«Εις το όνομα της αρμονίας στην Ευρώπη ας κάνουμε έναν συμβιβασμό: Θα επιστρέψουμε τα Ελγίνεια Μάρμαρα μόλις η Ελλάδα αποπληρώσει τα 240 δισ. ευρώ δανείων που πήρε από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Μια φράση που εγκιβωτίζει όλη την ειρωνεία με την οποία το βρετανικό περιοδικό Spectator σχολίασε το ταξίδι της Αμάλ Αλαμουντίν Κλούνι στην Αθήνα για το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Ο τίτλος του επίμαχου ανυπόγραφου άρθρου του Spectator είναι «Ας κάνουμε μια συμφωνία κυρία Κλούνι».

Αναφέρεται στα της επίσκεψης της Αμάλ Αλαμουντίν-Κλούνι στην Αθήνα και υπογραμμίζει με ειρωνικό ύφος ότι υπάρχουν πιο άμεσες ανησυχίες για τους Έλληνες «από κάποιες διακοσμητικές πέτρες».

Οι «ανησυχίες» είναι η οικονομική οικονομική κατάρρευση και το χάος των τελευταίων ετών.

Και υπογραμμίζει ότι η κυρία Κλούνι «χάνει το νόημα».

«Τι θα κάνουν οι έλληνες πολιτικοί αν τελικά τα μάρμαρα επιστραφούν; Δεν θα έχουν πια να υψώνουν ένα πατριωτικό ζήτημα προκειμένου να αποπροσανατολίσουν από τις αποτυχίες τους».

Ο άγνωστος συντάκτης του Spectator σημειώνει επίσης ότι για την αφαίρεση των Γλυπτών του Παρθενώνα υπήρχε άδεια από τις τοπικές αρχές και υποστηρίζει ότι οι Ελληνες πρέπει να αναγνωρίσουν «τον ρόλο που έπαιξε ο Λόρδος Έλγιν στη διάσωση της κληρονομιάς τους και να αποδεχτούν ότι το Βρετανικό Μουσείο έχει κάνει μια εξαιρετική δουλειά στη διατήρηση των μαρμάρων και την προβολή τους σε μελετητές και στο κοινό».


Bιτριολικά σχόλια από τον βρετανικό Τύπο για την Αμάλ Κλούνεϊ – Γοητευμένοι οι Γάλλοι

Εκτενή ρεπορτάζ με τις δηλώσεις της Αμάλ Κλούνεϊ, καυστικά σχόλια για τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης και αφιερώματα στις στυλιστικές επιλογές της. Αυτά ήταν τα συστατικά των περισσότερων δημοσιευμάτων του βρετανικού Τύπου που κάλυψε εκτενώς την επίσκεψη της ομάδας των δικηγόρων συμπατριωτών τους στην Αθήνα.

Στον αντίποδα των δηλώσεων της 36χρονης δικηγόρου περί δικαίου αιτήματος της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, η «Daily Telegraph» προβάλλει τα συνήθη επιχειρήματα των εκπροσώπων του βρετανικού υπουργείου Πολιτισμού.

Συγκεκριμένα, εκπρόσωπος του υπουργού κάνει λόγο για νόμιμη ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου και κανονισμούς που απαγορεύουν τον διαμελισμό των συλλογών. Ειδική αναφορά έγινε και στη θερμή υποδοχή της Αμάλ από το ελληνικό κοινό, ενώ φιλοξενούνται και δηλώσεις επιχειρηματία που ισχυρίζεται πως μια ενδεχόμενη επιστροφή των Γλυπτών θα χαροποιήσει τους καταβεβλημένους από την οικονομική κρίση Ελληνες.

«Γκλάμουρ» στις εδώ και δεκαετίες προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης για επαναπατρισμό των Γλυπτών πρόσθεσε, σύμφωνα με τους βρετανικούς «Times», η Αμάλ Κλούνεϊ. Η εφημερίδα στέκεται στο μεγάλο ενδιαφέρον του ελληνικού Τύπου για την επίσκεψη της τελευταίας. Το στοιχείο αυτό ήταν και το κυρίαρχο περιεχόμενο των ανταποκρίσεων από την Αθήνα του «Guardian». Στο ρεπορτάζ της Ελενα Σμιθ φιλοξενούνται δηλώσεις φωτογράφων που επί ώρες προσπαθούσαν να πετύχουν μια καλή πόζα της δικηγόρου και βιτριολικά σχόλια για το «μιντιακό τσίρκο» που στήθηκε γύρω από την κυρία Κλούνι.

Η «Ντέιλι Μέιλ» στάθηκε περισσότερο στις ενδυματολογικές επιλογές της Κλούνι προτείνοντας στις αναγνώστριές της παρόμοια λουκ. Ομως, κάποιοι μπλόγκερς της κάλεσαν το ζεύγος ΚλούνεΪ να περιοριστεί στις φωτογραφίσεις για σκανδαλοθηρικά περιοδικά και να μείνει μακριά από τα ζητήματα της Βρετανίας!

Σε άλλο ύφος, η γαλλική «Le Monde» χαρακτήρισε την Αμάλ «μνημείων γυναίκα» -σαφής αναφορά στην ταινία «Μνημείων άνδρες» που σκηνοθέτησε ο σύζυγός της Τζορτζ Κλούνεϊ. Στο ίδιο δημοσίευμα την αποκαλεί επίσης «γοητευτική πρέσβειρα του αιτήματος επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα». Είναι εξίσου ενδεικτικό ότι στο σχόλιό της η Αντρέα Γκιγιότ επιλέγει να υπενθυμίσει τη δήλωση της Αμάλ ότι «το αίτημα της Ελλάδας είναι δίκαιο και είναι η στιγμή για να το αναγνωρίσει το Βρετανικό Μουσείο».

Καταλήγει δε πως η δικηγόρος, με τη συνοδεία πλήθους φωτογράφων και τηλεοπτικών συνεργείων, κατόρθωσε σε κάθε μετακίνησή της να φωτίσει από άλλη πλευρά την υπόθεση.