από metereologos.gr
Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017
 
 

Γαβρόγλου: Είναι στοιχείο ωριμότητας να αλλάζεις γνώμη

Ο υπουργός Παιδείας για τις «μίνι» πανελλαδικές του Ιανουαρίου
Γαβρόγλου: Είναι στοιχείο ωριμότητας να αλλάζεις γνώμη
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

«Αν ένα πράγμα είναι μπόνους είναι υποχρεωτικό; Εγγενώς η έννοια του μπόνους είναι προαιρετική. Παιδαγωγικά, κάνουμε πάντοτε και κάποιες εξετάσεις ενδιάμεσες, σε όλες τις βαθμίδες, για να αυτοελεγχθούν οι εκπαιδευτικοί, για να ελεγχθούν τα παιδιά, να δουν οι γονείς αν όντως η προετοιμασία των παιδιών τους προχωράει σωστά».

Αυτά είπε σήμερα ο υπουργός Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου για τις «μίνι» πανελλαδικές εξετάσεις του Ιανουαρίου, που εισηγείται με την πρόταση του για το νέο εξεταστικό σύστημα.

«Εκείνο όμως που θέλω να είναι σαφές είναι ότι εμείς επεξεργαστήκαμε ένα σχέδιο και νομίζω ότι είναι στοιχείο ωριμότητας της όποιας πολιτικής ηγεσίας όταν βάζεις κάτι σε διαβούλευση και έρχονται ορισμένες προτάσεις που το βελτιώνουν - και δεν τις έχεις σκεφτεί - να μπορείς να αλλάζεις γνώμη» πρόσθεσε.

Σε ερώτηση δε, για το αν τρομοκρατήθηκε και έκανε πίσω με το θέμα των... προαιρετικών εξετάσεων του Ιανουαρίου, απάντησε: «Γιατί να τρομοκρατηθεί κανείς; Εγώ σας ρωτάω: μπορεί κάποιος να βγει εντίμως, με το χέρι στην καρδιά, και να πει ότι ένα πράγμα που είναι μπόνους είναι υποχρεωτικό; Θα γελοιοποιηθεί στην κοινωνία. Γίνεται η διαβούλευση αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλα είναι ανοιχτά. Εδώ υπάρχει μία συγκεκριμένη φιλοσοφία σε αυτήν θα επιμείνουμε. Τώρα, μπορεί κάποια τεχνικά πράγματα, να αλλάξουν».

«Η γραπτή εξέταση του Ιανουαρίου ή βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου και συνυπολογίζεται ή δεν τον βελτιώνει και την ξεχνάς» συνέχισε. «Το απολυτήριο έχουμε πει ότι θα προκύπτει σε ένα μεγάλο βαθμό από τα ενδοσχολικά και σε ένα μικρότερο ποσοστό από τις εξετάσεις που θα είναι κεντρικές. Όταν δεν έχεις την εξέταση του Ιανουαρίου δεν σημαίνει ότι αυτό φέρνει κάποια επίπτωση γιατί έτσι κι αλλιώς το απολυτήριο είναι για όλη τη χρονιά. Άρα έχεις το βαθμό του Ιουνίου. Αυτό που συνήθως ξεχνάμε είναι ότι αυτά που προτείνουμε αφορούν  την πρώτη χρονιά. Τον Ιούνιο του 2020. Όσο περνάει ο καιρός θα αυξάνεται ο ρόλος του σχολείου και το ποσοστό για την εισαγωγή και θα μειώνεται το ποσοστό των Κεντρικών Εξετάσεων. Άρα, σε κάποια χρόνια θα εξισορροπήσουν τα πράγματα και το σχολείο θα αποκτήσει την πλήρη αυτοτέλεια του» τόνισε ο κ. Γαβρόγλου.

Συνεχίζεται η επίσημη ενημέρωση

Έτσι, με τις επιστημονικές Ενώσεις να εκδίδουν η μια μετά την άλλη ανακοινώσεις διαμαρτυρίας σχετικά με το περιεχόμενο των προτάσεων του υπουργού Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα, συνεχίστηκε και σήμερα στο Μαρούσι η «επίσημη» ενημέρωση των εκπροσώπων των κομμάτων για το θέμα.

«Θεωρούμε ότι με το σχέδιο αυτό πλήττεται ο μορφωτικός του χαρακτήρας, μετατρέπεται το Λύκειο σε φροντιστήριο, δημιουργώντας όχι χτύπημα της παραπαιδείας αλλά αντίθετα μεγάλωμά της» δήλωσε ο βουλευτής της ΚΚΕ Ν. Σοφιανός βγαίνοντας από το γραφείο του υπουργού Παιδείας, μετά από συνάντηση που είχε μαζί του, μαζί με τους συναδέλφους του κ.κ. Δελλή και Ιωαννίδη. «Θεωρούμε ότι το κόψιμο βασικών μαθημάτων οδηγεί, εκτός των άλλων, και στην κάλυψη των κενών που υπάρχουν στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στη βάση αυτή πιστεύουμε ότι η Κυβέρνηση δεν πρέπει να καταθέσει ένα τέτοιο σχέδιο νόμου» δήλωσε ο κ. Σοφιανός.

Αντιδράσεις από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων
Ανακοίνωση διαμαρτυρίας  για το νέο εξεταστικό σύστημα εξέδωσε όμως και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, τονίζοντας ότι οι προτάσεις Γαβρόγλου «δεν συνοδεύονται από κάποια ουσιαστική επιστημονική και παιδαγωγική μελέτη».

«Στο ανακοινωθέν Σχέδιο Νόμου μπορεί κανείς εύκολα να αναγνωρίσει ή/και να παραβλέψει ατέλειες, ασάφειες και ανεφάρμοστα σημεία. Το κύριο όμως σημείο που είναι φύσει αδύνατο να παραβλέψει κανείς αφορά την «μεταφυσική» εμμονή του υπουργείου Παιδείας να υποβαθμίσει τις Φυσικές Επιστήμες στο σύνολό τους, πολύ δε περισσότερο την Βιολογία και την Χημεία, ενάντια σε κάθε επιστημονική και παιδαγωγική επιχειρηματολογία, ενάντια σε κάθε διεθνή πρακτική» αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση.

Και προσθέτουν ο Βιοεπιστήμονες ότι η συγκεκριμένη προτεινόμενη ενοποίηση των δύο Επιστημών έχει ως  αποτέλεσμα :

- Να εξασθενεί η θέση των Φυσικών Επιστημών στο σύνολο της, αντί να ενδυναμώνεται,

- Οι δύο Επιστήμες, Βιολογία και Χημεία, να απαξιώνονται και γνωστικά να συρρικνωθούν, επιστρέφοντας σε συνθήκες που επικρατούσαν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στο πολύ μακρινό παρελθόν (πρόσφατα έχουμε γίνει μάρτυρες αντίστοιχων ενεργειών υποβάθμισης όπως η μείωση διδακτικών ωρών Βιολογίας στο Γυμνάσιο, η εγκατάλειψη των Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών, η κατάργηση του Υπεύθυνου Εργαστηρίου κ.α.)

- Οι υποψήφιοι να εισέρχονται σε Πανεπιστημιακά Τμήματα απαιτητικά χωρίς τις αντίστοιχες προαπαιτούμενες γνώσεις, γεγονός που θα έχει επιπτώσεις και στο επίπεδο σπουδών τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

«Ένα επιπλέον σημαντικό σημείο που αξίζει σχολιασμού, αφορά τόσο την αλλαγή ονόματός του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - άλλαξε ο Μανωλιός ... - όσο και της επέκτασής του σε δύο περιόδους : Ιανουάριο και Ιούνιο! Και όσο και αν το υπουργείο Παιδείας ξιφουλκεί και προσπαθεί με ανακοινώσεις να πείσει - ανεπιτυχώς βεβαίως - για το αντίθετο, το μόνο που καταφέρνει είναι να προκαλεί απογοήτευση και σύγχυση, τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και σε γονείς και μαθητές λίγες μέρες πριν την έναρξη του σχολικού έτους.  Η επιχειρηματολογία του υπουργείου Παιδείας ότι «ο συγκεκριμένος σχεδιασμός των δύο εξεταστικών περιόδων λειτουργεί κατευναστικά στην ψυχολογία των μαθητών και ότι μειώνει τις πιέσεις των γονιών προς τους/τις εκπαιδευτικούς για υψηλούς βαθμούς» είναι συναισθηματικής φύσης και στερείται οποιασδήποτε παιδαγωγικής βάσης. Το μόνο που καταφέρνει, αφού πρώτα μετατρέψει το Λύκειο σε ένα «Κεντρικά Οργανωμένο Εξεταστικό Σχολείο Διαρκείας», είναι να αποδείξει ότι οι εμπνευστές του σχεδίου ζουν πιθανά εκτός ελληνικής κοινωνικής και σχολικής πραγματικότητας» αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση.



Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (7)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Στοιχείο Ωριμότητος (ναι: -τος) | 02/09/2017 17:44
    είναι το να σκέφτεσαι πριν μιλήσεις και, πολύ περισσότερο, πριν νομοθετήσεις, υπερτιμημένε κολοκύθα. Το, από τη μια στιγμή στην άλλη, ν' αλλάζεις γνώμη, είναι στοιχείο επιπολαιότητος, ξανακολοκύθα !
    Έλληνας Ειδωλολάτρης ...
    απάντηση82
     
     
    Αρχίζει από Μ... ! | 02/09/2017 15:04
    "Είναι στοιχείο ωριμότητας να αλλάζεις γνώμη" . Όταν αλλάζουν δραματικά τα δεδομένα, τότε είναι αναγκαίο να αναπροσαρμόζει κανείς την τακτική του. Ποτέ την στρατηγική. Όταν όμως παραμένουν ίδια,τότε το να αλλάζεις γνώμη από τη μια στιγμή, κατά κυριολεξία , στην άλλη, είναι στοιχείο ανωριμότητας, κ. υπουργέ . Ή αβασάνιστα και χωρίς περίσκεψη ανακοινώσατε αποφάσεις ή κατά κυριολεξία "δεν ξέρετε πού παν τα ... ". Και δεν είστε ο μόνος, δυστυχώς! Ο κ. Παπαδημητρίου, ως "καθηγητής", υποστήριζε ότι πρέπει να βγούμε από το ευρώ. Ως υπουργός, όταν του το θύμισαν είπε: "Εμείς οι καθηγητές λέμε πότε πότε κάποια πράγματα ...". Αντί του "λέμε κάποια πράγματα" θα ταίριαζε κάτι πιο ...χυδαίο ...
    Έκτωρ
    απάντηση92
     
     
    Ωριμότητας το ανάγνωσμα | 02/09/2017 10:52
    Σωστή η παρατήρηση του κυρίου υπουργού. Αλλά είναι δείκτης υψηλότερης ωριμότητας η παραίτηση όταν είσαι «under qualified» για τη συγκεκριμένη δουλειά.
    PanTsek
    απάντηση242
     
     
    Η ωριμοτητα του Γαβρογλου | 01/09/2017 20:19
    Θα τρελλανει γονεις και μαθητες.Περιμενετε λιγακι γιατι αν παραωριμασει θα κλεισει τα σχολεια και ολοι μαζι θα γυρισουμε στην ζουγκλα.
    eva b.
    απάντηση212
     
     
    Στοιχείο ωριμότητας; Χα,χα,χα! | 01/09/2017 19:54
    Στοιχείο απύθμενης ανικανότητας κι αμέτρητης προχειρότητας είναι να αλλάζει γνώμη ένας υπουργός και μάλιστα για το πολύ σοβαρό θέμα των πανελλαδικών μέσα σε δύο μέρες! Μάλλον διαβάσατε στον τύπο και στα άπειρα σχόλια απλών πολιτών τους λόγους που η πρότασή σας ήταν γελοιοδέστερη της ίδιας της γελοιότητας. Αναρωτιέμαι αυτοί οι άνθρωποι διάλογο δεν κάνουν με κανέναν πριν βιαστούν να διαφημίσουν την ανικανότητα και τη βλακεία τους στο Πανελλήνιο; Κι επειδή μάλλον σας πίκρανα,να σας αφιερώσω ένα τραγουδάκι; Το Καλημέρα Ελλάδα, των Goin' Through,αν έχετε ακουστά (...ναι...καμία σχέση με Φαραντούρη,ταγάρια,απλυσιές,ιδρωτίλα και πολίτικαλ κορέκτ λόγο αλλά μόνο στη θεωρία... Καμια σχέση ευτυχώς!)
    μπιπ τα υπουργεία σας,λέει το τραγούδι!
    απάντηση222
     
     
    Ωριμοτητας;;; | 01/09/2017 19:39
    Οχι ανευθυνοτητας και ερασιτεχνισμου; Η εγινες ωριμος μεσα σε λιγες μερες;; Δεν το σωνεις με τιποτα λεμε!!! Ενας αχρηστος παραπανω!!!!!
    A
    απάντηση182
     
     
    Οχι. Ειναι στοιχειο ασχετοσυνης | 01/09/2017 16:58
    Οχι. Ειναι στοιχειο ασχετοσυνης. Να επιστεψεις στο Δημοσιο το μισθο σου και να παραμεινεις ορθιος στην γωνια της αιθουσας κοιταζοντας τον τοιχο, για μια ωρα. Ακου στοιχειο ωριμοτητας να παιζει με την επαγκελματικης σταδιοδρομια χιλιαδων ανθρωπων.
    From NY with poisonous LOve!!
    απάντηση352
     
-