Η τελική νομοθετική ρύθμιση για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα εξετάζεταισήμερα στη Διυπουργική υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλο. Την ίδια ώρα, νέα κινητοποίηση πραγματοποιεί η ΠΝΟ στο λιμάνι του Πειραιά, όπου το κρουαζιερόπλοιο Zenith κατέπλευσε στις 08:00 χωρίς πρόβλημα.

Η ΠΝΟ έχει προαναγγείλει παράσταση διαμαρτυρίας, με ενημερωτικά φυλάδια που θα μοιραστούν στους τουρίστες, χωρίς ωστόσο να δημιουργηθεί πρόβλημα στην αποβίβαση ή επιβίβασή τους.

Το Zenith, με 750 επιβάτες, έθφασε με μια ώρα καθυστέρηση, στις 08:00, ενώ θα αποπλεύσει εκ νέου στις 21:00 με 920 επιβάτες.

Ήδη, από τις 05:00 έως τις 07:00σήμερα Δευτέρα, «έδεσαν» στην Ακτή Ξαβερίου, χωρίς προβλήματα, επτά κρουαζιερόπλοια, με συνολικά 5.966 τουρίστες.

Ειδικότερα, χωρίς προβλήματα έφθασαν τα κρουαζιερόπλοια Ruby Princess με 3.229 επιβάτες, το Aquamarine με 918 επιβάτες, το Celebrity Equinox με 330 επιβάτες, το Aegean Pearl με 450 επιβάτες, το Sea Cloud με 39 επιβάτες, το Grand Celebration με 800 επιβάτες και το Ankara με 200 επιβάτες.

Η ΠΝΟ έχει ανακοινώσει: «Και αυτή η κινητοποίησή μας αποτελεί συνέχεια προηγούμενων κινητοποιήσεων της Ομοσπονδίας για την προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών, με πρώτο και κορυφαίο την διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους».

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Zenith έχει προειδοποιήσει ότι εάν υπάρξει πρόβλημα στον κατάπλου του κρουαζιερόπλοιου ή παρεμποδιστεί η επιβίβαση και αποβίβαση τουριστών, τότε το κρουαζιερόπλοιο θα εγκαταλείψει το λιμάνι του Πειραιά.

Στην κινητοποίηση της ΠΝΟ δεν συμμετέχει το ΠΑΜΕ, που έχει προαναγγείλει ξεχωριστή κινητοποίηση την Τρίτη.

Το νομοσχέδιο στη Διυπουργική

Το τελικό κείμενο του σχεδίου νόμου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα για τα ξένα κρουαζιερόπλοια αποτελεί προϊόν συμβιβασμού μεταξύ της κυβέρνησης και της πλευράς των ναυτεργατών.

Προβλέπεται πως όλες οι εταιρείες θα δεσμεύονται ότι θα προσλαμβάνουν Έλληνες ναυτικούς, για τους οποίους θα ισχύει το ελληνικό Δίκαιο σε ό,τι αφορά τους όρους απασχόλησης και ασφάλισής τους, ενώ θα ισχύει και ειδικό τέλος ανά επιβάτη με το οποίο θα χρηματοδοτείται ένας νέος οργανισμός απασχόλησης ναυτεργατικού δυναμικού.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, προκειμένου να εκτελούν πλόες στην Ελλάδα με πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 49 επιβατών, θα υπογράφουν σύμβαση τριετούς διάρκειας με το Ελληνικό Δημόσιο, βάσει της οποίας θα δεσμεύονται:

  • Για ελάχιστο πλου τουλάχιστον 72 ωρών.
  • Προσέγγιση τουλάχιστον τριών ελληνικών λιμανιών.
  • Παραμονή τουλάχιστον έξι ωρών σε κάθε ελληνικό λιμάνι.