Ένας 50χρονος ηλεκτρολόγος έχασε τη ζωή του από φωτιά που ξέσπασε στο κατάστρωμα του ταχύπλοου οχηματαγωγού – επιβατηγού πλοίου High Speed 5 της Hellenic Seaways που βρίσκεται στο μόλο της ΔΕΗ στη Δραπετσώνα για επισκευές.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η φωτιά ξεκίνησε κατά τη διάρκεια εργασιών και προκλήθηκαν σημαντικές υλικές ζημιές.

Οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν πως οι εργαζόμενοι όταν αντιλήφθηκαν τις φλόγες άμεσα εγκατέλειψαν το σκάφος.

Ωστόσο ο προϊστάμενος ηλεκτρολόγος άφησε τη τελευταία του πνοή στο σημείο και λίγο αργότερα βρέθηκε απανθρακωμένος από τους πυροσβέστες.

Στο σημείο έφτασαν 40 πυροσβέστες με 13 οχήματα που έδωσαν μάχη για να μην επεκταθεί η πυρκαγιά στο εσωτερικό ενώ συνέδραμε και ένα πυροσβεστικό πλοιάριο. Τη διερεύνηση της υπόθεσης έχει αναλάβει το οικείο τμήμα του Λιμενικού.

Από το Λιμενικό έγιναν εννέα συλλήψεις για το περιστατικό (ο τεχνικός ασφαλείας, ο καπετάνιος, ο Α΄ μηχανικός και έξι υπεύθυνοι των συνεργείων) αλλά αφέθηκαν ελεύθεροι με εντολή εισαγγελέα και συνεχίζεται η προανάκριση για την υπόθεση από το Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου. Παράλληλα έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα αποφυγής τυχόν ρύπανση

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάζονται μαρτυρίες σύμφωνα με τις οποίες πριν την εκδήλωση της φωτιάς ακούστηκε έκρηξη.

Τι αναφέρει η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος

«Το Β’ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ενημερώθηκε, σήμερα το μεσημέρι, για εκδήλωση πυρκαγιάς, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, στο Ε/Γ- Ο/Γ “HIGH SPEED 5” Ν.Π. 11419, το οποίο βρισκόταν παραβεβλημένο στο μόλο ΔΕΗ στο Κερατσίνι, για εκτέλεση εργασιών.

»Υπό το συντονισμό του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, άμεσα στο σημείο μετέβησαν στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής, τρία περιπολικά σκάφη του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο πλωτά πλοιάρια της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας (Π.Υ), 20 οχήματα και άνδρες της Π.Υ, οι οποίοι κατάφεραν να κατασβέσουν πλήρως την πυρκαγιά, καθώς και εννέα ρυμουλκά σκάφη. Ταυτόχρονα, στην περιοχή έσπευσε και όχημα του ΕΚΑΒ.

Από την πυρκαγιά, βρήκε τραγικό θάνατο μέλος πληρώματος, ειδικότητας ηλεκτρολόγου. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, η πυρκαγιά ξέσπασε κατά τη διάρκεια των επισκευών εντός του πλοίου».

Θ.Δρίτσας: Άμεση διερεύνηση των αιτιών και συνθηκών

Τη βαθιά του λύπη εξέφρασε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας και τόνισε ότι το γεγονός αυτό, πρέπει να μας ενεργοποιήσει όλους.

Ο κ. Δρίτσας από την πρώτη στιγμή ενημερώθηκε, από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Επίσης επικοινώνησε με την Εισαγγελέα Υπηρεσίας και ζήτησε ενημέρωση για την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία εισαγγελικής εποπτείας και διερεύνησης της υπόθεσης, έδωσε εντολή προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για την άμεση διερεύνηση των αιτιών και των συνθηκών κάτω από τις οποίες συνέβη το δυστύχημα και για τον άμεσο έλεγχο των εγγράφων αδειοδότησης των εκτελούμενων εργασιών.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση πρόθεση του υπουργού, είναι να ενεργοποιηθούν οι αναγκαίες διαδικασίες για τον αυστηρό έλεγχο του πλαισίου που διέπει την προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων, την τήρηση της νομιμότητας και την αναζήτηση ευθυνών σε κάθε κατεύθυνση.

Τι λέει η πλοιοκτήτρια εταιρεία

Σε ανακοίνωση της η Hellenic Seaways αναφέρει ότι: «Σήμερα Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015 και περί ώρα 13.30 εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο πλοίο της HighSpeed 5, που βρισκόταν ελλιμενισμένο στην ναυπηγοεπισκευαστική περιοχή της Δραπετσώνας, εκτελώντας εργασίες μετασκευών και ετησίων επιθεωρήσεων. Κατά την διάρκεια του παραπάνω περιστατικού έχασε τη ζωή του ο προϊστάμενος ηλεκτρολόγος του πλοίου».

Στην ίδια ανακοίνωση η εταιρεία «εκφράζει την οδύνη της για την απώλεια της ζωής ενός μέλους των ναυτικών της και θα σταθεί δίπλα στην οικογένεια του εκλιπόντος. Η Hellenic Seaways συνεργάζεται με τις εμπλεκόμενες αρχές προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια της πυρκαγιάς».

Ναυτεργάτες κατηγορούν το υπουργείο Ναυτιλίας

Για τεράστιες ευθύνες του υπουργείου Ναυτιλίας και των εφοπλιστών για τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας κάνουν λόγο σε κοινή ανακοίνωση τους τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ «ο Στέφενσων» και Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων ΕΝ.

Όπως αναφέρουν «γίνονται ακόμα βαρύτερες οι ευθύνες τους γιατί από το τραγικό γεγονός του “Norman Atlantic” και σε άλλα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, καμία έκθεση συμβάντων δεν έχει δοθεί, κανένα μέτρο δεν έχει παρθεί για να συγκαλύπτουν την ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία του κεφαλαίου».