Νέου τύπου απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων και νέα πράσινα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων αναμένεται να ανακοινώσει την ερχόμενη εβδομάδα η κυβέρνηση με στόχο την άρση των κοινωνικών αδικιών που υπήρχαν με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως ανακοίνωσε χθες η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρία Τίνα Μπιρμπίλη. Η σχετική πρόταση του υπουργείου έχει αποσταλεί στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο είναι πιθανό να τη συμπληρώσει ή να την τροποποιήσει.

Η νέα πρόταση, όπως είπε η κυρία Μπιρμπίλη, κινείται σε δύο κατευθύνσεις, προσπαθεί να έχει έναν περισσότερο περιβαλλοντικό χαρακτήρα στην απόσυρση και παράλληλα έναν μεγαλύτερο κοινωνικό χαρακτήρα στα τέλη κυκλοφορίας.

Πάντως, η υπουργός Περιβάλλοντος επανέλαβε ότι «αν μπορούσαμε να μην ισχύσει η απόσυρση από εμάς δεν θα προτεινόταν ποτέ. Θεωρούμε ότι είναι ένα μέτρο το οποίο δεν έχει κα νέναμα κανένα περιβαλλοντικό όφελος. Αντίθετα ενισχύει την κίνηση του αυτοκινήτου στα κέντρα των πόλεων».

Σε ό,τι αφορά την απόσυρση των οχημάτων, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα αναμορφωθούν τα οικονομικά οφέλη των πολιτών και θα δοθούν αντισταθμιστικά οφέλη προκειμένου να γίνει ελκυστική.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση που έχει κατατεθεί στο υπουργείο Οικονομίας προβλέπει μείωση των τελών κυκλοφορίας σε σχέση με τα προηγούμενα πράσινα τέλη για όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 1995 και μετά και έχουν κινητήρα με κυβισμό ως 1.350 κ. εκ. Για την κατηγορία από 1.350 ως 1.928 κ. εκ. δεν προβλέπεται καμία τροποποίηση, ενώ αυξάνονται σημαντικά τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα άνω των 1929 κ. εκ.

Σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας που πλήρωσαν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για το 2009, σημειώνεται μείωση των ποσών που πρέπει να πληρώσουν για το έτος 2010 μόνον στα ΙΧ αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1.1.2005, ανεξαρτήτως κυβισμού. Ειδικά για τα αυτοκίνητα αυτά, η νέα πρόταση είναι ακριβώς ίδια με τα πράσινα τέλη κυκλοφορίας της προηγούμενης κυβέρνησης, δηλαδή δεν προβλέπεται καμία διαφοροποίηση. Αντίθετα προβλέπεται αύξηση για τα παλαιότερα του 2005 οχήματα, με βάση τον κυβισμό και την παλαιότητα και όχι τους εκπεμπόμενους ρύπους. Για τα παλιότερα προτείνεται μείωση από 25 ως 75 ευρώ για τα μικρού κυβισμού και αύξηση από 50 ως 150 ευρώ για τα μεγαλύτερου κυβισμού.