Φορτωμένος με την τραγωδία που έλαβε χώρα στην Ορόρα του Κολοράντο όταν τον περασμένο μήνα κατά την διάρκεια μιας προβολής του ο Τζέιμς Χολμς εισέβαλλε στην αίθουσα και άρχισε να σκοτώνει ανεξέλεγκτα ανυποψίαστους θεατές, ο τελευταίος Μπάτμαν, ή αλλιώς ο «Σκοτεινός ιππότης: Η επιστροφή» («The dark Knight rises», ΗΠΑ, 2012) ανοίγει την Τρίτη σε αμέτρητες αίθουσες όλης της Ελλάδας σηματοδοτώντας κατά κάποιον τρόπο την έναρξη της νέας χειμερινής σεζόν.

Είναι μια πληθωρική, χορταστική αλλά και απίστευτα θορυβώδης heavy metal ταινία, γυρισμένη από τον Κρίστοφερ Νόλαν, έναν βρετανό οραματιστή σκηνοθέτη που πάντα στολίζει τις ταινίες του με πολιτική σκέψη: θα ακουστεί αστείο αλλά είναι εμφανές ότι η προσωπικότητα του Μπέιν (Τόμας Χάρντι), της νέμεσης εν προκειμένω του κεντρικού ήρωα, του Νυχτερίδα Μπάτμαν, είναι μια κινηματογραφική «αντανάκλαση» των ακραίων πολιτικών φαινομένων που αυτή την εποχή παρατηρούνται σε όλον τον κόσμο.

Αλλά και πάλι, έχω την εντύπωση ότι σε αυτόν ακριβώς τον «ανάλαφρο» πολιτικό προβληματισμό ντυμένο μέσα στον μανδύα του κόμιξ οφείλεται η γενικότερη επιτυχία όλων των Μπάτμαν του Νόλαν. Όπως έχω επισημάνει και στο παρελθόν, στον «Σκοτεινό Ιππότη», ο εξτρεμιστής Τζόκερ του Χιθ Λέτζερ ήταν επίσης φιλόσοφος/ ιδεολόγος, ενώ στο «Batman begins» o ίδιος ο Μπάτμαν θύμιζε κόμιξ αντίγραφο του Οσάμα Μπιν Λάντεν.

Θεωρώντας τον εαυτό του κάτι σαν τον Μεγάλο Αδελφό της Επαναστάτης του Νέου Μillenium, ο Μπέιν αυτής της ταινίας ωθεί τον λαό της Γκόθαμ Σίτι προς την ιδέα της Μεγάλης Εξέγερσης. Οσο όμως εμπεριστατωμένες ακούγονται οι απόψεις του Μπέιν προσεγγίζοντας την μεγάλη ιδέα της επανάστασης των καταπιεσμένων, άλλο τόσο ολοκληρωτικά υλοποιούνται μέσα από τις άκρως κατασταλτικές μεθόδους που χρησιμοποιεί καταστρέφοντας ότι βρίσκει μπροστά του.

Βλέποντας αυτό το φρικαλέο ον, αυτή την φαλακρή φιγούρα με την βαριά μεταλλική φωνή και το παραμορφωμένο πρόσωπο κρυμμένο πίσω από μια φρικώδη δερμάτινη μάσκα που του δίνει την εικόνα πρωταγωνιστή σε ταινία σαδομαζοχιστικού πορνό, βλέπεις κάτι που πολύ άνετα μπορεί να τον μετατρέψει στο απόλυτο ίνδαλμα των χρυσαυγιτών.

Στην απέναντι όχθη ο Μπάτμαν, δηλαδή ο δισεκατομμυριούχος Μπρους Γουέιν (Κρίστιαν Μπέιλ) του οποίου το παρελθόν έχει αρκετά κοινά σημεία με του αντιπάλου του. Ο Γουέιν είναι ο κατ’ εξοχήν εκπρόσωπος του πλούτου αλλά και ο προστάτης της πόλης του. Μόνον που σε αυτήν την φάση της ζωής του είναι κατάκοπος, αδύναμος, ένα κακόμοιρο ανθρωπάκι που έχει αποτραβηχτεί από την δημόσια ζωή και κυκλοφορεί με μαγκούρα. Πως θα ανακάμψει για να αντιμετωπίσει το κακό;

Συνεπώς ο «Σκοτεινός ιππότης :Η επιστροφή» έχει ψωμί για συζήτηση σε σχέση με το τι ακριβώς πρεσβεύει ο κάθε ήρωας. Οποιος θέλει τις κάνει, όποιος όχι μένει στο θέαμα. Ένα εντυπωσιακό θέαμα γιατί όπως και στο «Inception» ο Νόλαν κορυφώνεται μέσα από σκηνές καταστροφής που σου κόβουν την ανάσα όπως, ενδεικτικά, ένα αεροπλάνο που χωρίζεται στα δυο ενώ πετά ή η σκηνή του γηπέδου όπου βλέπουμε βόμβες να σκάνε κατά την διάρκεια ενός σημαντικού αγώνα.
Βαθμολογία:2
Αίθουσες: ΑΜΙΚΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ Ν.ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΟΣ – ΑΕΛΛΩ CINEMAX – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – VILLAGE MALL – VILLAGE PΕΝΤΗ – VILLAGE PARK COOL – VILLAGE ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛION – ΝΑΝΑ – ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – CINE ΨΥΧΙΚΟ – ΣΙΝΕ ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ 1- TΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΜΑΡΙΕΛ Π.ΡΑΦΤΗ – ΑΡΚΑΔΙΑ ΒΥΡΩΝΑΣ – 3 ΑΣΤΕΡΙΑ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΛΣΟΣ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ – ΡΙΑ ΜΑΤΙ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – AΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΣΙΣΣΥ Ν.ΜΑΚΡΗ – ΣΙΝΕΑΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΩΡΩΠΟΣ – ΑΕΛΛΩ ΡΑΦΗΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE COSMOS – STER – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ – ΑΥΡΑ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ