανίδα τραγουδίστρια St. Vincent –κατά κόσμον Άνι Κλαρκ–, την οποία η Ντελεβίν ακολούθησε και στην παγκόσμια περιοδεία της, είναι η αιτία. Η σχέση τους ξεκίνησε το Δεκέμβριο και δημοσιοποιήθηκε το Φεβρουάριο στα Brit Awards όπου το ζευγάρι εμφανίστηκε χέρι-χέρι. Ήταν προτιμότερο από το κρυφτό με τους παπαράτσι που κυνηγούσαν την Κάρα όταν έβγαινε με την bisexual ηθοποιό Μισέλ Ροντρίγκεζ. «Απλά ζω τη ζωή μου και δεν νομίζω πως υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος να διαχειριστώ τη φήμη. Πρέπει να το αντιμετωπίζεις καθημερινά και κάθε μέρα αλλάζει. Είναι το πιο παράξενο πράγμα στον κόσμο αλλά οι φαν βλέπουν ό,τι θέλουν να δουν. Βλέπουν εκείνο που θέλω να δουν, το οποίο είναι περίπου το 20% του ποια είμαι. Ο κόσμος κάνει εικασίες για μένα όλη την ώρα. Νομίζουν πως έχουν άποψη για το ποια είμαι. Αλλά λατρεύω να κάνουν εικασίες γιατί λατρεύω να τις διαψεύδω».

 

(φωτό: courtesy chanel, instagram, IMAXTREE.COM)