Το Σάββατο θα προβληθεί η σουρεαλιστική αμερικάνικη κομεντί «Το Πορφυρό Ρόδο του Καΐρου» του Γούντι Αλεν και το Φεστιβάλ θα κλείσει με το πολύχρωμο γαλλικό μιούζικαλ «Οι Ομπρέλες του Χερβούργου» του Ζακ Ντεμί. Ως ειδική προβολή, εφέτος επιλέχθηκε το εξπρεσιονιστικό αριστούργημα «Meshes of the Αfternoon» των Μάγια Ντέρεν και Αλεξάντερ Χαμίντ, που θα προλογίσει (όπως και το «Πορφυρό Ρόδο του Καΐρου») ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που υποστηρίζει το Parthenώn.
Παράλληλα, το «φεστιβάλ-μπουτίκ», όπως το χαρακτηρίζει ο κ. Ανδρεαδάκης, στηρίζει τους έλληνες δημιουργούς φιλοξενώντας το υποψήφιο για Οσκαρ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους «4.1 Miles» της Δάφνης Ματζιαράκη και το βραβευμένο με Χρυσό Διόνυσο στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας «Σύκο» του Νικόλα Κολοβού.
Η πλούσια μακεδονίτικη αρχιτεκτονική είναι το χαρακτηριστικό του, όπως όμως και το… πείσμα του: παρότι στη δεκαετία του 1970 οι κάτοικοί του άρχισαν σιγά-σιγά να τον εγκαταλείπουν για να εγκατασταθούν στον γειτονικό Νέο Μαρμαρά που προσέφερε περισσότερες δυνατότητες απασχόλησης και παρότι στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ο Παρθενώνας ήταν πλήρως εγκαταλειμμένος, τα επόμενα χρόνια κατάφερε να αναβιώσει. Περισσότερα κτίσματα αναστηλώθηκαν ή αναπαλαιώθηκαν, ο τόπος κυριολεκτικά αναστήθηκε και το 1985 ιδρύθηκε από πρώην κατοίκους του χωριού ο πολιτιστικός σύλλογος «Ο Παρθενών» με στόχο την ανάδειξη και προστασία του παραδοσιακού χαρακτήρα του οικισμού με διοργάνωση πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ