από metereologos.gr
Κυριακή 24 Ιουνίου 2018
 
 

Τι κρύβει η απόφαση της Ryanair για μειώσεις δρομολογίων στην Ελλάδα

Οι χρεώσεις των αεροδρομίων και πάλι στο κάδρο
Τι κρύβει η απόφαση της Ryanair για μειώσεις δρομολογίων στην Ελλάδα
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Αναμφισβήτητα οι χαμένοι από την απόφαση της Ryanair να μειώσει τα εσωτερικά της δρομολόγια στην Ελλάδα, ακολουθώντας μια συνήθη σε ευρωπαϊκό επίπεδο εμπορική της πρακτική, δεν είναι άλλοι από τις τοπικές κοινωνίες, και μάλιστα στο κατώφλι της θερινής σεζόν.

Ακολουθώντας την πρακτική της γρήγορης εισόδου-εξόδου σε μια αγορά, μόλις παρουσιαστεί σε άλλη υψηλότερο περιθώριο κέρδους, ασκεί μια ιδιόμορφη πίεση σε όλους τους αρμόδιους φορείς, ώστε να καθιερώσουν κίνητρα για να «προτιμήσει» τα αεροδρόμιά τους. Την ίδια στιγμή, παράγοντες της αεροπορικής αγοράς επισημαίνουν ότι εφόσον υπάρξει κενό, αυτό δεν θα αργήσει να καλυφθεί από άλλες εταιρείες.

Η ανακοίνωση του τερματισμού από την 1η Ιουνίου 2018 των δρομολογίων Αθήνα-Χανιά, Θεσσαλονίκη-Χανιά και Αθήνα - Ρόδος, αποδόθηκε με ανακοίνωση της εταιρείας στο επίπεδο των χρεώσεων των ελληνικών αεροδρομίων, αλλά και στη δυνατότητα να επιτύχει από άλλες βάσεις υψηλότερες αποδόσεις.

Πίσω από τις «επιχειρησιακές αλλαγές», που επικαλέστηκε η εταιρεία στα email με τα οποία ενημέρωσε για τις ακυρώσεις πτήσεων όσους είχαν ήδη κλείσει τα εισιτήριά τους, δεν υπάρχουν βέβαια συναισθηματισμοί, αλλά επιχειρηματικές αποφάσεις.  

Η ιρλανδική εταιρεία χαμηλών ναύλων, η οποία συρρικνώνει μόνο το εσωτερικό της δίκτυο, απομακρύνει από την Ελλάδα δύο αεροσκάφη, ένα από τη βάση των Χανίων, καταργώντας την, και ένα από τη βάση της Αθήνας.

Η αποχώρηση ενός εκ των πέντε αεροσκαφών της βάσης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στερεί και από τη Ρόδο τη σύνδεση της με την Αθήνα. Τα δυο αεροσκάφη θα μεταφερθούν, κατά την ανακοίνωση της εταιρείας, «σε βάσεις της στη Γερμανία από την 1η Ιουνίου, όπου και επεκτείνει τις υπηρεσίες της».

Αν και στις πρώτες αντιδράσεις επικράτησε η αίσθηση ότι η Ryanair στρέφεται εναντίον της Fraport Greece, η οποία διαχειρίζεται πια τα δυο αεροδρόμια, στην ουσία η εταιρεία στρέφει τα βέλη της και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Όπως σχολιάζουν κύκλοι της εταιρείας μιλώντας στο «Βήμα», η μείωση των χρεώσεων στα ελληνικά αεροδρόμια αποτελεί ένα πάγιο αίτημα της Ryanair και από τη στιγμή που καμία από τις προτάσεις της προς τους αρμόδιους φορείς δεν έχει εισακουστεί διαχρονικά, το πρόβλημα παραμένει.

Στον αντίποδα, το νησί της Κω, που ως προορισμός της Ryanair είχε διακοπεί με έναν αντίστοιχο -καταδρομικό θα έλεγε κανείς- τρόπο λόγω προσφυγικού, επανέρχεται εφέτος με δυο διεθνείς πτήσεις. Πρόκειται μάλιστα για ένα ακόμη από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια υπό την Fraport Greece.

Διανύουμε εξάλλου μια χρονιά κατά την οποία το διεθνές δίκτυo της αεροπορικής εταιρείας στην Ελλάδα όχι μόνο δεν περιορίστηκε, αλλά είναι ενισχυμένο. Σύμφωνα δε με τις προ μηνός ανακοινώσεις, το χειμερινό πρόγραμμα Αθήνας και Θεσσαλονίκης ενισχύονται με 13 νέα δρομολόγια κι επιπρόσθετες πτήσεις σε ακόμη 5 δρομολόγια, που θα αυξήσουν την κίνηση κατά 14%.

Οι τοπικές κοινωνίες πάντως, που είδαν τον ανταγωνισμό να ζωντανεύει την αεροπορική αγορά τους και τους ναύλους να  πέφτουν τα προηγούμενα χρόνια, είναι λογικό να ανησυχούν.

Μετά την ανακοίνωση της εταιρείας, ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων, κ. Αντώνης Ροκάκης σχολίασε τα εξής: «Η αδικαιολόγητη και δίχως πρότερη ενημέρωση, απόφαση της αεροπορικής εταιρίας Ryanair να σταματήσει τα δρομολόγια της από και προς το αεροδρόμιο "Ιωάννης Δασκαλογιάννης", αποτελεί πλήγμα για τον τουρισμό σε όλο το νομό Χανίων».
Όπως ανέφερε, ενισχύοντας μάλιστα αιτιάσεις που ακούγονται στην τοπική κοινωνία, πριν λίγα χρόνια τα Χανιά αγκάλιασαν την αεροπορική εταιρεία, «και μάλιστα με ουκ ολίγο κόστος, φροντίζοντας ταυτόχρονα να χτίσει μια υγιή και εποικοδομητική σχέση. Παρόλα αυτά, η εταιρεία αποφάσισε πως πλέον τα Χανιά δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντά της, όπως τα εξυπηρετούν άλλες ευρωπαϊκές περιοχές».

Είναι γεγονός πως στις πρακτικές της εταιρείας χαμηλών ναύλων περιλαμβάνονται και συμφωνίες με τους κατά τόπους φορείς (Δήμοι, Επιμελητήρια κ.λπ.), προκειμένου να παρέχονται κίνητρα για την διατήρησή των πτήσεών της, ενισχύοντας ως «ανταπόδοση» με την παρουσία της την τουριστική κίνηση.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μείωση δρομολογίων εντός Ελλάδος για τη Ryanair 
 
 
σχόλια (5)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Πολύ καλά | 13/04/2018 06:26
    Ουδόλως με απασχολεί το γεγονός. Μακάρι και οι υπόλοιπες τσάρτερς εταιρείες να διαγράψουν την Ελλάδα από το χάρτη τους. Με Σ κ ο υ π ι δ ι α έχει κορεσθεί ο Τουρισμός της χώρας, φτάνει!
    ξενοδόχος
    απάντηση97
     
     
    ΗΡΩΙΚΗ ΕΞΟΔΟΣ | 12/04/2018 12:22
    Οσο ξυγκι και να προσπαθουν να βγαλουν απο την μυγα ο ισολογισμος δεν ισοσκελιζει αφου υπαρχουν και αλλοι παιχτες. Τωρα αν η εν λογω εταιρεια θελει να τους αφανισει ολους μηδενιζοντας τις τιμες προσπαθοντας να μηδενισει και τα εξοδα οπως πχ τελη αεροδρομιων, μισθους κοκ δυστυχως δεν γινεται. Γιατι πχ μονο η εν λογω εταιρεια να απολαμβανει προνομιων και οχι και οι αλλοι παιχτες?
    pg
    απάντηση287
     
     
     
    Ανταγωνισμός στην Ελλάδα ; φτου κακά ... | 12/04/2018 11:52
    H Ryanair καταργεί εσωτερικές πτήσεις οι οποίες ήταν οικονομική επιλογή για τους Φτωχούς Eλληνες. Και ήταν ΔΕΣΜΕΥΣΗ για την συγχώνευση Ολυμπιακής και Aegean , για να μην υπάρχει μονοπώλιο.Δηλαδή η Fraport χρεώνει με μεγάλα τέλη τους επιβάτες για να ανακαινίσει τα αεροδρόμια.. έτσι γίνομαι και εγώ επενδυτής.
    Πέτρος
    απάντηση2310
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Απορία | 12/04/2018 11:04
    Γιατί πρέπει να μας απασχολεί τόσο η Ryanair ? Σε όποια χώρα εμφανίζεται μόνο αντιπάθειες εισπράτει. Προσπαθεί να βγάλει από τη μύγα ξύγκι, παντού ακβιάζει, φέρεται αχαρακτήριστα στο προσωπικό της, και οι υπηρεσίες που προσφέρει είναι αχαρακτήριστες (οι σαρδέλλες έχουν μεγαλύτερη άνεση από τους επιβάτης της εν λόγω εταιρείας).
    Νίκος
    απάντηση4920
     
-