Με κοινά θέματα στα Μαθηματικά αλλά και τα Αρχαία Ελληνικά απο την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, συνεχίστηκαν σήμερα οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους του παλαιού και του νέου συστήματος.

Κατά τα άλλα, όπως αναφέρουν μαθηματικοί που μίλησαν στο «Βήμα» τα θέματα των Μαθηματικών Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι ήταν μεν απαιτητικά, αλλά στο ίδιο βαθμολογικό επίπεδο με τα περυσινά, ενώ διατυπώνονται ενστάσεις καθώς το πρόβλημα 3 που επελέγη ήταν δυσκολότερο από το ερώτημα 4, ενώ η πρακτική της διαβαθμισμένης δυσκολίας των θεμάτων απαιτεί την κλιμάκωση των θεμάτων στο τέλος και όχι πριν από αυτό.

Στα θέματα των Μαθηματικών, οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι οι θεματοδότες «τίμησαν» το σχολικό βιβλίο, επιλέγοντας ένα κομμάτι του στο ερώτημα 3, παρά τους προβληματισμούς περί συνολικής αλλαγής της φιλοσοφίας των σχολικών εγχειριδίων που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτές τις ημέρες.

«Βοήθεια» στα Αρχαία

Στα Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, οι υποψήφιοι είδαν εφέτος κάτι που δεν είχαν συνηθίσει. Ένας υπέρτιτλο πάνω από το γνωστό κείμενο που τους κατηύθυνε στο σημείο που βρίσκονταν οι σωστές απαντήσεις! Συγκεκριμένα, στο πλατωνικό άγνωστο κείμενο υπήρχε η επισήμανση «στο κείμενο που ακολουθεί εξετάζεται η σχέση των ρητόρων και των μάγων», κάτι που για πρώτη φορά κατηύθυνε τους υποψηφίους για να μην κάνουν λάθος στην κατανόηση του.

Παράλληλα, όπως λένε φιλόλογοι, μάθαμε εφέτος την λέξη «φαλάγγιον» (αράχνη) που αναφέρεται στο κείμενο και δεν υπάρχει στα περισσότερα λεξικά αρχαίων εεληνικών, οπότε το πιθανότερο είναι ότι ελάχιστοι θα είναι οι εξεταζόμενοι που θα την ξέρουν.

Κατά τα άλλα τα θέματα εφέτος ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, αλλά ευκολότερα απο τα αντίστοιχα περυσινά, οπότε τα άριστα γραπτά θα αυξηθούν, όπως αντίστοιχα θα μειωθούν τα γραπτά «κάτω από τη βάση»

Οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται την Παρασκευή 20 Μαΐου με τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και την Ιστορία Γενικής παιδείας, ενώ ολοκληρώνονται την 1η Ιουνίου με την Βιολογία γενικής παιδείας.

Τα θέματα και οι απαντήσεις

Με το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, Ελληνικά Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και τα Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Ομάδας σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, συνεχίζονται την Τετάρτη, 18 Μαϊου, οι πανελλαδικές εξετάσεις.

Ενδεικτικές απαντήσεις στα Αρχαία Ελληνικά – Διδαγμένο κείμενο – Αδίδακτο κείμενο


Οι απαντήσεις στα θέματα των Μαθηματικών από το Φροντιστήριο Ορόσημο

Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών, Ελληνικά Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Τα θέματα των Μαθηματικών Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Ομάδας σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

Η εκτίμηση των θεμάτων στα Αρχαία από το Φροντιστήριο Ορόσημο

Η εκτίμηση των θεμάτων στα Μαθηματικά από το Φροντιστήριο Ορόσημο

Το Βήμα online σε συνεργασία με το Φροντιστήριο ΟΡΟΣΗΜΟ Πειραιά θα μεταδίδει τις απαντήσεις

Την Τρίτη, η εξεταστική διαδικασία ξεκίνησε και για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠ. ΑΛ.) με την Νεοελληνική Γλώσσα.

Οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 1 Ιουνίου με την Βιολογία Γενικής Παιδείας.
Χθες η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων επέλεξε για την πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων, κείμενο για την φιλία από δοκίμιο του Ευάγγελου Παπανούτσου.
Το κείμενο αυτό βέβαια ήταν ανάλογο με κείμενο στο οποίο διαγωνίστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012 οι μαθητές των Εσπερινών ΕΠ. ΑΛ.
Οι περίπου 104.000 υποψήφιοι θα συμμετάσχουν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις διεκδικούν τις 69.985 προσφερόμενες θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας.
Τις επόμενες ημέρες θα καθοριστούν θέματα και διαδικασίες των επαναληπτικών εξετάσεων και στη συνέχεια θα ανακοινωθούν τα προγράμματα των επαναληπτικών εξετάσεων, των ειδικών μαθημάτων και της πρακτικής δοκιμασίας (αγωνίσματα) για τα ΤΕΦΑΑ. Επίσης, σύντομα αναμένεται ότι θα ανακοινωθούν τα σχέδια των μηχανογραφικών δελτίων των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων.

Η Μαθηματική Εταιρεία για τα θέματα των μαθηματικών

Για τα σημερινά θέματα των Μαθηματικών η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι «καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης. Ο διατιθέμενος χρόνος για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων ήταν οριακός. Τα ερωτήματα παρουσίαζαν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία».

«Ένας μεγάλος αριθμός ερωτημάτων έχει σαφή αναφορά στο σχολικό βιβλίο» αναφέρεται στην ανακοίνωση, ενω η Εταιρεία αναφέρει πως «παρότι οι φετινές εξετάσεις δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες με τις περσινές, τα θέματα είναι παρόμοιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα περυσινά».

Για το 3ο ερώτημα προστίθεται στην ανακοίνωση ότι «εξετάζεται μεγάλο μέρος της Ανάλυσης με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας. Τα ερωτήματα Γ2, Γ4 θα δυσκολέψουν αρκετούς υποψήφιους».

Για το 4ο ερώτημα αναφέρεται ότι «η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση της θεωρίας και αυξημένη μαθηματική ικανότητα. Η πλήρης αιτιολόγηση των ερωτημάτων Δ2β και Δ3 απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και ευχέρεια σε λεπτούς χειρισμούς και απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους».