Ο Γ. Μοράρης απάντησε θετικά στην πρόσκληση των Πολιτιστικών Υπηρεσιών, στέλνοντας για την έκθεση το ποίημά του «Νιόβη ’74» (Τουρκική Εισβολή στην Κύπρο ’74) και οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες το προώθησαν στη EUNICγια την έκθεση. Η πολωνίδα υπεύθυνη του γραφείου τηςEUNIC στις Βρυξέλλες όμωςαπάντησε στις Πολιτιστικές Υπηρεσίες ότι το ποίημα δεν είναι κατάλληλο για το πλαίσιο του θεσμού και δεν μπορεί να γίνει δεκτό, με τονισχυρισμό πως «οι τούρκοι μετανάστες συγκροτούν τη μεγαλύτερηκοινότητα στις Βρυξέλλες και ότι σε λίγους μήνες θα γιορτάσουν την 50ή επέτειο της εγκατάστασης των πρώτων μεταναστώνστο Βέλγιο». Αναφέρεται ακόμη ότι η «Νιόβη ’74» έγινε αντικείμενο διαβούλευσης των αρχηγών και του διοικητικού συμβουλίου της EUNIC και προτείνεται στον Μοράρη η συμμετοχή του με άλλο ποίημα. Η αναφορά στην τουρκική εισβολή του 1974 ενοχλεί, ακόμη και αν πρόκειται για στίχο ποιήματος και γίνεται αιτία για άσκηση λογοκρισίας, με την επίσημη δικαιολογία ότιη τουρκική κοινότητα στις Βρυξέλλες είναι μία από τις μεγαλύτερες κοινότητες μεταναστών και μπορεί να προσβληθεί. Είναι να απορεί κανείς για το πώς διαχειρίζονται ορισμένα πράγματα οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών στο πλαίσιο της «πολιτικής ορθότητας», αλλά και των κακώς εννοουμένων πολιτικών συμφερόντων που τη διέπουν.
Τι λέει η «Νιόβη» που τρόμαξε τους γραφειοκράτες:
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ