από metereologos.gr
Κυριακή 27 Μαΐου 2018
 
 

Με σέβεσαι, σε προτιμώ

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Οταν είχαν ξεκινήσει τη λειτουργία τους οι εταιρείες πάρκινγκ στα πέριξ του αεροδρομίου, με είχε εντυπωσιάσει η συμπεριφορά του προσωπικού: χαμογελαστοί και ευγενικοί, με το «σεις» και με το «σας», σχεδόν δεν σε άφηναν να πατήσεις στο χώμα, σε πήγαιναν και σε έφερναν στα χέρια. Και οι τιμές εξαιρετικές, καμία σχέση με τις φουσκωμένες τιμές τού «Ελευθέριος Βενιζέλος». Παραμένουν εξαιρετικές. Οι συμπεριφορές έχουν, νομίζω, αλλάξει αρκετά. Τις τελευταίες φορές που χρησιμοποίησα τέτοια πάρκινγκ, η θετική διάθεση είχε πετάξει μαζί με τα αεροπλάνα που περνούσαν πάνω από το κεφάλι μας. Bαριεστημένοι και αμίλητοι, οι υπάλληλοι έμοιαζαν να διεκπεραιώνουν άκεφα (ορισμένοι με τρόπο σχεδόν αγενή) τη δουλειά τους. Μπορεί να αμείβονται ελάχιστα. Kαι να εργάζονται για ατελείωτες ώρες. Πού να βρουν τότε την όρεξη! Ομως, ακόμη κι αν υπάρχουν δικαιολογίες (πάντα βρίσκεις βάζοντας τον εαυτό σου στη θέση των άλλων), οδηγούμαστε (για άλλη μια φορά) στο γνωστό συμπέρασμα: στην Ελλάδα με το που αρχίζει μια δουλειά να αποδίδει, ρίχνουμε την ποιότητά της.

Το να παρκάρεις αυτοκίνητα και να πηγαινοφέρνεις αγνώστους στο αεροδρόμιο δεν μπορεί να είναι το επάγγελμα των ονείρων σου. Δουλειά ανάγκης είναι, πείτε την και αγγαρεία, για τους περισσότερους από εκείνους που την κάνουν. Ομως τι φταίει ο άλλος για να τον αντιμετωπίζουν σαν φόρτωμα που ήρθε να τους ξεβολέψει και όχι σαν έναν πελάτη που θα πληρώσει για τις υπηρεσίες που του παρέχονται; Οι επιλογές πλέον είναι πολλές, αν δεν του αρέσει η συμπεριφορά στο ένα πάρκινγκ, θα πάει στο άλλο.

Κάπως έτσι θα αλλάξει εστιατόριο όταν θα διαπιστώσει ότι η ποιότητα του φαγητού δεν είναι πια αυτή που ήταν. Ή θα καταφύγει σε άλλον υδραυλικό, ηλεκτρολόγο, ασπριτζή, αν όχι την πρώτη ή τη δεύτερη, σίγουρα την τρίτη φορά που θα τον στήσουν. Ή θα γυρίσει την πλάτη στα ντελίβερι που ενώ θα του έφερναν το φαγητό σε μισή ώρα, το φέρνουν σε μιάμιση, παγωμένο, με τα λάδια της σαλάτας να έχουν χυθεί και να έχουν ποτίσει όλη τη σακούλα.

Τις προάλλες μου έλεγε μια συνάδελφος ότι έχει αρχίσει εν ψυχρώ και βγαίνει από τα ταξί που μυρίζουν τσιγαρίλα: «Αποφάσισα ότι από τη στιγμή που δεν αντέχω τον καπνό, δεν θα ξανακάνω την ευγενική». Πότε οι έλληνες ταξιτζήδες θα καταλάβουν πως και μέσα στα ταξί τους, ακόμη κι αν είναι δικά τους, απαγορεύεται το κάπνισμα; Οπως ακριβώς απαγορεύεται το κάπνισμα την ώρα της δουλειάς και σε όλους εμάς που εργαζόμαστε σε γραφείο. Απλώς, το δικό τους γραφείο κινείται πάνω σε τέσσερις ρόδες.

Είναι ξεκάθαρα θέμα επαγγελματισμού. Πώς θα σου συμπεριφερθεί ο παρκαδόρος, πώς θα σε αντιμετωπίσει ο μάστορας, πώς θα σε σεβαστεί και δεν θα σε φλομώσει ο ταξιτζής. Πώς θα εξυπηρετήσουμε και θα εξυπηρετηθούμε. Και αυτός ο επαγγελματισμός που τόσο... δεν τον έχουμε στην Ελλάδα, και που τον θεωρούμε εφεύρεση για να βασανίζει ο πελάτης τον εργαζόμενο, είναι το όχημα που θα φέρει ακόμη περισσότερους πελάτες. Με σέβεσαι και σε προτιμώ, τόσο απλά.

Βεβαίως, τα απλά γίνονται σύνθετα και δυσάρεστα όταν ο επαγγελματίας κακοπληρώνεται, όταν αισθάνεται ότι τον υποτιμούν και τον κακομεταχειρίζονται, όπως γίνεται συχνά, ειδικά τώρα που η κρίση χρησιμοποιείται ως αφορμή για χαμηλότερους μισθούς και χειρότερες συνθήκες εργασίας. Μπορούμε, είπαμε, να βρούμε πολλές δικαιολογίες. Ομως, ας μη γελιόμαστε, η έλλειψη επαγγελματισμού δεν είναι φαινόμενο που το δημιούργησε η κρίση.

Πολύ προτού αρχίσουμε να μετράμε τις πενταροδεκάρες στην τσέπη μας, υπήρχαν εστιατόρια που άρχιζαν ξαφνικά να σερβίρουν κακοψημένες σόλες αντί της καταπληκτικής μπριζόλας για την οποία πηγαίναμε, επιμένοντας πως επρόκειτο για το ίδιο κρέας, μάστορες που μόλις τους εξοφλούσες εξαφανίζονταν για να μη σου φέρουν ποτέ αυτή τη βίδα που «θα σ' τη βάλω τσάκα-τσάκα και δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα από εδώ και πέρα», ταξιτζήδες που σε φλόμωναν στον καπνό τους και αν τολμούσες να διαμαρτυρηθείς σε πετούσαν στον δρόμο και παρκαδόροι που σου έγδερναν το αυτοκίνητο γιατί... δεν ήταν το δικό τους. Ισως αντί να σκαλώνουμε στις δικαιολογίες, θα ήταν καλύτερα να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τις, αν όχι κακές, έστω αδύναμες πλευρές του επαγγελματία εαυτού μας. Είναι και θέμα αξιοπρέπειας.



* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 29 Απριλίου 2018.


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (4)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
     
    δεν εχει πλοιο δεν εχει οδο | 01/05/2018 14:21
    οι νεοι και οχι μονο θα εξακολουθουν να φευγουν απο την ελλαδα,τουλαχιστον οσοι σεβονται τον εαυτο τους,διοτι δεν ειναι μονον οτι δεν βρισκουν εργασια αναλογη των προσοντων τους και οτι οι μισθοι ειναι εξευτελιστικοι ,ειναι αυτη η καθημερινοτητα που τους σκοτωνει ,τους εξευτελιζει ,δε νιωθουν πολιτες ενος κρατους ,αισθανονται απατρεις,δεν εχουν σωστες παροχες υγειας ,δεν εχουν ασφαλεια στην πολη τους ,φοβουνται να κοιμηθουν σπιτι τους ,δεν εχουν πολη ,τους κλεβουν στο δρομο ,διπλα τους εγκληματουν ανενοχλητοι αντιεξουσιαστες ,εγκληματιες του κοινου ποινικου δικαιου,καιγεται η αθηνα καθημερινα ,δεν εχεις αξιοπρεπη συγκοινωνια ,δεν εχεις παροχη υπηρεσιων και γενικα δεν εχεις τιποτε .
    ντομενικα
    απάντηση235
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Έμβλημά μας η αγένεια | 01/05/2018 13:12
    Αγαπητέ κύριε Βίδο, Σας διαβάζω και γνωρίζω πως έχετε επισκεφτεί τις Ηνωμένες Πολιτείες όπου διαπιστώσατε πως η ευγένεια είναι κάτι που διακρίνει όλους τους πολίτες που έχουν αποκτήσει την Αμερικάνικη παιδεία και είναι τρόπος ζωής. Η τρόποι καλής συμπεριφοράς, σε αντίθεση με εμάς, διδάσκονται στα παιδιά από τότε που πηγαίνουν σε παιδικούς σταθμούς και στη συνέχεια στο σχολείο και τους γίνεται βίωμα. Η ευγενική συμπεριφορά, λοιπόν, του προσωπικού που αναφέρεστε αποδείχθηκε πως ήταν επιτηδευμένη, γιατί εξυπηρετούσε τον σκοπό της απόκτησης πελατείας και άρχισε σταδιακά να χάνεται μόλις αυτός επιτεύχθηκε, όπως συμβαίνει συνήθως στους περισσότερους από εμάς. Γι’ αυτό, έτσι πως πάμε ας είμαστε αισιόδοξοι, θα γινόμαστε όλο και πιο αγενείς.
    Κώστας Κανταρτζής
    απάντηση190
     
     
    Η ευγένεια κ η εντιμότητα είναι χάρισμα | 01/05/2018 07:23
    που μαθαίνεται από το οικογενειακό περιβάλλον. Πιό ταιριαστό θα ήταν αν γράφατε το ήδη γνωστό < Μην κάνεις στους άλλους αυτό που δεν θα ήθελες να σου κάνουν > . Προκειμένου δέ, το άρθρο σας να ήταν πληρέστερο θα πρότεινα την επέκταση των επιχειρημάτων κ παραδειγμάτων σε όλα τα επαγγέλματα ή λειτουργήματα όπως στην Δικαιοσύνη, στην Πολιτική, στην Δημοσιογραφία, στην Παιδεία, στην Υγεία κ.λπ. Τώρα ίσως είναι.. καλύτερα;
    ΑΙΞ
    απάντηση131