Έντονες αντιδράσεις στο χώρο των μεταφορών έχει προκαλέσει η τροπολογία για τους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης. Όπως καταγγέλλουνοι ιδιοκτήτες των άλλων φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, με τη ρύθμιση αυτή το επάγγελμα των βυτιοφορέων παραμένει σε καθεστώς «επιλεκτικής προστασίας» για άλλα οκτώ χρόνια.

Καταγγέλλουν, επίσης, ότι το υπουργείο Μεταφορών «κλείνει εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυσίμων έως το 2020, καθώς διατηρεί τα προκλητικά προνόμια για μια μειοψηφία 700-800 βυτιοφορέων ΔΧ, ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα της ΝΔ και λειτουργώντας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».

Η Ομοσπονδία των Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) ζητεί την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, των πολιτικών κομμάτων, αλλά και της ίδιας της Βουλής, «προκειμένου να πάψει αυτό το θέατρο του παραλόγου».

Η ΟΦΑΕ σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «φωτογραφική διάταξη», η οποία αποτελεί «πληρωμή επιταγής που έχει ως εκδότη συγκεκριμένα στελέχη του κόμματος της ΝΔ από τον τομέα Μεταφορών και συντεχνιών που πρόσκεινται στο συγκεκριμένο κόμμα».

Σύμφωνα με Τα Νέα, βάσει της τροπολογίας που κατατέθηκε στη Βουλή, «οι άδειες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μέχρι την έναρξη ισχύος του Νόμου 3887/2010» (πρόκειται για τον νόμο Ρέππα που ρυθμίζει το άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφορέα), δηλαδή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010, «δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου μέχρι τη λήξη της μεταβατικής περιόδου που ορίζεται η 27η Ιανουαρίου 2020».

Ο συγκεκριμένος περιορισμός δεν ισχύει για τις άδειες φορτηγών ΔΧ που τίθενται σε κυκλοφορία στο όνομα μεταφορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν, σύμφωνα με τον Νόμο 3887/2010 και διαθέτουν άδεια οδικών μεταφορών.

Απαντώντας στις καταγγελίες, το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζει ότι «με τη συγκεκριμένη τροπολογία δεν προστατεύονται οι βυτιοφορείς, καθώς οποιοσδήποτε μεταφορέας το επιθυμεί θα μπορεί να ζητήσει να εκδοθεί καινούργια άδεια μεταφοράς καυσίμων».

Βολές Ρέππα κατά Βορίδη για την τροπολογία υπέρ των ιδιοκτητών βυτίων

Νέο ενδοκυβερνητικό μέτωπο άνοιξε με αφορμή τροπολογία του υπουργού Μεταφορών Μ.Βορίδη, που ουσιαστικά επιχειρεί να κρατήσει το επάγγελμα του ιδιοκτήτη βυτίου σε «επιλεκτική προστασία» για διάστημα ακόμη οκτώ χρόνων. Μιλώντας στον ΒΗΜΑ 99,5 το πρωί της Δευτέρας ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δ.Ρέππας ουσιαστικά κάλεσε τον κ. Βορίδη να αποσύρει την τροπολογία.

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας ξεκαθάρισε: «Αυτά δεν περνούν. Τέτοιες διατάξεις δεν τις ψηφίζουμε. Η αγορά έχει ανοίξει και δεν είναι δυνατόν να κάνουμε βήματα πίσω».

Το περιεχόμενο της τροπολογίας, καθώς και τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει, δημοσιεύει τη Δευτέρα η εφημερίδα Τα Νέα.

Η τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, την Παρασκευή, προβλέπει ότι «οι άδειες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μέχρι την έναρξη ισχύος του Νόμου 3887/2010» (πρόκειται για τον νόμο Ρέππα που ρυθμίζει το άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφορέα), δηλαδή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010, «δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου μέχρι τη λήξη της μεταβατικής περιόδου που ορίζεται η 27η Ιανουαρίου 2020».

Οι ιδιοκτήτες των άλλων φορτηγών Δημόσιας Χρήσης καταγγέλλουν ότι το υπουργείο Μεταφορών «κλείνει εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυσίμων έως το 2020, καθώς διατηρεί τα προκλητικά προνόμια για μια μειοψηφία 700-800 βυτιοφορέων ΔΧ, ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα της ΝΔ και λειτουργώντας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».

Η Ομοσπονδία των Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) ζητεί την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, των πολιτικών κομμάτων, αλλά και της ίδιας της Βουλής, «προκειμένου να πάψει αυτό το θέατρο του παραλόγου».

Το ζήτημα των ιδιοκτητών βυτίων είναι το δεύτερο ενδοκυβερνητικό μέτωπο που ανοίγει ο Μ.Βορίδης, καθώς προηγήθηκε η κόντρα του με τον Γ.Ραγκούση για το ζήτημα του νομοσχεδίου για τους ιδιοκτήτες ταξί.

Η δήλωση Ραγκούση

Ερωτηθείς για το θέμα των βυτιοφόρων ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Γ. Ν. Ραγκούσης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η αντίληψη και οι επιδιώξεις σύμφωνα με τις οποίες ο κ. Βορίδης προσεγγίζει όλα τα επαγγέλματα στις μεταφορές που πρέπει να ανοίξουν –τελικά μόνο στα λόγια-, είναι από την πρώτη στιγμή ίδιες και αναλλοίωτες. Υπό αυτή την έννοια, έχουν συνέπεια και συνέχεια στο χρόνο.

Γι’ αυτό, δεν ανήκει μόνο στον ίδιο η ευθύνη και για τις τελευταίες πολιτικές αποφάσεις-τροπολογίες που εκθέτουν τη χώρα και διασύρουν για μία ακόμη φορά το πολιτικό σύστημα στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία δεν είδε να γίνεται και για αυτήν κάποια εξαίρεση στους κόπους και τις θυσίες που υποβλήθηκε. Η ευθύνη ανήκει και στον πολιτικό του χώρο συνολικά».