Ολοκληρώθηκαν τα έργα κατασκευής της Εγνατίας οδού, γεγονός για το οποίο διοργανώνεται ειδική τελετή, παρουσία του πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλή και του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά. Η τελετή πραγματοποιήθηκε στη γέφυρα του Βενέτικου ποταμού, κοντά στα Γρεβενά, καθώς εκεί βρίσκεται το τελευταίο τμήμα της Εγνατίας, που δόθηκε στην κυκλοφορία. Με την ολοκλήρωση των έργων αναμένεται σύντομα να αρχίσει η επιβολή διοδίων με χιλιομετροχρέωση, τα οποία θα εισπράττονται σε 13 σταθμούς της Εγνατίας οδού.

Το τμήμα που δόθηκε στην κυκλοφορία εκτείνεται από τον ποταμό Βενέτικο μέχρι τον κόμβο Παναγιάς και έχει μήκος 31 χλμ. Το 45% του μήκους των 31 χιλιομέτρων είναι γέφυρες και σήραγγες, καθώς περιλαμβάνει 13 σήραγγες διπλού κλάδου, συνολικού μήκους 11 χλμ. και 9 γέφυρες, συνολικού μήκους 2,7 χλμ. Η γέφυρα του Βενέτικου είναι η μεγαλύτερη και έχει μήκος 636 μέτρα.

Η περιοχή αυτή, που διαπερνά η Εγνατία Οδός, θεωρείται μοναδικού φυσικού κάλλους, δυσπρόσιτη, με πυκνότατη βλάστηση. Η χάραξη διασχίζει τον ορεινό όγκο της Πίνδου διατρέχοντας περιοχές χλωρίδας και πανίδας ιδιαίτερης περιβαλλοντικής ευαισθησίας, με σημαντικότερη τον βιότοπο της καφέ αρκούδας. Είναι ιδανικό καταφύγιο για την άγρια πανίδα και για να προστατευθεί δαπανήθηκαν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ.

Η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Γιάννενα θα διαρκεί 2 ώρες και 15 λεπτά, από 5 ώρες που διαρκούσε πριν από την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού.

Με την ολοκλήρωση του έργου η απόσταση από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη και τους Κήπους μειώνεται κατά πέντε ώρες συνολικά: Πριν την κατασκευή της Εγνατίας χρειάζονταν 11 ώρες και 30 λεπτά. Με την ολοκλήρωση της Εγνατίας η διαδρομή καλύπτεται σε 6 ώρες και 30 λεπτά.

Ο Πρωθυπουργός συνοδευόμενος από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ επισκέφθηκε ακόμη τη Γέφυρα Μετσόβου και τη Σήραγγα Δρίσκου της Εγνατίας οδού, καθώς και τα έργα επέκτασης και αναβάθμισης του λιμένα Ηγουμενίτσας.

«Η Εγνατία Οδός είναι εθνικό έργο με τεράστια σημασία. Τόσο για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, όσο και για την αναβάθμιση της θέσης και του ρόλου όλης της Ελλάδας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη. Για μεγάλες περιοχές της χώρας απομονωμένες και χωρίς την απαραίτητη υποδομή δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για πρόοδο»

, έχει τονίσει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς.

Η Εγνατία οδός είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος διεθνών προδιαγραφών μήκους 670 χιλιομέτρων, που άρχισε να κατασκευάζεται συστηματικά το 1997, όταν επί υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Κ. Λαλιώτη, ιδρύθηκε η εταιρία Εγνατία Οδός ΑΕ.

Το συνολικό κόστος της Εγνατίας Οδού, περιλαμβανομένων και των κάθετων οδικών αξόνων, ανέρχεται σε 6,5 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,5 δις ευρώ είναι κοινοτική συνγχρηματοδότηση.