Ενας κουβάς γεμάτος με αντικείμενα περίεργα: μικρά, σχετικά, και εύπλαστα, μοιάζουν με «ζυμαράκια». Μια μεγάλη ξύλινη επιφάνεια. Μια μικρότερη, μαύρη. Ενα τραπέζι, μια καρέκλα, ένα σκαμπό. Ενα μικρόφωνο. Μ΄αυτά τα απλά υλικά έφτιαξε ο Δημήτρης Παπαϊωάννου την «Πρώτη Υλη», την παράσταση με την οποία συμμετέχει στο εφετινό Φεστιβάλ Αθηνών επιστρέφοντας στην σκηνή ύστερα από 10 χρόνια. Συμπρωταγωνιστής του, ο 28χρονος βραζιλιάνος Ταντέου Λίζενφελντ με τον οποίο συνεργάστηκαν για πρώτη φορά στο «Πουθενά» το 2009.
Μακριά από τις μεγάλες σκηνές του κέντρου, στο γκαράζ του Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς 260, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου παρουσιάζεται συνεπής στην πρόθεσή του να καταθέσει μια πρόταση για την «διαρκή επανεφεύρεση του εαυτού». Οι «ανατροπές» αρχίζουν πριν ακόμη από την έναρξη της παράστασης με τον ίδιο τον δημιουργό να «τσεκάρει» τα εισιτήρια των θεατών καλοσωρίζοντάς τους στην «Πρώτη Υλη».
Λίγο αργότερα, ντυμένος στα ολόμαυρα σ΄ένα ενδιαφέρον κοντράστ με την αδαμιαία περιβολή του συμπρωταγωνιστή του, έρχεται να δικαιολογήσει πολλαπλώς τον τίτλο της δουλειάς του: όχι μόνο με τα απλά μέσα που χρησιμοποιεί αλλά και με την εξερεύνηση των πολλών και διαφορετικών δυνατοτήτων του ανθρώπινου σώματος μέσα από την «καθαρή» κίνηση που φτάνει, κάποιες φορές, στα άκρα, σχεδόν στην «αυτοκακοποίηση». Στην σιωπή, σχεδόν, χωρίς καθόλου μουσική με μόνη εξαίρεση τους «σκόρπιους» ήχους που παράγει ένα μηχανηματάκι αλλά κι ένα ταξίμι του Γιάννη Παπαϊωάννου το οποίο ακούγεται κάποια στιγμή, οι δύο ερμηνευτές πειραματίζονται με τα σώματα «περνώντας» από διάφορες καταστάσεις: τρυφερότητα, ένταση, βία αλλά και χιούμορ δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα αισθητικά και καλλιτεχνικά ενδιαφέρον αν και, όπως σημειώνουν, πρόκειται για την αρχική εκδοχή του έργου. Οι παραστάσεις θα συνεχιστούν ως τις 3 Ιουλίου και τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί. Οσοι έχετε ήδη εξασφαλίσει το «μαγικό χαρτάκι», είστε πράγματι τυχεροί: είναι βέβαιο πως δεν θα χάσετε την ώρα σας…