Με επενδυτικό πλάνο άνω των 500 εκατ. ευρώ θα τρέξουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Ιταλοί της Ferrovie dello Stato Italiane SpΑ, της τρίτης μεγαλύτερης σιδηροδρομικής εταιρείας στην Ευρώπη. Η συμφωνία μεταβίβασης του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας έναντι 45 εκατ. ευρώ υπεγράφη στο πλαίσιο του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας. Πρόκειται για τη δεύτερη ιδιωτικοποίηση που ολοκληρώνεται εντός του 2017, σε μια στιγμή μάλιστα που το επενδυτικό προφίλ της κυβέρνησης «προσέκρουσε» στην υπόθεση της Eldorado Gold.
Ως αρχή μιας σειράς σημαντικών ιταλικών επενδύσεων χαρακτήρισε την υπογραφή της συμφωνίας πώλησης της μέχρι πρότινος κρατικής εταιρείας ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, δίνοντας έμφαση στο μέγεθος των επενδύσεων που θα υλοποιήσει ο ιταλικός όμιλος, αλλά και στις θέσεις εργασίας.
«Εχουμε σχεδιάσει επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια. Νέες αμαξοστοιχίες, νέες υπηρεσίες, μείωση του χρόνου ταξιδιού στις κύριες διαδρομές, ψηφιοποίηση» δήλωσε μιλώντας στο «Βήμα» λίγη ώρα αφού υπέγραψε τη συμφωνία ο διευθύνων σύμβουλος του FS Group Ρενάτο Ματσοντσίνι. «Οι επενδύσεις συνδέονται με τις ακριβείς συνθήκες επάνω στις οποίες εργαζόμαστε με την ελληνική κυβέρνηση, όπως η αποδοτικότητά τους και η συμβατική δυνατότητα υλοποίησης. Σε συνδυασμό με τις επενδύσεις ύψους 3 δισ. ευρώ στο ευρωπαϊκό δίκτυο, μπορούν να αλλάξουν ριζικά την ταξιδιωτική εμπειρία των ελλήνων επιβατών» συμπλήρωσε.
Υψηλές ταχύτητες
Στοιχηματίζοντας στην επιβατική κίνηση που μπορεί να προσελκύσει η αναβάθμιση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί υποχρέωση της ελληνικής πλευράς και βρίσκεται σε εξέλιξη από την ΕΡΓΟΣΕ, οι Ιταλοί βάζουν ως πρώτο ορόσημο την άνοιξη του 2018. Η ολοκλήρωση της νέας, πλήρως ηλεκτροκινούμενης γραμμής υψηλών ταχυτήτων, θα μειώσει τον χρόνο του ταξιδιού σε τρεισήμισι ώρες από το 2019, με ανανεωμένο τροχαίο υλικό.
Δεκαετές Business Plan
Ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία του συγκεκριμένου άξονα περιλαμβάνεται στο δεκαετές Business Plan του ομίλου, το οποίο προβλέπει την ανάπτυξη του διεθνούς δικτύου, που σήμερα αντιπροσωπεύει περίπου το 15% των εσόδων. Σε ετήσια βάση, οι διεθνείς δραστηριότητες ανέρχονται σε περίπου 17%, ενώ ως το 2026 ο στόχος της αύξησης του διεθνούς κύκλου εργασιών είναι από 1 σε 4 δισ. ευρώ.
Η ανάπτυξη των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών αποτελεί έναν από τους στόχους των Ιταλών, ενώ η σύνδεση των κεντρικών εμπορευματικών λιμένων της χώρας με τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα, αλλά και οι αστικές μετακινήσεις των δύο μεγαλύτερων πόλεων παραμένουν στη σφαίρα του ενδιαφέροντός τους. Παράλληλα, μετά και την ολοκλήρωση της συμφωνίας, παρά τις παλινωδίες, φαίνεται πως η αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ δεν είναι εκτός πραγματικότητας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ