από metereologos.gr
Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017
 

Μπαίνουν μπάρες σε μετρό και ηλεκτρικό!

Τα εισιτήρια αντικαθίστανται με το «πολλαπλό» και την «κάρτα», ενώ αλλάζει ριζικά η τιμολόγηση των κομίστρων
Μπαίνουν μπάρες σε μετρό και ηλεκτρικό!
Ο σταθμός του μετρό στον Κεραμικό, την Κυριακή 27 Μαΐου 2007. Άρχισε από χθες το πρωί η λειτουργία της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό Αθηνών, από το Μοναστηράκι προς το Αιγάλεω. Μέχρι τη Δευτέρα, οι επιβάτες δεν θα πληρώνουν εισιτήριο. (File: keramikos.jpg )
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Αθήνα 



Την εγκατάσταση πυλών κλειστού συστήματος στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού προβλέπει η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση. Αυτό σημαίνει ότι με το που εγκατασταθούν μπάρες σε μετρό και ηλεκτρικό «κλειδώνουν» έσοδα σχεδόν ενός εκατομμυρίου ευρώ την ημέρα στους αστικούς σιδηροδρόμους των Αθηνών. Επίσης, εισάγεται η έννοια της ζώνης κομίστρου, δηλαδή ο διαχωρισμός της αστικών διαδρομών σε ζώνες, κάτι που συνεπάγεται ακριβότερα εισιτήρια για τα προάστια και φτηνότερα για τις κεντρικές συνοικίες.

Το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), όπως είναι η επίσημη ονομασία του, φιλοδοξεί να επιφέρει ραγδαίες αλλαγές στην μετακίνηση με τις αστικές συγκοινωνίες, καθώς εισάγει δύο νέους τύπους κομίστρου υπό τη μορφή «έξυπνων καρτών»: Το «πολλαπλό» και την «κάρτα».

Σε αυτές τις «έξυπνες κάρτες» «θα αποθηκεύονται όσα δεδομένα του κομίστρου και της χρήσης του απαιτούνται για την εφαρμογή των προϊόντων κομίστρου που θα επιλέγει ο ΟΑΣΑ» αναφέρεται στην προκήρυξη.

«Η επικύρωση των «έξυπνων καρτών» θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση, ακόμα και στην περίπτωση που αυτές υποκαθιστούν κάρτες χρονικής διάρκειας ή ατέλεια. Στους φορείς όπου το ΑΣΣΚ θα υλοποιηθεί ως κλειστό σύστημα με πύλες η επικύρωση θα είναι υποχρεωτική και κατά την έξοδο» σημειώνεται. Το σχέδιο θα εισαγάγει δύο νέα είδη κομίστρων:

- Το «Πολλαπλό»: Έξυπνη κάρτα χωρίς μικροεπεξεργαστή, στην οποία θα αποθηκεύονται, για παράδειγμα χρηματική αξία, χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων.

- Την «Κάρτα»: Έξυπνη Κάρτα με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, όπως απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας. Η «Κάρτα» θα υποκαταστήσει μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες, ετήσιες κάρτες και ελευθέρας.

Συνδυασμοί για κάθε επιβατική ανάγκη
Με τα δύο νέα εισιτήρια θα μπορούν να συνδυασθούν μετακινήσεις τόσο με ποσοτικά (π.χ. 10 μετακινήσεις) όσο και με χρονικά κριτήρια (π.χ. εβδομαδιαίο) ή ακόμη και με πιστωτικές χρήσεις (π.χ. μετακινήσεις αξίας 50 ευρώ). Η κάρτα κομίστρου θα μπορεί να χρησιμοποιείται συνέχεια, καθώς θα επαναφορτίζεται με πίστωση ίσης χρηματικής αξίας. Αυτό θα μπορεί να γίνεται και μέσω διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου με SMS.

Μάλιστα, μόνο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με SMS, ενώ σε περίπτωση ελέγχου, θα επιδεικνύουν τα κινητά τους. Οι επιβάτες θα ακυρώνουν τα εισιτήρια σε ψηφιακό, τερματικό μηχάνημα στα λεωφορεία, τα τρόλεί και το τραμ, ενώ στο μετρό και στον ηλεκτρικό θα «χτυπάνε» την κάρτα τους τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των σταθμών. Μάλιστα οι έλεγχοι των εισιτηρίων θα γίνονται με ειδική φορητή συσκευή, η οποία θα διαπιστώνει την εγκυρότητα και την πιστωτική επάρκεια της «έξυπνης κάρτας».

Ο συνολικός εξοπλισμός του έξυπνου εισιτηρίου, το οποίο θα πραγματοποιηθεί με σύμπραξη του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, θα περιλαμβάνει αυτόματα μηχανήματα πώλησης, φορητά τερματικά, εξοπλισμό έκδοσης, πώλησης και επαναφόρτισης, πύλες εισόδου και εξόδου, επικυρωτικές συσκευές και εξοπλισμό οχημάτων και κινητές συσκευές ελέγχου.

Η λειτουργία του όλου συστήματος θα πραγματοποιείται μέσω Κέντρου Διαχείρισης, το οποίο θα έχει τον πλήρη έλεγχο οχημάτων, κίνησης, εξοπλισμού και εσόδων, μέσω μικρότερων κέντρων διαχείρισης για κάθε συγκοινωνιακό φορέα. Μάλιστα, προβλέπεται μέχρι και «ανάλυση απάτης», αλλά και «μαύρη λίστα»!

Το έργο σε αριθμούς:
5 κέντρα διαχείρισης για κάθε συγκοινωνιακό φορέα
83 κέντρα διαχείρισης για τα αμαξοστάσια και τους σταθμούς
120 επικυρωτικά μηχανήματα των σταθμών του τραμ
456 πύλες στον ηλεκτρικό (368 κανονικές, 88 ΑΜΕΑ)
550 πύλες στο μετρό
7.814 επικυρωτικά μηχανήματα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (13)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    ο παραλογισμός συνεχίζεται | 24/10/2012 23:34
    Για τα λεωφορεία και τα τρόλεϋ οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν τα εισιτήρια με sms ενώ σε περίπτωση ελέγχου θα επιδεικνύουν τα κινητά τους;; Μας κούφαναν!!
    rita
    απάντηση01
     
     
    η φάκα που είναι;οεοοο; | 11/03/2011 21:11
    όλοι τσίμπησαν το τυρί που έχει όνομα ''φταίνε οι τσαμπατζήδες'' .Κάπως έτσι ξεκινούν οι εμφύλιοι πόλεμοι.Η κακοδιαχείριση, η διαπλοκή και η λαμογιά δεν φταίνε καθόλου για την κατάντια των ΜΜΜ;Οι ''τσαμπατζήδες'' κύριοι του ''δεν πληρώνω'' έχουν κάποια επιχειρήματα.Ψάξτε τα και υπάρχει περίπτωση να αισθανθείτε και σεις ηλίθιοι την επόμενη φορά που θα ακυρώνετε εισιτήριο ή θα πληρώνετε διόδια
    Φώτιος
    απάντηση01
     
     
    ποια είναι η ουσία; | 08/03/2011 11:48
    για μια ακόμα φορά θα πληρώσ. εμείς τα σπασμένα της ανικανότητας του κράτους.Μήπως θα έπρεπε από την αρχή να γίνει μια συνολική συμφωνία με τους προμηθευτές με ταυτόχρονη λειτουργία μπαρών κλπ. από την έναρξη λειτουργίας;θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβεις ότι θα έχεις μεγάλες απώλειες από ανθρώπους που δεν πληρώνουν (φτωχούς,λαθρομετανάστες,ανθρώπους που δεν συμφωνούν με τη ρεμούλα των λαμογιών και το ψάχνουν λίγο περισσότερο).Οι μπάρες φίλοι μου στο εξωτερικό δεν έχουν μπει γιατι δεν εμπιστεύονται τους πολίτες τους (που το παίζετε πολιτισμένοι).Μπαίνουν λόγω της ανθρώπινης φύσης.Και η λαμογιά είναι στην ανθρ.φύση.Απλά στο εξωτερικό ελέγχετε.Στο διαταύτα,κι άλλοι διαγωνισμοί,κι άλλη σπατάλη
    Φώτης
    απάντηση00
     
     
    τελικά αυτό μας αξίζει | 06/03/2011 10:26
    μας δόθηκε η ευκαιρία να λειτουργούμε χωρίς μπάρες αλλά αποδείξαμε ώς λαός ότι δεν έχουμε την αίσθηση της ατομικής ευθύνης απέναντι στο συνολικό όφελος.
    Απόστολος Βλάχος
    απάντηση21
     
     
    Πύλες στο μετρο | 05/03/2011 20:28
    Γιάννη, δες αυτό το link ως συνέχεια στον προβληματισμό σου και τροφή για σκέψη http://bit.ly/hl8rTc . Προς τον άγνωστο φιλο, οι μπάρες θα μπουν για να διασφαλίσουν σίγουρα έσοδα. Είναι η καλύτερη λύση για την χρηματοδότηση του συγκοινωνιακού συστήματος, αφού τα λεωφορεία θα συνεχίσουν να είναι ζημιογόνα και κάπως θα πρέπει να καλυφθούν τα ελλείμματά τους. Όσο για τα εισιτήρια το πλάνο είναι να πληρώνει ο χρήστης ανάλογα με την χρήση που κάνει και να υπάρχουν καλύτερες τιμολογήσεις για τους καθημερινούς επιβάτες. Όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη.
    Αχιλλέας Χεκίμογλου
    απάντηση00
     
     
    Επιτελους | 05/03/2011 18:23
    Ζω στην Αγγλια απο τον περασμενο Σεπτεμβριο και απο τη στιγμη που πρωτομπηκα στο μετρο του Λονδινου αναρωτιομουν ποτε θα εφαρμοστει το συστημα των καρτων και στην Ελλαδα. Το συστημα αυτο οχι μονο εμποδιζει την επιβιβαση χωρις εισιτηριο αλλα ειναι και πολυ πρακτικοτερο μιας και δεν χρειαζεται να αγοραζει καποιος εισιτηριο καθε φορα που μπαινει στο μετρο. Το συστημα δεν συνεπαγεται με αυξηση της τιμης (ασχετως αν οι δυο αυτες αλλαγες θα συνδιαστουν). Αν εξαιρεσουμε λοιπον την αυξηση, ειναι στενομυαλο και εθνικιστικο να απορριπτουμε κατι που εφαρμοζεται σχεδον σε ολη την υπολοιπη Ευρωπη, θεωρωντας οτι το δικο μας αναχρονιστικο συστημα ειναι καλυτερο...
    Λ
    απάντηση10
     
     
    Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία | 05/03/2011 16:49
    Είναι κρίμα, κατάντια και θέμα προς περισυλλογή το ότι το πιο μοντέρνο, καθαρό και πολιτισμένο μετρό της Ευρώπης μετατρέπετε σιγά σιγά σε Παρισινό ή και Λονδρέζικο ισοδύναμο φρούριο/σίχαμα. Ας σκεφτούμε λοιπόν όλοι μαζί χωρίς πολλά λόγια πόσα λιθαράκια βάλαμε στο όνομα μιας λαϊκίστικης και μαξιμαλιστικά αδιέξοδης αρλούμπας, βλέπε "δεν πληρώνω δεν πληρώνω", για να συντελεστή και αυτή η υποβάθμιση στην ποιότητα της ζωής μας. Και λέω "όλοι μαζί" γιατί όπως πάντα για να μπορεί κάποιος να κραυγάζει "δεν πληρώνω δεν πληρώνω" πρέπει να του παρέχει και ο κοινωνικός του περίγυρος την ανάλογη ανοχή. Κρίμα....
    Yiannis - Aberdeen
    απάντηση10
     
     
     
    ... | 05/03/2011 15:05
    pate kala?bgeite na panhgurisete pou akribainoun ta eishthria tote.mazoxismos sto megaleio tou.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση01
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    AMHN ! | 05/03/2011 11:56
    EPITELOUS ! STA MOUTRA TWN " DEN PLYRWNW " !
    HAB
    απάντηση10
     
     
    "Γατες" | 05/03/2011 10:09
    επιτελους!!!! τους πηρε 10 χρονια να το καταλαβουν
    ελενα
    απάντηση10
     
     
    καιρος ήταν | 05/03/2011 08:03
    καιρός ήταν. ολοι εμεις της επαρχιας μια ζωή πληρώνουμε τους τζαμπατζηδες.
    θ.κυρκουδης
    απάντηση21
     
-