Κοσμήματα ή λουλούδια για εκείνη. Πουλόβερ ή ένα καλό μπουκάλι ουίσκι για εκείνον. Ηλεκτρονικά παιχνίδια ή ρουχαλάκια για τα παιδιά. Ενα ρομαντικό δείπνο, πάρτι μέχρι πρωίας, τούρτες και γλυκά. Αυτά μέχρι πρότινος. Τα δώρα και η φιλοσοφία προσφοράς τους αλλάζει. Αντί να ξοδέψει κανείς τα χρήματά του στο νιοστό κόσμημα ή πουκάμισο, αναμοχλεύει και αξιολογεί ιδιαίτερες κλίσεις, επιθυμίες ή χόμπι του εορτάζοντος ή του εκάστοτε τιμωμένου προσώπου. Για εκείνη μια χαλαρωτική ώρα σε σπα, για εκείνον μια βόλτα με αγωνιστικό αυτοκίνητο σε χωμάτινη πίστα. Και για όλους ράφτινγκ, εκδρομές, τεστ γευσιγνωσίας. Και για… εφεδρεία μια μεγάλη μπάρα σοκολάτας με σμιλεμένο στην επιφάνειά της ένα αυστηρά προσωπικό μήνυμα- αγάπης, επιθυμιών, συγχώρεσης, σημαντικών προτάσεων. Αυτός είναι ο κόσμος των δώρων εμπειρίας· των εξατομικευμένων, δηλαδή, πακέτων που προσφέρουν εξειδικευμένες εταιρείες προκειμένου να επιτύχει να δωρίσει κανείς το διαφορετικό και εντελώς πρωτότυπο. Η παραπάνω μάλιστα πρακτική έχει βρει θερμή ανταπόκριση κυρίως από τους «τριαντάρηδες». Πολλοί ανακάλυψαν τη γοητεία του δώρου εμπειρίας στο εξωτερικό, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Οπως επισημαίνει η business development manager της εταιρείας Days4you κυρία Ελενα Χαβιάρα, «σε εμάς προσέρχονται άνθρωποι κυρίως των πρώτων, παραγωγικών ηλικιών που έχουν μάθει για τη διαφορετικότητα, την πρωτοτυπία και τη δυναμική των δώρων εμπειρίας ή είχαν την πρώτη επαφή τους με τη λογική αυτών των προσφορών στην Αγγλία, στις ΗΠΑ και στη Γαλλία, όπου οι αντίστοιχες προσφορές στην αγορά μετρούν πολλά χρόνια. Παράλληλα οι ηλικίες κοντά στα τριάντα είναι οι πιο εξοικειωμένες με τις νέες τεχνολογίες και η διάδοση εν πολλοίς των προσφορών μας γίνεται μέσω Διαδικτύου».

Δ ημοφιλή αποδεικνύονται τα πακέτα δώρων που περιλαμβάνουν ομαδικές και περιπετειώδεις δραστηριότητες. «Παρέες, φίλοι, οικογένειες σχεδιάζουν τις εξορμήσεις τους με γνώμονα να εορτάσουν μια επέτειο ή ένα ευχάριστο γεγονός ιππεύοντας άλογα, κάνοντας ράφτινγκ, πετώντας πάνω από την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Αλλοι βλέπουν το δώρο εμπειρίας ως ευκαιρία να ωθήσουν ένα άτομο να αξιοποιήσει κλίσεις και ενδιαφέροντα, όπως π.χ.

την αγάπη του για το κρασί μέσω μαθημάτων γευσιγνωσίας» λέει η κυρία Χαβιάρα.

Τα δώρα βέβαια παραμένουν και υπόθεση ή συνάρτηση του φύλου προς το οποίο απευθύνονται. Οι άνδρες επιλέγουν για τις συντρόφους τους κυρίως πακέτα χαλάρωσης και ευεξίας, όπως επισκέψεις για σπα και μασάζ, ενώ οι γυναίκες προτιμούν να δωρίσουν τα πακέτα οδήγησης ή συνοδήγησης ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου και τις πτήσεις. Οι πτήσεις αναδεικνύονται και μια ιδανική αφορμή για να διατυπωθεί η πρόταση γάμου. Εναλλακτικά οι επίδοξοι νεόνυμφοι προσανατολίζονται σε ένα δείπνο σε καταμαράν ή σε μια εκδρομή με ειδικά ναυλωμένο πλωτό μέσο ως τις Κυκλάδες.

Σταυρούλα Σαμπατάκου
Ιδιωτική υπάλληλος, 30 ετών
Ενα χαλαρωτικό μασάζ

«Το δώρο προέρχεται από τα παιδιά και τον σύζυγό μου με αφορμή τα γενέθλιά μου. Οταν μου προσέφεραν το εντυπωσιακό σε διαστάσεις κουτί σκέφτηκα ότι ήταν ένα ωραίο κόσμημα. Μόλις αντίκρισα τον φάκελοξαφνιάστηκα αλλά διαβάζοντας την “αποστολή” του δώρου εξεπλάγην ευχάριστα.Γενικά μου αρέσουν οι διαδικασίες περιποίησης και αναζωογόνησης του σώματος. Μετά από αυτό το δώροέχω μπει στη διαδικασία να αγοράσω και για κοντινούς ανθρώπους και φίλους μου τέτοια δώρα».

Γιώργος Σωτηρόπουλος
30 ετών, μάρκετινγκ
Οδήγηση ράλι αυτοκινήτου

«Με αφορμή τα γενέθλιά μου και γνωρίζοντας οι φίλοι μου την “τρέλα” που κουβαλάω για περιπετειώ- δεις εμπειρίες και εξορμήσειςαπευθύνθηκαν στην εταιρεία χορήγησης του δώρου και αποφάσισαν να γίνω για μισή ώρα συνοδηγός σε ράλι. Εξάλλουμε έχουν δει να κάνω bungee jumping στον Ισθμό ή ράφτινγκ σε ποτάμιακαι “συμπλήρωσαν” το βιογραφικό εμπειριών μου με τη συνοδήγηση. Ηταν κάτι το φανταστικό. Είχα την πρώτη επαφή με τα δώρα εμπειρίας κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στην Αγγλία.