Τη βεβαιότητά του ότι μόλις κατασκευαστούν οι νέοι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι οι παραχωρησιούχοι θα προχωρήσουν σε μείωση της τιμής των διοδίων εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μιλώντας τη Δευτέρα στη Βουλή.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Βοιωτίας της ΝΔ κ. Γιάννη Καράμπελα σχετικά με την αύξηση της τιμής των διοδίων στην Κεντρική Ελλάδα και τη διέλευση φορτηγών μέσα από τους οικισμούς της περιοχής του, ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι «η όποια μείωση ή αύξηση των διοδίων δεν είναι ζήτημα το οποίο μπορούμε να κουβεντιάζουμε και να αποφασίσουμε εδώ στη Βουλή, με την έννοια ότι πλέον υπάρχουν χρηματοδοτικά σχήματα τα οποία οι τράπεζες χρηματοδοτούν».

«Οταν θα ολοκληρωθούν οι δρόμοι από εκεί και πέρα, ανάλογα με τις εξελίξεις και την κίνηση, θα καθοριστεί από τους ίδιους τους παραχωρησιούχους το ύψος των διοδίων. Και είμαι βέβαιος ότι τότε θα μειωθούν, γιατί πια δεν θα υπάρχουν δαπάνες κατασκευής των έργων» σημείωσε.
Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι τα έσοδα των διοδίων πηγαίνουν αποκλειστικά στην κατασκευή των δρόμων. «Δεν πηγαίνουν στην τσέπη κανενός, σε κανένα ταμείο κάποιας εταιρείας» είπε και γνωστοποίησε ότι τα έσοδα (με ΦΠΑ) των σταθμών διοδίων της Νέας Οδού στη Βοιωτία αυξήθηκαν κατά 20% στη Θήβα, 28% στην Τραγάνα και 3% στην Αγία Τριάδα. «Μέσος όρος συνόλου 16,72% αύξηση εσόδων στα διόδια το πρώτο εξάμηνο του 2014» τόνισε.
Επίσης, επανέλαβε ότι η τιμολογιακή πολιτική των διοδίων αποφασίστηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή το 2007 και όχι κατά τη διάρκεια της θητείας του, ενώ επισήμανε ότι τον δρόμο τον πληρώνει ο χρήστης και όχι ο φορολογούμενος. Στο μεταξύ ο υπουργός Υποδομών έκανε γνωστό ότι από την επανεκκίνηση των έργων ως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί πληρωμές προς τους κατασκευαστές, ύψους 400 εκατ. ευρώ. «Υπάρχει μια πολύ σημαντική αύξηση του ΑΕΠ εξαιτίας της κατασκευής των έργων» είπε.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και στο ζήτημα της παράκαμψης των αυτοκινητοδρόμων από τα φορτηγά, οι οδηγοί των οποίων εισέρχονται σε παράπλευρα δίκτυα και επαρχιακούς δρόμους. «Εδώ συμβαίνει κάτι που είναι παραλογισμός. Κυκλοφορούν μέσα στους οικισμούς μεγάλες νταλίκες, μεγάλα οχήματα. Οι αυτοδιοικητικοί απευθύνονται σ’ εμένα και δεν απευθύνονται ούτε στον εισαγγελέα ούτε στην Τροχαία για να σταματήσουν και να ακινητοποιήσουν επί τόπου τα αυτοκίνητα, να αφαιρέσουν άδειες αυτοκινήτων και οδήγησης και να μην επιτραπεί ξανά ποτέ να κυκλοφορούν νταλίκες εκεί που παίζουν μικρά παιδιά» σημείωσε.
Ο υπουργός Υποδομών εξήγησε ότι ο λόγος που αυτό δεν γίνεται είναι πως «υπάρχει η άλλη αντίληψη ότι καλώς κυκλοφορούν μέσα στους οικισμούς, καλώς δεν γίνεται κάποια παρέμβαση από την Αστυνομία, καλώς οι υπηρεσίες δεν κάνουν τη δουλειά τους και τελικώς ας απευθυνθούμε στον υπουργό να μειώσει τα διόδια».

Μάλιστα, τόνισε ότι ακόμη και αν μειωθούν τα διόδια οι νταλίκες θα προτιμήσουν εναλλακτικές διαδρομές, ενώ σημείωσε πως απέστειλε στον αστυνομικό διευθυντή Φθιώτιδας έγγραφο με το οποίο ζητεί να σταματήσει η διέλευση βαρέων οχημάτων μέσα από οικισμούς. «Αυτό και μόνο δείχνει ότι κάποιοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους» σημείωσε και συμπλήρωσε ότι το φαινόμενο αποτελεί παραλογισμό «διότι τα φορτηγά οποιαδήποτε δαπάνη έχουν τη βάζουν πάνω στο κόμιστρο το οποίο παίρνουν από τον εργοδότη τους».

«Αρα λοιπόν έχουν υποχρέωση να προσθέτουν το κόστος των διοδίων πάνω στο κόμιστρο, πράγμα το οποίο υπήρχε και πριν. Αρα αυτό δεν έχει καμία σχέση και καμία πραγματική σύνδεση με την αποφυγή κυκλοφορίας στους δρόμους» είπε.
«Οι παράδρομοι αυτοί, οι παράλληλοι δρόμοι, δεν κατασκευάστηκαν για να κυκλοφορούν φορτηγά ή ΙΧ τα οποία θέλουν να αποφύγουν τους δρόμους. Αν θέλει κάποιος να αποφύγει τον δρόμο, υπάρχουν άλλοι δρόμοι, οι επαρχιακοί, οι παλιοί εθνικοί δρόμοι. Οι παράλληλοι δρόμοι έχουν γίνει για έναν και μοναδικό λόγο: να μπορούν να εξυπηρετούνται οι παρόδιοι οικισμοί, οι αγρότες που έχουν δίπλα χωράφια και κανείς άλλος» σημείωσε.
«Το ερώτημα ξέρετε ποιο είναι, κύριε συνάδελφε; Γιατί αφήνουν οι αρμόδιες αρχές να κυκλοφορούν σε παραδρόμους, σε παράλληλους δρόμους, σε οικισμούς μέσα τα φορτηγά. Επιτρέπεται να κυκλοφορεί φορτηγό μέσα σε οικισμό; Γιατί τον αφήνει λοιπόν η Τροχαία και δεν παίρνει μέτρα;» κατέληξε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

HeliosPlus