Αστυνομικός είχε ειδοποιήσει, προ μερικών μηνών, τον 24χρονο οδηγό της μοιραίας Πόρσε ότι «θα σκοτωθεί αν δεν αλλάξει τα λάστιχα του αυτοκινήτου του»!
Αυτό αποκαλύπτεται για το τραγικό δυστύχημα πριν από μία εβδομάδα στο πάρκινγκ του 83ου χιλιομέτρου της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας, με μακάβριο απολογισμό τον θάνατο τεσσάρων ατόμων. Ανάμεσά τους και ένα τρίχρονο αγόρι. Παράλληλα διαπιστώνεται ότι το δραματικό συμβάν στην εθνική οδό έχει μια χαρακτηριστική «σύνδεση» με την υπόθεση του θανάτου –τον περασμένο Ιούνιο –του εκδότη Παναγιώτη Μαυρίκου, στο φλεγόμενο αυτοκίνητό του, επίσης μάρκας Πόρσε (τζιπ Καγιέν). Οπως προκύπτει από τα τελευταία δεδομένα της έρευνας των πραγματογνωμόνων της ΕΛ.ΑΣ. η ανάφλεξη της Πόρσε του εκδότη οφείλεται στην κακή συντήρηση του οχήματος. Στο ίδιο δηλαδή συμπέρασμα που οδηγείται και η έρευνα για το πολύνεκρο δυστύχημα στο πάρκινγκ της εθνικής οδού, καθώς δεν υπήρξε επί 11 χρόνια αλλαγή των ελαστικών της Πόρσε. Με αποτέλεσμα το κλατάρισμα ενός εξ αυτών που οδήγησε στην τρομακτική θανατηφόρα πλαγιολίσθησή του. Και όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν ειδικοί πραγματογνώμονες στο «Βήμα της Κυριακής» «περίπου το 50% του ποσοστού ιδιοκτητών πολυτελών αυτοκινήτων που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες ή έχουν ειδικά συστήματα ελέγχου, όταν πια δεν έχουν δωρεάν εργοστασιακό σέρβις αποφεύγουν για λόγους συρρίκνωσης κόστους να συντηρούν επαρκώς τα οχήματά τους ή να πηγαίνουν σε εξουσιοδοτημένα καταστήματα».

Το μυστικό στα λάστιχα
Σύμφωνα λοιπόν με διασταυρωμένες πληροφορίες και μαρτυρίες ο 24χρονος οδηγός του πολυτελούς αυτοκινήτου είχε ειδοποιηθεί από αστυνομικό –φρουρό γνωστού επιχειρηματία –με τον οποίο η οικογένεια του θύματος και ο ίδιος προσωπικά είχε συνεχείς επαφές.
Ο φρουρός του επιχειρηματία, όπως και άλλοι συνάδελφοί του, είχαν διαπιστώσει ότι η Πόρσε είχε προβληματικά, παλιά, ελαστικά και ελλόχευε ο κίνδυνος ατυχήματος ενώ είχαν δοθεί και σχετικές συμβουλές για την επείγουσα αντικατάστασή τους. Το ενδιαφέρον τους εντεινόταν από το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο επέβαιναν και οικεία πρόσωπα του υπό φρούρηση επιχειρηματία και υπήρχε προφανής κίνδυνος τραυματισμού τους λόγω και της ταχύτητας που ανέπτυσσε η Πόρσε. Οι υποδείξεις τους όμως δεν εισακούσθηκαν.
Πλέον τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και οι τεχνικοί αναλυτές έχουν μια σαφή εικόνα για την εξέλιξη του σοκαριστικού τροχαίου. Υπήρξε κλατάρισμα και απόσπαση τμήματος του ελαστικού τού πίσω δεξιά τροχού της Πόρσε που προκάλεσε θραύση και τμήματος του πίσω προφυλακτήρα, περίπου 120 μέτρα προ του πάρκινγκ. Οπως σημειώνει ο ειδικός αναλυτής τροχαίων ατυχημάτων κ. Παναγιώτης Μαδιάς «ο 24χρονος κατόρθωσε για αυτά τα 120 μέτρα να συγκρατήσει το όχημα, όμως οι ροπές που αναπτύχθηκαν από τον άλλο ανέπαφο τροχό οδήγησαν στην πλαγιολίσθησή του που ξεκίνησε από την είσοδο του πάρκινγκ. Το άνοιγμα αυτό βρέθηκε –από μια τραγική σύμπτωση –στην αρχή της ανεξέλεγκτης πορείας του, παρασύροντας στον θάνατο τους τέσσερις επιβάτες των δύο ΙΧ».
Εκπτώσεις στην ασφάλεια
Παράλληλα εντυπωσιάζουν τα τελευταία, συσχετιζόμενα στοιχεία και με τον δραματικό θάνατο –στις 8 Ιουνίου 2016 στην Αττική οδό –μέσα στο φλεγόμενο Πόρσε Καγιέν του 42χρονου εκδότη Παναγιώτη Μαυρίκου.
Το όχημα στο ύψος του εμπορικού κέντρου Mall άρχισε ανεξέλεγκτα να χτυπά τουλάχιστον έξι – επτά φορές το αριστερό διαχωριστικό κιγκλίδωμα ασφαλείας. Ο 42χρονος προσπάθησε να επαναφέρει το όχημα στην κανονική πορεία του. Ομως το ΙΧ στη συνέχεια ανεφλέγη και ο εκδότης παγιδεύτηκε μέσα σε αυτό.
Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία των τεχνικών αναλυτών το ατύχημα οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην αντικατάσταση ενός κρίσιμου εξαρτήματος στο σύστημα κατεύθυνσης του πολυτελούς οχήματος με ένα άλλο μη γνήσιο (προφανώς για λόγους «οικονομίας»).
Η αντικατάσταση αυτή έγινε σε ένα μικρό συνεργείο στο ύψος του Νέου Κόσμου και όχι σε εξουσιοδοτημένο κατάστημα ενώ το μεταχειρισμένο εξάρτημα φέρεται να παραγγέλθηκε από κατάστημα της εθνικής οδού.
Οπως σημειώνει ο πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων κ. Αναστάσιος Δέδες: «Δυστυχώς η συντήρηση πολυτελών οχημάτων που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες είναι σε σημαντικό βαθμό προβληματική. Ιδιοκτήτες τέτοιου είδους πανάκριβων αυτοκινήτων, που έχουν προφανώς οικονομική άνεση, λόγω κακής νοοτροπίας αποφεύγουν –μετά τα δωρεάν σέρβις –τον σωστό έλεγχο του αυτοκινήτου τους, με δραματικά αποτελέσματα. Τουλάχιστον δύο αναφλέξεις πολυτελών οχημάτων σε εθνικούς δρόμους που έχω χειρισθεί οφείλονται σε αυτές τις προβληματικές συντηρήσεις. Σε αυτό πρέπει να προστεθεί ότι λόγω της οικονομικής κρίσης ένα ποσοστό άνω του 80% όλων των οχημάτων δεν υφίσταται επαρκείς ελέγχους».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ