Προειδοποίηση να αποφεύγουν τις συναλλαγές με την AirFastTickets, έπειτα από καταγγελίες επιβατών ότι εξέδωσαν εισιτήρια μέσω της εταιρίας και στη συνέχεια αυτά ακυρώθηκαν, χωρίς οι ταξιδιώτες να πάρουν πίσω τα χρήματά τους, εξέδωσε η Ένωση των κατόχων αδειών διοργάνωσης αεροπορικών ταξιδιών του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής ιστοσελίδας travelweekly.co.uk.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, η ένωση των εταιριών Atol (Association of Air Travel Organisers Licence Companies) εξέδωσε προειδοποίηση προς τα μέλη της, καλώντας τα να είναι προσεκτικά, καθώς η AirFastTickets φέρεται να τους έχει προσεγγίσει, ζητώντας βοήθεια.
Η ένωση ανέφερε ότι έχει λάβει πολλά παράπονα από καταναλωτές για εισιτήρια τα οποία εκδόθηκαν μέσω της AirFastTickets, αλλά ακυρώθηκαν εντός 24 ωρών, χωρίς να τους επιστραφούν, όμως, τα χρήματά τους.
Η Atol καλεί τα μέλη της να εξετάσουν με σύνεση την πώληση αεροπορικών θέσεων στην εταιρία. Όπως αναφέρεται, κάθε πώληση εισιτηρίου για λογαριασμό της AirFastTickets, θα γίνεται υπό την ευθύνη του εκάστοτε μέλους και θα πραγματοποιείται με προσωπικό του ρίσκο, αναφέρει το δημοσίευμα.
Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, οι διαπιστευμένοι πράκτορες της ΙΑΤΑ πληρώνουν την 17η εβδόμη κάθε μήνα, όμως σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, η AirFastTickets έχασε την προθεσμία πληρωμής των πωλήσεων εισιτηρίων του Μαΐου.
Η ιστοσελίδα επικαλείται δηλώσεις του νομικού συμβούλου της συγκεκριμένης ένωσης εταιριών, κ. Άλαν Μπόουεν, ο οποίος διερωτάται ότι, εάν η ελληνική εταιρία διαθέτει τα χρήματα, για ποιον λόγο δεν πληρώνει την ΙΑΤΑ.
Ακόμη, χαρακτηρίζει την περίπτωση της AirFastTickets ως ένα από τα μεγαλύτερα default της ΙΑΤΑ και εκφράζει την ανησυχία του για την έλλειψη στενής ρύθμισης εταιριών που εδρεύουν εκτός Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά συναλλάσσονται εκεί.
Σε δημόσια δήλωσή της, η ΙΑΤΑ επιβεβαίωσε ότι την 18η Ιουνίου υποχρεώθηκε να θέσει την AirFastTickets United Kingdom σε καθεστώς άρσης της ιδιότητάς της ως διαπιστευμένου πράκτορα (default), λόγω της μη καταβολής των οικονομικών της υποχρεώσεων στην ΙΑΤΑ και «πάγωσε» την διαπίστευση της εταιρίας σε τρεις αγορές (Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα και Γερμανία) για να διαφυλάξει τα οικονομικά συμφέροντα των αερογραμμών που συμμετέχουν στο σύστημα εκκαθάρισης πληρωμών Billing and Settlement Plan (BSP).
Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, η εταιρία οφείλει 14 εκατ. ευρώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, 22 εκατ. ευρώ στην Γερμανία και 9 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, δηλάδη συνολικά 45 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η AirFastTickets δηλώνει ότι βρίσκεται σε εμπιστευτικές κι εν εξελίξει διαπραγματεύσεις για τους όρους πληρωμής της ΙΑΤΑ. Η AirFastTickets επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ΙΑΤΑ και εξέφρασε την βεβαιότητά της ότι θα επιτύχει ένα αμοιβαία αποδεκτό αποτέλεσμα.
Κατά δήλωση του κ. Νίκου Κοκλώνη εκ μέρους της AirFastTickets, η εταιρία επιμένει ότι δεν οφείλει χρήματα σε προμηθευτές και διαθέτει την απαιτούμενη ρευστότητα, ωστόσο αποφάσισε να αποδεσμευτεί από διαπίστευσή της στο Βρετανικό έδαφος και να συνεργαστεί με τρίτους πράκτορες, προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστική στο Ηνωμένο Βασίλειο.