Μήνυμα προς τα κόμματα που διεκδικούν την εξουσία στις προσεχείς βουλευτικές εκλογές έστειλε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κ. Θεόδωρος Βενιάμης.
«H ελληνόκτητος ναυτιλία είναι στην Ελλάδα και θέλει να παραμείνει στην Ελλάδα. Είναι υπεράνω κομμάτων. Προσφέρει στην ελληνική οικονομία και είναι διατεθειμένη περισσότερο υπό μια αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση, τον σεβασμό από όλους του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας, το οποίο της επιτρέπει να παραμένει ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο» επεσήμανε ο κ. Βενιάμης μιλώντας σε ναυτιλιακό φόρουμ το οποίο διοργάνωσε η εφημερίδα «Ναυτεμπορική» το πρωί της Πέμπτης.
Επίσης σημείωσε ότι η ελληνική ναυτιλία είναι ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα, την Ευρώπη και την παγκόσμια οικονομία και η διεθνής ναυτιλία θα εξακολουθήσει να υπάρχει και στο μέλλον, όσες κρίσεις και αν αντιμετωπίσει. Το κρίσιμο ερώτημα όμως είναι ποιος θα τη διαχειρίζεται και από πού, υπογραμμίζοντας την ανάγκη η ελληνική και η ευρωπαϊκή ναυτιλία να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Υπενθυμίζεται ότι στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ μιλώντας στο «Βήμα» ανέφεραν ότι σκοπεύουν να προχωρήσουν σε διάλογο εξ αρχής από μηδενική βάση για τη φορολόγηση των δραστηριοτήτων των εφοπλιστών της ποντοπόρου ναυτιλίας στη χώρα μας. Και επισημαίνουν ότι υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που δεν φορολογούνται ενώ θα πρέπει καθώς, σε σύγκριση με άλλους πολίτες, πληρώνουν «ψίχουλα» σε σχέση με αυτά που κερδίζουν.
Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών κ. Γκίκας Χαρδούβελης, σχετικά με την προσφορά της ναυτιλίας στην Ελλάδα, σημείωσε ότι έχει ήδη περάσει ειδική νομοθετική ρύθμιση τον Σεπτέμβριο του 2014 που κύρωσε το συνυποσχετικό για την οικειοθελή παροχή του ισόποσου ποσού με αυτό που αντιστοιχεί στον φόρο χωρητικότητας (τονάζ) των πλοίων με ελληνική και ξένη σημαία, για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Ο υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε και στις δράσεις που περιέχονται στο εθνικό σχέδιο ανάπτυξης: Η δημιουργία μιας εθνικής στρατηγικής για την προσέλκυση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, καθώς και των συμπληρωματικών ως προς αυτές δραστηριοτήτων (χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ναυλομεσίτες, ασφαλιστικές υπηρεσίες κτλ.) και η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού όχι μόνο στους κλάδους των υπηρεσιών που προαναφέρθηκαν αλλά και στα καθαρά ναυτικά επαγγέλματα, όπως, π.χ., στους αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής, με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στο έργο που επιτέλεσε στο υπουργείο, υπογραμμίζοντας πως προσπάθησε όλο αυτό το διάστημα να οικοδομήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με την εφοπλιστική οικογένεια. Στη συνέχεια τόνισε ότι η κυβέρνηση προσδοκά πάνω από 2 δισ. ευρώ επενδύσεις στον τομέα των λιμανιών, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστεί το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεών τους.
Επίσης ο ιδρυτής του Tsakos Group, καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, επεσήμανε ότι οι έλληνες εφοπλιστές θέλουν να αυξήσουν τον αριθμό των Ελλήνων που απασχολούν στα πλοία τους, αλλά χρειάζεται να υπάρξουν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Γιατί να δίνουμε χιλιάδες δολάρια τον μήνα σε ξένους ναυτικούς και να μην τα δίνουμε στους Έλληνες, αναρωτήθηκε. Παράλληλα, κάλεσε την πολιτεία να στρέψει το ενδιαφέρον της στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας πριν χαθεί η υψηλή της τεχνογνωσία.