από metereologos.gr
Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017
 
 

Ο ΟΡΣΑ θέλει ...πράσινη και τη Συγγρού

Μελετάται επιβράδυνση των ταχυτήτων, περιορισμός λωρίδων κυκλοφορίας και χώρους για πεζούς και ποδηλάτες
Ο ΟΡΣΑ θέλει ...πράσινη και τη Συγγρού
Κάπως έτσι οραματίζονται οι μελετητές - αρχιτέκτονες τη λεωφόρο Συγγρού.
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος
 
 
5  φωτογραφίες

Αθήνα 



Με δύο λωρίδες για τα ΙΧ, μία για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και χώρο για τους πεζούς και τους ποδηλάτες οραματίζονται τη λεωφόρο Συγγρού μελετητές των Αρχιτεκτονικών Σχολών του Παρισιού, του Στρασβούργου και του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).
Οι προτάσεις τους, οι οποίες προέκυψαν από τις προκαταρκτικές εργασίες θα συζητηθούν το βράδυ της Πέμπτης σε συνάντηση εργασίας η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ.

Βλέμμα στη θάλασσα

Η Συγγρού συνιστά έναν από τους δύο μοναδικούς ευθύγραμμους άξονες που κληροδότησε στην Αθήνα ο 19ος αιώνας. Είναι η λεωφόρος που οδηγεί προς τη θάλασσα και ολοκληρώθηκε στον μεσοπόλεμο επί πρωθυπουργίας Βενιζέλου.
Ωστόσο, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΡΣΑ, καθηγητής κ. Ι. Πολύζος, αν και παροχετεύει μεγάλες κυκλοφοριακές ροές προς το θαλάσσιο μέτωπο, η δική της σχέση με αυτό έχει διαρραγεί από μια υπερκατασκευή ανισόπεδων κόμβων στη συμβολή της με τη Λεωφόρο Ποσειδώνος.

Οι μελετητές προτείνουν την κατάργησή τους και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας με αποτέλεσμα την «απελευθέρωση» ενός δημόσιου χώρου πολλαπλών χρήσεων έκτασης περίπου 5.000 τ.μ. ο οποίος θα λειτουργεί συμπληρωματικά με τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσονται στο χώρο του Δέλτα και του παλιού Ιπποδρόμου.

Παρέμβαση, όπως επεσήμανε ο καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή Παρί Λα Βιλέτ κ. Ι. Τσιώμης σε συνέντευξη Τύπου, απαιτείται και στον ανισόπεδο κόμβο της Δαβάκη.

«Πρέπει να αποκατασταθεί η σύνδεση των εκατέρωθεν περιοχών κατοικίας στη συμβολή της Συγγρού με τον πολεοδομικό και εμπορικό άξονα της Δαβάκη ο οποίος συνδέει τις κεντρικές πλατείες των δήμων Νέας Σμύρνης και Καλλιθέας καθώς και τους σταθμούς τραμ Νέας Σμύρνης και ηλεκτρικού Καλλιθέας», είπε ο καθηγητής.

Οριο τα 50 χλμ

Ο ανισόπεδος κόμβος της Δαβάκη, σύμφωνα με τον καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ κ. Π. Τουρνικιώτη, προτείνεται να καταργηθεί και η ρύθμιση της κυκλοφορίας να γίνεται μέσω φωτεινής σηματοδότησης. Επιπλέον, η προκαταρκτική μελέτη που έχει γίνει συνιστά στο τμήμα από Καλλιρρόης έως Φάληρο, να έχει η Συγγρού τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ (δύο ανά κατεύθυνση) και δύο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Για το τμήμα της Συγγρού μεταξύ Ολυμπιείου και κόμβου Καλλιρρόης, οι μελετητές εισηγούνται τον περιορισμό των λωρίδων κυκλοφορίας σε μία ανά κατεύθυνση για ΙΧ και τη διατήρηση των λεωφορειόδρομων.

Όπως υποστηρίζει ο κ. Πολύζος, κυκλοφοριακά η παρέμβαση «είναι απόλυτα συμβατή με την προοπτική ουσιαστικής απομείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου της Βασιλ. Αμαλίας στο πλαίσιο της κυκλοφοριακής ανασύνταξης του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου και προτεραιότητα στον πεζό». Στόχος είναι να μειωθεί η ταχύτητα των αυτοκινήτων στη Συγγρού ακόμη και στα 50 χιλιόμετρα την ώρα.


Περιβάλλον περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (15)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    εγώ θέλω πράσινη και την Αττική Οδό | 29/06/2011 10:55
    ένα δρόμο της προκοπής έχει η Αθήνα, τη Συγγρού, που επιτρέπει την ταχύτατη άφιξη ή απομάκρυνση από το κέντρο, και οι φωστήρες βάλθηκαν να τον χαλάσουν.... είμαστε ή τρελοί ή ανίκανοι,,, και ασφαλώς ο ΟΡΣΑ στελεχώνεται από ακατάλληλους ανθρώπους
    Rob Dean
    απάντηση53
     
     
    τόση αφέλεια πια ??? | 28/06/2011 08:03
    δεν σκέφτεται κανείς ότι αν στραγγαλιστεί η μοναδική λεωφόρος στην Αθήνα που συμβάλλει στην γρήγορη μετακίνηση -και άρα στην οικονομία καυσίμων και χρόνου - θα προκαλούνται εκατοντάδες μποτιλιαρίσματα στις (ήδη υποβαθμισμένες) γειτονιές που περιβάλλουν τη Συγγρού? δεν κρατούν αυτές τις ψευτοκουλτουριάρικες ιδέες για τους εαυτούς τους? ...άσε που οι περισσότεροι από τους ''σχεδιαστές'' δεν διαθέτουν καν δίπλωμα οδήγησης, συνεπώς ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ τι σημαινει μποτιλιάρισμα...
    Dennis M.
    απάντηση65
     
     
    Μάθε γέρο γραμματα ή πήγαινε σπίτι σου | 16/06/2011 16:25
    Τι μπορεί να πεί κανείς όταν "καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ προτείνει ... η ρύθμιση της κυκλοφορίας (αντί με ανισόπεδο κόμβο) να γίνεται μέσω φωτεινής σηματοδότησης".... Οταν αυτοί είναι οι τεχνοκράτες μας, καταλαβαίνει κανείς σε πιό φούντο πάει η χώρα.... Σε πολιτισμένες ("κακές" βόρειες) χώρες, καταργούνται όλα τα φαναρια στις πόλεις και αντικαθίστανται από round-about συνεχόμενης ροής με προτεραιότητα στον κινούμενο επί της πλατείας. Μελέτες κυκλοφοριακές έχουν αποδείξει πως με την ακινητοποίηση στα φανάρια αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου και την ίδια στιγμή αυξάνεται ο χρόνος μετακίνησης στην πόλη. Καθηγητές για τα μπάζα.
    ΑντιΕΜΠικός
    απάντηση112
     
     
    Η ανυφαντρα με τα λογια.... | 13/06/2011 15:23
    Να την κανετε γυμναστηριο!!! Το περπατημα αλλωστε κανει καλό, οποτε αυτοκινητα δεν χρειαζονται. Αν επιμενετε, να υπογειοποιησουμε τη λεωφορο και να εχουμε ενα ωραιο παρκακι με αθλοπαιδειές ,ουζερι, κοζερι, μιζερί κλπ. Για λεφτα μην ανησυχειτε, αν το δωσουμε σε επενδυτές με αντιπαροχή οικοπεδο και διοδια στην υπογεια (ή υπέργεια!) λεωφορο, κατι θα βρεθεί.ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΒΡΗΚΑΜΕ ΡΕ ΑΥΤΟΥΣ. ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΨΥΧΙΑΤΡΟ!!!
    AZ
    απάντηση122
     
     
    Ζώ στήν Συγγρού | 13/06/2011 14:12
    Αν είσαι κάτοικος άλλης χώρας ή άλλης περιοχής, μπορέί να σού φανεί λογικό , αν όμως ζείς και κινεισαι κοντά στην Συγγρού , τότε καταλαβαίνεις οτι η "πεζοδρόμηση" είναι εγκληματική . Υπάρχουν χιλιάδες στρέμματα παραθαλλάσια τών πρώην Ολυμπιακών Εργων στην Καλλιθεα και το Μοσχάτο, παρατημένα,γεματα σκουπίδια και τσαντίρια,πού αν δενδροφυτευθούν θα δώσουν πνοή και χώρο σε όλους .Και κυρίως θα ΄ηταν σχετικά ανέξοδο ,Μήπως τελικά κάποιοι θέλουνε έργα μόνο για να ¨φάνε¨" , παραβλέποντας την ουσία ?
    Neverwill
    απάντηση145
     
     
    Κοτούλες δεν θα βαλουμε να βοσκάνε??? | 12/06/2011 22:15
    Καμία Αγελαδίτσα να παράγει βιολογικό γάλα από τις πρασινάδες που θα φυτευτούνε και άλλα τέτοια μπαρμπούτσαλα!!! Υπάρχουν τόσα ανοιχτά θέματα στη Ελλαδίτσα μας και ασχολούμαστε με 'πρασινιποίηση' της Συγγρού και πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου (και άλλες τέτοιες παρλαπίπες). Καλά το λέει ο λαός...Ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ' αλεύρι. με τις Υγείες μας.
    Achman
    απάντηση127
     
     
    Ρομαντικά Βλακώδης Πρόταση | 12/06/2011 18:05
    Ο κάθε μεταπτυχιακός φοιτητής , υπό την καθοδήγηση κάποιου κρατικοδίατου καθηγητή, μπορεί να παράγει ΠΡΑΣΙΝΑ ΟΝΕΙΡΑ για τους στερημένους απο πράσινο και καταπιεσμένους κατοίκους. ΑΥΤΗ ειναι η ΧΑΡΑ κάθε ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΥ Υπουργου, να πουλήσει "πράσινο" και να "δοξαστεί", αγνοώντας τα βασικά σχεδιαστικά λάθη της μακέτας/μελέτης Η "μελέτη" εχει σοβαρά επιχειρησιακά και σχεδιαστικά λάθη που δεν ειναι εύκολο να αναγνωρίσει το κοινό. Το κοινό εντυπωσιάζεται απο το πολύ πράσινο χρωμα της ζωγραφιάς, και δεν καταλαβαίνει το ανέφικτο της πρότασης και τα λάθη στον σχεδιασμό ασφαλείας. ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ομως...εαν ποτέ κατασκευαστεί, θα βρεθεί κάποιος άλλος ονειροπαρμένος υπουργός μετά από χχχχ έτη για να διορθώσει τα λάθη αυτής της πρότασης...,
    Red Jones
    απάντηση196
     
     
    Δεν είσαστε καλά... | 12/06/2011 13:20
    Τρελλαθήκατε εντελώς? Και πώς θα περνάνε τα αυτοκίνητα? Πετώντας? Καλά λέει ο αναγνώστης παρακάτω. Εκθέσεις ιδεών για να παίζει η διορισμένη υπουργός τα σπιτάκια. Με τις κούκλες της.
    αηδίες
    απάντηση167
     
     
    εξαιρετικη προταση | 10/06/2011 14:47
    Πρόκειται πραγματικά για μια εξαιρετική πρόταση, που αποτελεί επιστημονική αποτύπωση μιας επιτακτικής ανάγκης για την ουσιαστική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Η σημερινή πραγματικότητα της Συγγρού είναι απογοητευτική: Το μελλοντικό μουσείο σύγχρονης τέχνης (ΦΙΞ) βρίσκεται αποκομμένο μέσα σε μια νησίδα, απροσπέλαστο από τους πεζούς και περιτριγυρισμένο από μια 'θάλασσα΄αυτοκινήτων. Εξίσου απροσπέλαστα είναι και τα εκατέρωθεν πεζοδρόμια καθ' όλο το μήκος του δρόμου που λειτουργεί ως τοίχος χωρίζοντας την πόλη στα δύο (και όχι μόνο τη Ν. Σμύρνη από την Καλλιθέα). Σημαντικά πολιτιστικά και επιχειρηματικά κέντρα, που λειτουργούν ή αναμένεται να λειτουργίσουν τα επόμενα χρόνια (στέγη γραμμάτων και τεχνών, εθνική βιβλιοθήκη) βρίσκονται υπό την ασφυκτική "ομηρεία" μιας λεωφόρου υψηλών ταχυτήτων, που το μόνο που προσφέρει σήμερα είναι την απρόσκοπτη κάθοδο των αυτοκινήτων μεγάλων κυβικών προς τα ακριβά παραθαλάσσια προάστια. Θεωρώ ότι το σχέδιο θα αλλάξει ριζικά την Αθήνα σε συνδιασμό με τα έργα που προωθούνται στην παραλιακή ζώνη και στο κέντρο της πόλης και γι΄αυτό το λόγο θα έπρεπε να προωθηθεί άμεσα και να ολοκληρωθεί παράλληλα με τις υπόλοιπες παρεμβάσεις. Με την ολοκλήρωση αυτών η Αθήνα θα μεταμορφωθεί ουσιαστικά, ενώ τα αποτελέσματα θα ξεπεράσουν ακόμη και της επιτυχούς ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων.
    fotis
    απάντηση6314
     
     
     
    εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν | 10/06/2011 14:16
    Μα είναι σοβαροί; Ποδηλατοδρόμια και πεζόδρομοι στην Πανεπιστημίου, βουλεβάρτο η Συγγρού, και άλλες εκθέσεις ιδεών για να παίζει η διορισμένη υπουργός τα σπιτάκια. με τις κούκλες της..... Από πού θα χρηματοδοτηθούν όλα αυτά; Από την έκτακτη εισφορά;
    Ανώνυμος / η
    απάντηση2053
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Σιγα μην ειστε και 10 εκ στη Αθηνα | 10/06/2011 08:19
    Κοιταξτε να δειτε. Η προταση εχει λεοφοριολωριδες και δυο λωριδες σε καθε πλευρα. Αν υπαρχει γρηγορη μετακινηση με ΜΜΜ και εχει τελειωσει η εναλακτικη του ΜΕΤΡΟ για Πειραια τοτε λυπαμε αλλα να παρετε λεωφορειο. Δεν υπαρχει κανενας λογος μονο και μονο επειδη μενετε στο Φαληρο να οδηγειτε προς το Κεντρο. Αντιθετως υπαρχει αμεση αναγκη επανασυνδεσης των γειτονιων εκατεροθεν της Συγγρου. Αυτο θα εχει αμεσα θετικα οικονομικα αποτελεσματα και θα βελτιωσει την ποιοτητα ζωης στις γυρω περιοχες. Αν διαβαζατε εστω και λιγη βιβλιογραφια για τις Πολεις της Βορειου Αμερικης θα γνωριζατε πως υπαρχει επανεξεταση των αυτοκινητοδρομων που τεμαχιζουν πολεις και καταστρεφουν αστικους χωρους. Ζω σε πολη 2.5 εκ κατοικων πανω σε λεωφορο 6 λωριδων με τακτικα φαναρια που επιτρεπουν στις γειτονιες στην καθε μερια του δρομου να επικοινωνουν. Οσοι δεν θελουν την κινηση να πανε στα ΜΜΜ. Ειμαι σιγουρος πως η συγκεκριμενη προταση αυτο προτεινει. Αλλα φυσικα ο μη ειδικο γιοταχης ξερει καλυτερα απο τον επιστημονα πολεοδομο.
    Δημητρης στο Βανκουβερ.
    απάντηση5516
     
     
    !!!!!!!! | 10/06/2011 00:27
    Η Συγγρου ειναι μια απο τις μεγαλύτερες και απο τις πιο εντυπωσιακές λεωφόρους της Αθήνας και σχεδόν πάντα γεμάτη απο αυτοκίνητα.... ειναι αδύνατον ολός αυτος ο φόρτος οχήματων να χώρεσει σε 2 λωριδες... αν πραγματοποιηθεί το σχέδιο αυτό, η κινίση στη Βενιζελου και στη θήσεως θα κανουν την μετακίνηση στη νεα Σμυρνη και στη Καλιθεα εφιάλτη!!!!
    χρήστος
    απάντηση2076
     
     
    Η Συγγρου ειναι μια χαρα οπως ειναι!! | 09/06/2011 21:04
    Oλοι αυτοι οι σαδιστες και μισελληνες να πανε στα σπιτια τους. Δεν αφήνουν να αναπνευσει η πόλη. Αν βαλουν σηματοδοτες αυξανουν την ρυπανση και τον εκνευρισμο. Μήπως ξεχνουν οτι ειμαστε 6.5 εκατ. κάτοικοι στην Αθήνα και οτι η υπερβολικη σηματοδότηση αντι να γινονται γεφυρες μας κοστιζει σε βενζινη και στην υγεια μας. Μάλλον θελουν να φανε καποιο κοινοτικο κονδυλι και βρηκαν τον χειροτερο τροπο να το χρησιμοποιήσουν
    Κατοικος Αθηνων
    απάντηση1977
     
     
    Πολυτέλειες | 09/06/2011 19:04
    Δεν αφήνουν οι φιλόδοξοι πολεοδόμοι τα βαρύγδουπα σχέδια για αργότερα, όταν η οικονομική συγκυρία θα επιτρέπει τη χρηματοδότηση τέτοιων έργων; Τώρα και η τελευταία δεκάρα του ευρώ πρέπει να κατευθύνεται σε έργα που θα πιάσουν τόπο, δηλ. θα φέρουν νέο, ζεστό χρήμα. όλα τα άλλα είναι πολυτέλειες.
    Νικόλαος Ταχιάος
    απάντηση2187