Το 26% των μικρών ελληνικών επιχειρήσεων που μετέχουν στο διεθνές εμπόριο είναι πιο πιθανό να αυξήσουν τις θέσεις εργασίας κατά τους επόμενους 6 μήνες, συγκριτικά με τις μη εμπορικές επιχειρήσεις (10%). Παράλληλα, το 12% των ελληνικών Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων δηλώνει ότι δημιούργησε θέσεις εργασίας κατά τους τελευταίους 6 μήνες και το 18% επιθυμεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας μέσα στους επόμενους 6 μήνες.
Αυτά προκύπτουν από την έρευνα Future of Business Survey για τις μικρές επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο, που πραγματοποίησαν το Facebook, o Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και η Παγκόσμια Τράπεζα, ώστε να κατανοήσουν τις στάσεις, τις δραστηριότητες και τις προκλήσεις τους.
Σημειώνεται ότι το Future of Business Survey είναι μια βάση πληροφοριών για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, η οποία ενημερώνεται τακτικά και βοηθά στην κατανόηση των απόψεων, των δραστηριοτήτων και των προκλήσεών τους. Η σύμπραξη έχει στεφθεί με επιτυχία: ο ΟΟΣΑ και η Παγκόσμια Τράπεζα γνωρίζουν τις κατάλληλες ερωτήσεις που θα πρέπει να θέσουν στις Μικρές Επιχειρήσεις και το Facebook μπορεί να θέσει αυτές τις ερωτήσεις σε μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές κοινότητες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων παγκοσμίως. Σήμερα δημοσιεύουμε τα αποτελέσματα της νέας έρευνας.
O κ. Robert Bednarski, CEE Country Director του Facebook, δήλωσε ότι «η Future of Business Survey μας βοηθά να κατανοήσουμε τις ανάγκες και τις προκλήσεις των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που επεκτείνονται σε όλον τον νέο κλάδο της οικονομίας που βασίζεται σε συναλλαγές μέσα από τα κινητά τηλέφωνα. Για να βοηθήσουμε τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν με γρηγορότερο ρυθμό, πρέπει να κατανοήσουμε το τρέχον και το μελλοντικό οικονομικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν και τις ευκαιρίες που προβλέπουν και προσπαθούν να ακολουθήσουν. Η μεγαλύτερη πρόκληση που υποδεικνύουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως της χώρας, είναι η προσέλκυση νέων πελατών. Το ίδιο ισχύει και για την Ελλάδα, όπου το 80% των εταιρειών που ερωτήθηκε τον Δεκέμβριο, επεσήμανε τη δυσκολία προσέλκυσης νέων πελατών ως σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξή τους».
Οι προκλήσεις
Οι πιο συχνά αναφερόμενες προκλήσεις των ελληνικών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων είναι η εύρεση επιχειρηματικών εταίρων (52%), οι τελωνειακοί κανονισμοί (43%) και οι περιορισμοί πρόσβασης στην αγορά (30%). Το 26% των επιχειρήσεων ανέφερε προκλήσεις που συνδέονται με διαφορετικούς κανονισμούς σε άλλες χώρες και το 26% προκλήσεις που σχετίζονται με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των εξαγωγών. Τεχνολογικά εμπόδια που σχετίζονται με την «κακή σύνδεση στο Διαδίκτυο με αποτελέσματα τη δυσκολία στην ηλεκτρονική πώληση» ήταν λιγότερο συχνά, και αναφέρθηκαν από το 13% των επιχειρήσεων.
Ολοι γνωρίζουμε ότι με την επανάσταση στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας εισερχόμαστε σε μια περίοδο που θα πρέπει να συνδεόμαστε περισσότερο και όχι λιγότερο. Και όσο περισσότερο συνδεδεμένες είναι οι μικρές επιχειρήσεις στην οικονομία της χώρας που δραστηριοποιούνται αλλά και στη διεθνή οικονομία, τόσο μεγαλύτερη επιτυχία και ανάπτυξη μπορούν να απολαύσουν. Η μελέτη δείχνει ότι οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται διεθνώς είναι 15 βαθμούς πιο σίγουρες για τις δραστηριότητές τους από τις μη εμπορικές. Αυτό το φαινόμενο είναι το ίδιο ισχυρό παγκοσμίως, οι εξαγωγικές επιχειρήσεις για παράδειγμα είναι 10 βαθμούς πιο σίγουρες από τις μη εξαγωγικές. Αυτό το αποτέλεσμα είναι σύμφωνο με τις προηγούμενες έρευνες που δείχνουν ότι οι εξαγωγικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο είναι 20% πιο παραγωγικές, έχουν 20% μεγαλύτερη προσφορά θέσεων εργασίας, και 9% περισσότερες πιθανότητες να παραμείνουν οικονομικά αξιόπιστες.
Οι μικρές επιχειρήσεις αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 90% των επιχειρήσεων σε όλες τις οικονομίες και αποτελούν επίσης μια πλειοψηφία της εργασίας της χώρας σχεδόν παγκόσμια. Η διασύνδεση –μεταξύ των επιχειρήσεων και μεταξύ των επιχειρήσεων και των πελατών τους παγκοσμίως –μπορεί να τις βοηθήσει να αναπτυχθούν.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ