Οι περισσότεροι μαθητές για να συμμετέχουν σε μια ομαδική εργασία πλήρη, τόσο από άποψη αντικειμένου όσο και από πλευράς αξιολόγησης, χρειάζεται να περιμένουν να γίνουν φοιτητές.

Η ομάδα Ground Force Project (www.groundforceproject.com/gr) με μαθητές των εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα- Λιναρδάτου στο Περιστέρι , όχι μόνο το κατάφερε αυτό, αλλά εξαιτίας της επιτυχίας της, θα έχει την ευκαιρία να επισκεφτεί το θεματικό πάρκο της Φεράρι στο Άμπου Ντάμπι.
Όλα αυτά θα γίνουν στο πλαίσιο του Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού F1 in Schools (28η Οκτωβρίου-1η Νοεμβρίου) ο οποίος διεθνώς μετρά 12 χρόνια ζωής.
Ο ελληνικός τελικός του διαγωνισμού πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο και η ομάδα από τα εκπαιδευτήρια Αυγουλέα- Λιναρδάτου ανακηρύχτηκε νικήτρια ανάμεσα σε 9 ομάδες από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.
Θέμα του διαγωνισμού είναι ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η δοκιμή μικρών μοντέλων αγωνιστικών αυτοκινήτων -μήκους περίπου 21 εκατοστών- F1 από ξύλο balsa. Οι μαθητές έτσι μαθαίνουν με διαφορετικό σε σχέση με το μάθημα τρόπο θέματα που σχετίζονται με επιστήμες όπως η φυσική και τα μαθηματικά.
Στον ελληνικό διαγωνισμό οι μαθητικές κατασκευές μοντέλων F1 κινούνταν, με την ώθηση που τους δίνει ένα φυσίγγιο με πεπιεσμένο αέρα, με ταχύτητα περίπου 60-70 χλμ/ώρα πάνω σε μία ευθύγραμμη αγωνιστική πίστα μήκους περίπου 24 μέτρων, ενώ με χρήση αισθητήρων και Η/Υ μετρώνται οι χρόνοι από τη στιγμή εκκίνησης των αυτοκινήτων μέχρι να περάσουν τη γραμμή τερματισμού της πίστας, καθώς και οι χρόνοι αντίδρασης των μαθητών στην εκκίνηση.
«Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση της αεροδυναμικής των αυτοκινήτων γίνεται από τις ομάδες σε ειδικές εφαρμογές στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η «κοπή» του αυτοκινήτου έγινε από εργαλείο που παρέχει η διοργάνωση, εκτός από ένα Λύκειο από τα Άβδηρα της Ξάνθης που συνεργάστηκε με την πολυτεχνική σχολή της πόλης» λέει ο κ. Δημήτρης Πολυματίδης υπεύθυνος για τον διαγωνισμό στη χώρα μας.
Άλλωστε η συνεργασία με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αλλά και η προσέλκυση χοργηγών από τον ιδιωτικό τομέα είναι ένας από τους στόχους του συγκεκριμένου διαγωνισμού.
«Οι μαθητές δεν αξιολογούνται μόνο στην κατασκευή και στην απόδοση του αυτοκινήτου. Αυτό είναι η μία παράμετρος. Τα άλλα κομμάτια στα οποία αξιολογούνται έχουν να κάνουν με την πληρότητα του φακέλου τους, αλλά και την παρουσία τους στην συνέντευξη ενώπιον της κριτικής επιτροπής. Ουσιαστικά δηλαδή εκπαιδεύονται σε πράγματα που θα τους φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα στην επαγγελματική και ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία όπως είναι η λειτουργία στο πλαίσιο μιας ομάδας και η ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δυνατοτήτων», λέει ο κ. Πολυματίδης.
«Μάθαμε να συνεργαζόμαστε»

Ο Άκης Γκίργκης ως την περασμένη σχολική χρονιά ήταν μαθητής Λυκείου. Από φέτος φοιτά στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ. Στo Grounf Force Project είχε το ρόλο του αρχηγού της ομάδας.
«Πέρα από τις όποιες δυσκολίες είχαμε να αντιμετωπίσουμε ως προς το τεχνικό και κατασκευαστικό κομμάτι, για μένα μεγαλύτερη σημασία έχει ότι χρειάστηκε να μάθουμε να συνεργαζόμαστε», λέει.
Ο ίδιος παρακολουθούσε και διάβαζε από μικρή ηλικία ότι αφορούσε τους αγώνες της F1. «Πλέον είχα και μία πρακτική επαφή με το όλο ζήτημα». Ανυπομονεί να πάρει μέρος στον παγκόσμιο διαγωνισμό. «Για μένα η επαγγελματική ενασχόληση με το χώρο του αυτοκινήτου είναι ένα παιδικό όνειρο. Στο θεματικό πάρκο της Φεράρι θα έχω τη δυνατότητα να δω πράγματα που θα μου ανοίξουν τους ορίζοντες», καταλήγει.
Την Ground Force Project αποτελούν συνολικά 5 άτομα, 4 μαθητές και μια καθηγήτρια. Ανάμεσα τους ως γραφίστας της ομάδας και ένας μαθητής γυμνασίου. «Είμαι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας μας και γενικά την παρουσία της ομάδας στο Διαδίκτυο», λέει ο Μάριος Παληγιάννης. Στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με τον προγραμματισμό όντας «καθαρά αυτοδίδακτος, ελπίζω κάποια στιγμή να καταφέρω να κάνω το χόμπι μου επάγγελμα», λέει. Όσον αφορά τις προσδοκίες του για τη συμμετοχή στον παγκόσμιο διαγωνισμό του Άμπου Ντάμπι. «Κάποια μέλη της ομάδας αποχώρησαν για προσωπικούς τους λόγους. Αυτό σημαίνει περισσότερες ευθύνες και δουλειά για τους υπόλοιπους. Το καλό είναι ότι τόσο το σχολείο μας όσο και οι χορηγοί της ομάδας είναι ιδιαίτερα βοηθητικοί μέχρι στιγμής. Ο ανταγωνισμός θα είναι μεγάλος, πιθανόν οι άλλες ομάδες να υπερέχουν όσον αφορά την υλικοτεχνική υποδομή, αλλά πάντα πας για το καλύτερο».