Ο τουρισμός αποτελεί μια από τις βασικότερες βιομηχανίες της χώρας μας, καθώς αντιπροσωπεύει το 16% του ΑΕΠ και το 19% των θέσεων εργασίας επί του συνόλου. Βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της αναπτυξιακής προσπάθειας και μπορεί να αποτελέσει την «ατμομηχανή» ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας για τα επόμενα χρόνια. Η κυβέρνηση δεσμεύθηκε για ένα νέο μοντέλο οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης βασισμένο στην ανάδειξη και αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας και αυτή ακριβώς τη στρατηγική ακολουθήσαμε με τον τουρισμό, δίνοντας μια νέα αναπτυξιακή δυναμική στην αξιοποίησή του. Η εφετινή επιτυχημένη πορεία του ελληνικού τουρισμού συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών _ και στην οικονομική ανάκαμψη.
Η Ελλάδα, που έζησε μια περίοδο κάμψης στον τουρισμό τις προηγούμενες χρονιές, ανέκαμψε εφέτος και ξαναμπήκε στις επιλογές των ευρωπαίων τουριστών και όχι μόνο, παρουσιάζοντας άνοδο στις διεθνείς τουριστικές αφίξεις της τάξεως του 9,95% το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος 2011 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Αντίστοιχα ανοδικά κινήθηκε και η αύξηση των εσόδων του τουριστικού συναλλάγματος κατά 12,55% έτσι όπως αποτυπώθηκε στο ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών το πρώτο ήμισυ του 2011. Το διάστημα αυτό τα έσοδα από τον τουρισμό ανήλθαν στο ποσό των 3,209 δισ. ευρώ σε σχέση με τα 2,8 δισ. ευρώ του διαστήματος Ιανουαρίου – Ιουνίου πέρυσι.
Ο βασικός στόχος της στρατηγικής του ΕΟΤ είναι η ανάπτυξη και ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, για να έχουμε τουρισμό για όλη την Ελλάδα, όλον τον χρόνο, απ’ όλον τον κόσμο. Μέσα από μια σειρά συντονισμένων ενεργειών και δράσεων στοχεύουμε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Σε συνεργασία και συνέργειες με τις περιφέρειες και τους αρμόδιους φορείς, επικεντρωνόμαστε στην ανάπτυξη των θεματικών μορφών τουρισμού και προϊόντων που συντελούν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου (χειμερινός, περιηγητικός, θρησκευτικός, αθλητικός), καθώς και στη δημιουργία δράσεων και προγραμμάτων κατά τη διάρκεια της χαμηλής τουριστικής περιόδου (Οκτώβριος – Μάρτιος), με στόχο την αύξηση της τουριστικής ζήτησης. Αντιστοίχως και η νέα στρατηγική μας προώθησης και διαφήμισης στο εξωτερικό είναι στοχευμένη ανά αγορά, ανά προϊόν, εστιάζοντας στην προώθηση αυτών των θεματικών ενοτήτων και προϊόντων για μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας.
Παράλληλα στον ΕΟΤ καταφέραμε τον τελευταίο χρόνο να μειώσουμε το χρέος των 120 εκατ. προς τα ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης στα 55 εκατ. ευρώ και την ίδια ώρα να αποκαταστήσουμε τη σχέση μας μαζί τους.
Η αποτελεσματικότητα της υλοποίησης του νέου επιχειρησιακού σχεδιασμού κατά την εφετινή χρονιά αποτυπώνεται στα αποτελέσματα της αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού και των αντίστοιχων εσόδων ως σήμερα, που κινούνται σε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ η συνεχής και συνεπής επαφή και συνεργασία που έχουμε ξεκινήσει να χτίζουμε με τους τουριστικούς πράκτορες και φορείς, καθώς και μια σειρά στοχευμένων ενεργειών και δράσεων σε επίπεδο προώθησης και διαφήμισης στο εξωτερικό που θα ενταθούν ακόμη περισσότερο την επόμενη χρονιά, πιστεύουμε ότι θα είναι αποτελεσματικά εργαλεία για την αύξηση της ζήτησης και την επόμενη χρονιά.

*Ο κ. Γεώργιος Κολέτσος είναι Γενικός γραμματέας Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού