Στην «ηλεκτρική καρέκλα» του γενικού διευθυντή του ομίλου Lufthansa για την Ελλάδα και την Κύπρο κάθεται εδώ και λίγες εβδομάδες, ο κ. Χάρο – Γιούλιους Πέτερσεν, που βρίσκεται πλέον στην Αθήνα, έπειτα από μία πενταετή θητεία στη Σκανδιναβία.

Ο κ. Πέτερσεν ανέλαβε τη συγκεκριμένη θέση στη χειρότερη δυνατή συγκυρία, αφού και η χώρα μας βρίσκεται σε βαθιά οικονομική κρίση και οι αερομεταφορές πλήττονται διεθνώς από τον άγριο ανταγωνισμό και την ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων.

Όπως αποκάλυψε ο ίδιος κατά την Τετάρτη κατά τη διάρκεια συνάντησής του με εκπροσώπους του τύπου, ο όμιλος της Lufthansa (Lufthansa, Swiss, Brussels Airlines, Austrian) μεταφέρει κάθε χρόνο στη χώρα μας περί το 1,5 εκ. επιβάτες. Εξ αυτών περί το ένα εκ. είναι επιβάτες της Lufthansa και περίπου 500.000 πετούν με τις υπόλοιπες εταιρίες του ομίλου.

Όπως σημείωσε, ο όμιλος διατηρεί γραφείο στην Αθήνα, στο οποίο απασχολούνται 45 άτομα, ενώ έχει ισχυρή συνεργασία με την AEGEAN AIRLINES – στο πλαίσιο της STAR ALLIANCE-, σημειώνοντας ότι η ελληνική εταιρία βοήθησε πολύ τη Lufthansa, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης απεργίας του προσωπικού της. «Έχουμε μια καλή συνεργασία. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που δουλεύουμε μαζί τους» σχολίασε.

Το χειμώνα ο όμιλος θα προχωρήσει σε μείωση των συχνοτήτων από Αθήνα προς Φρανκφούρτη και Μόναχο και θα μοιραστεί την επιβατική κίνηση με την AEGEAN, μέσω πτήσεων κοινού κωδικού. Επίσης, θα διακόψει τη σύνδεση για το Ντίσελντορφ, αλλά θα διατηρήσει μία «καλή κάλυψη» για τις πτήσεις προς Ζυρίχη και Βιέννη. Ακόμη, θα ανασταλεί για τον χειμώνα η σύνδεση της Brussels Airlines με την Αθήνα – κάτι που αφήνει την AEGEAN μόνη στο δρομολόγιο-, ενώ θα σταματήσει και η σύνδεση της Λάρνακας με τη Φρανκφούρτη.

Ο κ. Πέτερσεν σημείωσε ότι η κρίση στις αερομεταφορές δεν αποτελεί ελληνική ιδιαιτερότητα, αφού σε όλη την Ευρώπη καταγράφεται υποχώρηση δραστηριοτήτων για πολλούς λόγους. «Κάνουμε πολλά για τη σύνδεση της Ελλάδας με την Ευρώπη» τόνισε και συμπλήρωσε τον «δυναμικό» ρόλο του ομίλου «για τον ελληνικό τουρισμό». «Το 2013 περιμένω να ενδυναμώσουμε τη θέση μας μέσα από μία ισχυρή κάλυψη από τους κόμβους μας» τόνισε.

Ο κ. Πέτερσεν σημείωσε ότι ο όμιλος «επενδύει στο προϊόν του», ρίχνοντας 17 δισ. ευρώ για την παραγγελία σύγχρονων αεροσκαφών, τα οποία καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα. «Όλες οι αερογραμμές έχουν τεράστιο πρόβλημα κόστους. Ότι «βγάζουμε», το «τρώει» το καύσιμο» σχολίασε, συμπλήρωσε ότι η μείωση του κόστους λειτουργίας του ομίλου, ύψους 1,5 δις. ευρώ θα προχωρήσει κανονικά με ορίζοντα το 2014 και είναι κάτι που θα έρθει με τα νέα αεροπλάνα και την αναδιάρθρωση του group, προκειμένου να γίνει πιο ανταγωνιστικό και να προσελκύσει περισσότερα έσοδα.

Αναφερόμενος στην επικείμενη αποχώρηση της Swiss από τη Θεσσαλονίκη, σημείωσε ότι η συμπρωτεύουσα αποτελεί ιδιαίτερα εποχικό προορισμό, που, λόγω του κόστους του καύσιμου και της γενικότερης κατάστασης, δεν μπορεί πλέον να διατηρηθεί και τον χειμώνα. «Λόγω των γενικών προβλημάτων των αερομεταφορών, τον χειμώνα έχεις πρόβλημα να γεμίσεις τα αεροπλάνα. Το κόστος καύσιμου είναι τόσο μεγάλο που δεν μας επιτρέπει να το κάνουμε» σημείωσε, τονίζοντας ότι «πολλές εταιρίες έχουν πρόβλημα στο να βγάλουν λεφτά» στη συμπρωτεύουσα.

Πάντως, το καλοκαίρι η χωρητικότητα των πτήσεων των εταιριών του ομίλου θα διατηρηθούν στα ίδια με φέτος επίπεδα. «Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να διατηρούμε χαμηλά το κόστοςς» επανέλαβε και υπογράμμισε ότι οι εταιρίες χαμηλού κόστους έχουν «κακομάθει» τους επιβάτες. «Και αυτές σήμερα αντιμετωπίζουν προβλήματα» πρόσθεσε.

Ερωτηθείς από το «Το Βήμα» για την ανάληψη καθηκόντων τεχνικού συμβούλου από την Lufthansa Consulting στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων των περιφερειακών αερολιμένων, ο κ. Πέτερσεν απέφυγε να σχολιάσει, σημειώνοντας ότι αγνοεί τι γίνεται, αφού η εν λόγω θυγατρική του ομίλου δουλεύει ξεχωριστά από τις αερογραμμές και συχνά ακόμη και με ανταγωνιστές τους.