από metereologos.gr
Σάββατο 19 Αυγούστου 2017
 
 

Κοινές επιδιώξεις για τους εργαζόμενους σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και FS

Σύμπνοια ανάμεσα στα ελληνικά και ιταλικά σιδηροδρομικά συνδικάτα
Κοινές επιδιώξεις για τους εργαζόμενους σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και FS
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Σε κλίμα σύμπνοιας, ξεκινά η συνεργασία ανάμεσα στα ελληνικά και τα ιταλικά σιδηροδρομικά συνδικάτα, ενόψει της ολοκλήρωσης της εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον ιταλικό Όμιλο Ferrovie Dello Stato Italiane. Σε κοινή συνέντευξη τύπου, οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) και της Fast FerroVie, εκ των μεγαλυτέρων αυτόνομων συνδικαλιστικών οργανώσεων της Ιταλίας, μίλησαν για τις προσδοκίες, αλλά και τις κοινές προκλήσεις που έχουν πια να αντιμετωπίσουν.

Όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας της FastFerroVie κ. Πιέτρο Σερμπάσι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του επιχειρηματικού πλάνου του Ομίλου, ύψους 94 δις. Ευρώ, το οποίο παρουσιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο. Κοινή επιδίωξη των δυο συνδικάτων αποτελεί η συνεισφορά των σιδηροδρομικών εταιρειών στην οικονομική ανάπτυξη των δυο χωρών και την παροχή προηγμένων μεταφορικών  υπηρεσιών, με σεβασμό στις εργασιακές σχέσεις.

Διαβεβαιώνοντας ότι ο Όμιλος FS δίνει μεγάλη αξία στους ανθρώπινους πόρους, ο κ. Σερμπάσι έκανε λόγο για «την υιοθέτηση ενός σχήματος συμβάσεων εργασίας που θα αποφεύγει το μισθολογικό ντάμπινγκ, το οποίο συναντούμε συχνά στην ελεύθερη αγορά». Παράλληλα, απέρριψε την πιθανότητα, δεδομένων των κενών που παρατηρούνται στις θέσεις μηχανοδηγών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αυτές να καλυφθούν με την «μεταφορά» Ιταλών εργαζομένων έστω για κάποιο διάστημα, καθώς αυτό αντίκειται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Με τη σειρά του, ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ κ. Κώστας Γενιδούνιας έδωσε έμφαση στις αναγκαίες προσλήψεις, προκειμένου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, πράγμα που όπως επισήμανε σήμερα δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει. Σημείωσε μάλιστα ότι ενώ βάσει έρευνας ανεξάρτητου φορέα ήταν απαραίτητοι 460 μηχανοδηγοί, ο αριθμός τους το 2016 ανήλθαν σε 250, με αποτέλεσμα να περιορίζεται το σιδηροδρομικό έργο.

Ένα ακόμη κρίσιμο θέμα αποτελεί ο εκσυγχρονισμός και η ολοκλήρωση των απαραίτητων υποδομών, στον οποίο αναφέρθηκαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. Για να ανοίξει ο δρόμος της χρηματοδότησης όμως μένει ένα τελευταίο βήμα. Η έκδοση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις, η οποία σύμφωνα με τους εκπροσώπους της ΠΕΠΕ αναμένεται στις αρχές Μαΐου.

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της FastFerroVie, που είναι επίσης αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών (ALE), με την αποδέσμευση της εταιρείας από αυτό το βάρος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεται στο επενδυτικό σχέδιο της FS. Όπως γίνεται ήδη σε πολλές χώρες, ο Όμιλος θα αναλάβει ρόλο συντονιστή για την ανάπτυξη των υποδομών, ενώ θα συμβάλλει και με την μεταφορά τεχνογνωσίας.

Τέλος, οι δυο πλευρές υποστήριξαν ότι, στο πλαίσιο της πλήρους απελευθέρωσης της ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής αγοράς, δεν θα πρέπει να γίνουν εκπτώσεις, ούτε σε θέματα πιστοποιήσεων μηχανοδηγών και τροχαίου υλικού, ούτε σε θέματα υποδομής και ασφάλειας στην κυκλοφορία των τρένων.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.