από metereologos.gr
Τρίτη 21 Αυγούστου 2018

Ανακαλύφθηκε άγνωστος μοχθηρός δεινόσαυρος

Ηταν σαρκοφάγος και ανήκει σε μια μυστηριώδη οικογένεια δεινοσαύρων
Ανακαλύφθηκε άγνωστος μοχθηρός δεινόσαυρος
Καλλιτεχνική απεικόνιση του άγνωστου είδους δεινοσαύρου που εντοπίστηκε στην Παταγονία. Credit: Andrew McAfee, Carnegie Museum of Natural History

Ομάδα παλαιοντολόγων ανακάλυψε στην Παταγονία τα απολιθώματα ενός άγνωστου μέχρι σήμερα είδους δεινοσαύρου.
Ο δεινόσαυρος αυτός ζούσε πριν από περίπου 85 εκατ. έτη και οι ερευνητές του έδωσαν την ονομασία Tratayenia rosalesi. Ηταν σαρκοφάγος και σύμφωνα με τους ερευνητές αρκετά μεγάλος και σίγουρα πολύ μοχθηρός.

Ο T.rosalesi κινούνταν στα δύο του πόδια και είχε μήκος (από την ουρά ως το κεφάλι) εννέα μέτρων γεγονός που τον καθιστά πιθανότατα το μεγαλύτερο σε μέγεθος θηρευτή στην Παταγονία την εποχή που ζούσε.Παρά το μεγάλο μέγεθος του τα ανατομικά του χαρακτηριστικά δείχνουν ότι ήταν σχετικά ελαφρύς και ευκίνητος γεγονός που τον καθιστούσε πραγματικά ασυναγώνιστο και δύσκολα θα του ξέφευγε κάποιο θήραμα που είχε βάλει στο μάτι.

Ο Τ.rosalesi ανήκει σε μια οικογένεια δεινοσαύρων που ζούσαν στην Νότιο Αμερική και την Αυστραλία για την οποία γνωρίζουμε ελάχιστα πράγματα και το μόνο βέβαιο είναι ότι τα μέλη της σκορπούσαν τον τρόμο στις περιοχές που ζούσαν.

Πρόκειται για την οικογένεια μεγαραπτοροειδών που έζησε στο Νότιο Ημισφαίριο για περίπου 20 εκατ. έτη (πριν από 105-85 εκατ. έτη). Η οικογένεια αυτή εντοπίστηκε τα τελευταία χρόνια και μέχρι στιγμής έχουν ανακαλυφθεί μόνο κάποια μέρη σκελετών αυτών των δεινοσαύρων για αυτό και δεν γνωρίζουμε πολλά για αυτούς. «Αν και παραμένουν μυστηριώδεις οι μεγαραπτοροειδείς δεινόσαυροι φαίνεται ότι ήταν από τους πιο δυναμικούς και μοχθηρούς σαρκοφάγους δεινοσαύρους» αναφέρει ο παλαιοντολόγος Ματ Λαμάνα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Carnegie στις ΗΠΑ. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Cretaceous Research»