{{{ moto }}}
«Οι ταινίες έχουν την δική τους δύναμη να συλλαμβάνουν όνειρα» ακούμε σε κάποια στιγμή του «Hugo» (ΗΠΑ, 2011) και νομίζω ότι σε αυτήν ακριβώς η φράση βρίσκεται η ψυχή της τελευταίας δημιουργίας του Μάρτιν Σκορσέζε.

Εχοντας διαβάσει το εικονογραφημένο μυθιστόρημα του Μπράιαν Σέλζνικ «Η εφεύρεση του Ουγκό Καμπρέ» (εκδόσεις Πατάκη) μπορώ να πω ότι αν μου έλεγαν ότι ο συγγραφέας το έγραψε μόνο και μόνο για να το γυρίσει ταινία ο Σκορσέζε, θα το πίστευα.

Η χαρά αυτού του σκηνοθέτη ως αναγνώστη του συγκεκριμένου μυθιστορήματος θα πρέπει να ήταν παρόμοια με την χαρά ενός παιδιού που λατρεύει την σοκολάτα και επισκέπτεται για πρώτη φορά εργοστάσιο σοκολάτας. Ολα όσα ο Σκορσέζε έχει βιώσει, μελετήσει, λατρέψει και εξακολουθεί να μνημονεύει σε συνεντεύξεις και ντοκιμαντέρ, βρίσκονται μαζεμένα σε ένα κλασικό παραμύθι που με «πιλοτήριο» έναν ηλεκτρικό σταθμό του Παρισιού στις αρχές της δεκαετίας του 1930, μας ταξιδεύει _στην κυριολεξία_ στο μαγικό σύμπαν του κινηματογράφου.

Το φιλμ ακολουθεί τις περιπέτειες ενός νεαρού ορφανού, του Hugo (Εϊζα Μπάτερφιλντ), ο οποίος ζει μέσα στον σταθμό, φροντίζει το ρολόι του και κλέβει παιχνίδια από τον γερο κατασκευαστή παιχνιδιών (σερ Μπεν Κίνγκσλεϊ) που έχει μαγαζάκι μέσα στον σταθμό. Κάποια στιγμή οι δρόμοι τους θα διασταυρωθούν και το αγόρι θα καταλάβει ότι ο γέρος είναι η ιστορία του κινηματογράφου, τον οποίο ο πρώτος λατρεύει. Και από εκεί θα αρχίσει σιγά σιγά να ξεδιπλώνεται το παρελθόν του κινηματογράφου την ώρα που η ζωή στον σταθμό θα συνεχιστεί με μικρά, χαριτωμένα επεισόδια στα οποία κυριαρχεί η φιγούρα ενός αστυνομικού με ξύλινο πόδι (Σάσα Μπάρον Κόεν).

Από το κινηματογραφικό «πάρτι» του Σκορσέζε (που βρίσκεται στην κορυφή των υποψηφιοτήτων στα εφετινά Οσκαρ διεκδικώντας 11) θα περάσει ο Τσάρλι Τσάπλιν, ο Μπάστερ Κίτον, ο Χάρολντ Λόιντ, η «Μετρόπολις» του Φριτς Λανγκ, ο Σεσίλ ντε Μίλ μα και ο Ζορζ Μελιές, ο παραγνωρισμένος πιονέρος της 7ης Τέχνης, ένας ευφάνταστος ταχυδακτυλουργός και σκηνοθέτης που παρά τον όγκο των ταινιών που γύρισε (ανάμεσά τους και το «Ταξίδι στην Σελήνη») βρέθηκε στην αφάνεια μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Μελιές και η ιστορία του ενέπνευσαν τον Σέλζνικ για την συγγραφή του μυθιστορήματος.

Και όλα αυτά ο Σκορσέζε τα πέτυχε μέσα από ένα τρισδιάστατο καλειδοσκόπιο εικόνων που κάνουν την ανάσα σου να πιαστεί, μια πανδαισία χρωμάτων και συναισθημάτων που σε αναγκάζει να υποκλιθείς μπροστά της ακριβώς όπως ο ίδιος ο Σκορσέζε με αυτή την ταινία υποκλίνεται στο σινεμά.

Βαθμολογία: 4

Αίθουσες: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS (ΓΛΥΦΑΔΑ) – ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΑΙΓΛΗ (ΧΑΛΑΝΔΡΙ) – ΑΣΤΟΡ HOLLYWOOD – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE AΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ΚΗΦΙΣΙΑ – TPIA ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON – STER ΙΛΙΟΝ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΝΑΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER CENTURY – VILLAGE – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ

Δείτε θέμα για τον Μάρτιν Σκορσέζε και το «Hugo»

Γλυκανάλατη αμνησία

Στην ρομαντική περιπέτεια του Μάικλ Σούκσι «Ερωτας από την αρχή» («The vow», ΗΠΑ, 2012), η Ρέιτσελ Μακ Ανταμς χάνει την μνήμη της ύστερα από ένα τροχαίο ατύχημα και ο σύζυγός της (Τσάνινγκ Τέιτουμ) τον οποίο πλέον ούτε καν αναγνωρίζει ως πρόσωπο _πόσο μάλλον ως σύζυγο_ θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για να την βοηθήσει να ξαναβρεί τον εαυτό της. Για την ακρίβεια όλοι θα κάνουν τεράστιες προσπάθειες για να την βοηθήσουν και φυσικά μέσα από αυτήν την προσπάθεια θα ξαναβρούν όλοι κάποια χαμένη πλευρά του εαυτού τους. Ευπαρουσίαστη, καλοφτιαγμένη αλλά και πολύ γλυκανάλατη, ίσως επειδή ο Τσάνινγκ Τέιτουμ παρότι το παλεύει δεν μπορεί να πείσει ως ρομαντικός σταρ. Σε β’ ρόλους ο Σκοτ Σπίντμαν (το παλιό φλερτ της Μακ Ανταμς που και πάλι την διεκδικεί) και οι Σαμ Νιλ – Τζέσικα Λανγκ στους ρόλους των γονέων της.

Βαθμολογία:1

Αίθουσες: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ -ODEON ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΣ ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – VILLAGE ΡΕΝΤΗ -VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝ/ΦΟΣ «ΑΝΟΙΞΗ 1» – ΝΑΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ

ΕΠΙΣΗΣ

Σε μεγαλύτερο κύκλωμα αιθουσών συνεχίζεται η προβολή των ταινιών «Shame» του Στιβ Μακ Κουίν και «Κι ο κλήρος έπεσε στον Σμάιλι» του Τόμας Αλφρεντσον που παρουσιάσαμε την περασμένη εβδομάδα

Αναλυτικά οι αίθουσες

«Shame»: ODEON ΟΠΕΡΑ – ΔΑΝΑΟΣ – GAZARTE (ΓΚΑΖΙ) – ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΟΝ

«Κι ο κλήρος έπεσε στον Σμάιλι»: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS (ΓΛΥΦΑΔΑ) – ΑΙΓΛΗ (ΧΑΛΑΝΔΡΙ) – VILLAGE MALL – VILLAGE PΕΝΤΗ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ΙΝΤΕΑΛ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ) – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΝΙΡΒΑΝΑ – ΝΑΝΑ – ΕΤΟΥΑΛ (ΚΑΛΙΘΕΑ) – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΣΙΝΕΑΚ – ΦΟΙΒΟΣ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ