από metereologos.gr
Σάββατο 21 Ιουλίου 2018
 
 
ΑΠΟΨΗ

Ο δεκάλογος του μάρκετινγκ σε περιόδους ύφεσης

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Μια οικονομική ύφεση είναι, χωρίς αμφιβολία, μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδος για τις περισσότερες επιχειρήσεις. Η λύση δεν είναι πανικός αλλά η μεθοδική και ψύχραιμη αντιμετώπιση των δύσκολων συγκυριών. Μια οικονομική ύφεση μπορεί και ίσως πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ευκαιρία. Συγκεκριμένα, ενέργειες μάρκετινγκ έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά σημαντικές για τις επιχειρήσεις σε περιόδους οικονομικής ύφεσης και, βασιζόμενοι στα αποτελέσματα έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, έχουμε δημιουργήσει έναν «10λογο του Μάρκετινγκ».

1. Δώστε μεγαλύτερη έμφαση στην έρευνα αγοράς. Σε περιόδους ύφεσης το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώνεται και προκαλεί αλλαγές στον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Οι καταναλωτές περιορίζουν την κατανάλωση, υποκαθιστούν ακριβά προϊόντα και καταστήματα με φθηνότερα κτλ. Η κάθε επιχείρηση πρέπει, ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις, να ερευνά τις νέες τάσεις και να εντοπίζει ευκαιρίες.

2. Εστιάστε την προσοχή σας στους υπάρχοντες πελάτες. Οι υπάρχοντες πελάτες κάθε επιχείρησης αποτελούν ίσως το μεγαλύτερο κεφάλαιο σε περιόδους ύφεσης.

3. Επανεξετάστε τις αγορές- στόχους σας. Επικεντρωθείτε στα τμήματα της αγοράς που είναι πιο πιθανόν να σας προσφέρουν θετικά αποτελέσματα.

4. Γίνεται περισσότερο δημιουργικοί από ποτέ. Σε δύσκολες περιόδους πρέπει να θέσετε τον πήχη ψηλά και να κάνετε την κάθε σας ενέργεια περισσότερο αποτελεσματική.

5. Επικεντρωθείτε στις βασικές σας επωνυμίες- προϊόντα. Λαμβάνοντας υπόψη τον κανόνα 20/80 που μας λέει ότι το 20% των προϊόντων συμβάλλει στο 80% των πωλήσεων και της κερδοφορίας, η περίοδος αυτή είναι η καταλληλότερη για ένα ξεκαθάρισμα της προϊοντικής γκάμας.

6. Μη δίνετε βαρύτητα μόνο στην τιμολογιακή πολιτική. Είναι εμφανές ότι την περίοδο της κρίσης η τιμολογιακή πολιτική αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Δεν πρέπει, όμως, να ξεχνάμε ότι ο πελάτης θέλει να αγοράσει προϊόντα και υπηρεσίες που «αξίζουν τα λεφτά τους» (value for money) και η αξία που αναζητεί δεν είναι μόνο στην τιμή.

7. Προσπαθήστε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό όχι στη βάση της τιμής αλλά στη βάση αφενός της υψηλής ποιότητας του προϊόντος/ υπηρεσίας που προσφέρετε και αφετέρου στην ποιότητα εξυπηρέτησης του πελάτη.

8. Προσπαθήστε να διατηρήσετε το ύψος προϋπολογισμού προβολής. Σε περιόδους ύφεσης οι περισσότερες επιχειρήσεις περικόπτουν τις δαπάνες προβολής των προϊόντων/ υπηρεσιών τους. Το γεγονός αυτό αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για να κερδίσει κανείς μερίδια αγοράς, ιδιαίτερα όταν θα έλθει η ανάκαμψη.

9. Χτίστε ισχυρές και μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες. Σε περιόδους ύφεσης η ανάπτυξη ισχυρών και μακροχρόνιων δεσμών με τους πελάτες είναι επιβεβλημένη.

10. Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στο εσωτερικό μάρκετινγκ. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι για να έχω ικανοποιημένους πελάτες πρέπει να έχω και ικανοποιημένους εργαζομένους.

Ο κ. Γ. Αυλωνίτης είναι καθηγητής Μάρκετινγκ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.