Ισως μόνον με μια κωμωδία θα μπορούσε κανείς να μιλήσει σοβαρά για την Καθολική Εκκλησία, και το «Εχουμε Πάπα!» (Habemus Papam) του Νάνι Μορέτι αυτό ακριβώς καταφέρνει. Μέσα από την υπερβολή που φλερτάρει επικινδύνως με τη φάρσα, ο ιταλός δημιουργός έφτιαξε την απόλυτη ταινία Βατικανού, διασκεδαστική, έξυπνη και συγχρόνως σοβαρή, μελαγχολική μα και αθώα, όπως σχεδόν όλες του.
Κρατώντας για τον εαυτό του τον ρόλο του ψυχαναλυτή που μπαίνει στο Βατικανό προκειμένου να αναλάβει την περίπτωση του νεοεκλεγέντος Πάπα (Μισέλ Πικολί) όταν ο τελευταίος αρνείται να απευθυνθεί στο κοινό ως είθισται μετά την εκλογή του, ο Μορέτι επιτρέπει στην ταινία του να εκτροχιαστεί και να αποκτήσει μια παράξενη παιδικότητα η οποία ποτέ δεν την ακυρώνει.
Η μηχανή της κωμωδίας του Μορέτι λειτουργεί από πολύ νωρίς αποτελεσματικά. Οταν ο ψυχαναλυτής έρχεται στο Βατικανό, παίρνει οδηγίες από τους καρδιναλίους σε σχέση με το τι πρέπει να ρωτήσει και τι… όχι. Οταν ο Πάπας ζητεί να βγει στον δρόμο και στη συνέχεια ξεφεύγει για να αναζητήσει το παρελθόν του, ο ψυχαναλυτής φυλακίζεται στο Βατικανό γιατί απαγορεύεται να έρθει σε επικοινωνία με τον έξω κόσμο αν πρώτα δεν βρεθεί ο εξαφανισμένος Πάπας. Βλέπουμε τους ιερείς να παίζουν πρωτάθλημα βόλεϊ χωρισμένοι σε ηπείρους, να κάνουν πλάκες, να κουτσομπολεύουν. Εν τω μεταξύ στον δρόμο ο Πάπας είναι ένα τίποτε. Κανείς δεν τον αναγνωρίζει και η ελευθερία του γίνεται ασφυκτική και αδιέξοδη.
Το ίδιο αποτελεσματικά όμως λειτουργεί η κάθε άλλο παρά αστεία θέση της ταινίας: ό,τι και να γίνει στη ζωή σου, είναι προτιμότερο να μη χάσεις ποτέ τον εαυτό σου. Ο νέος Πάπας δεν πιστεύει στον εαυτό του για τη θέση που του έχουν δώσει και ακριβώς επειδή το δείχνει, ενδεχομένως να είναι ο καταλληλότερος για αυτήν. Η φυγή του τον βοηθά να ξαναβρεί για λίγο όλα όσα μέσα στο Βατικανό είχε χάσει και ξεχάσει. Τη ζωή, την τραγωδία, το γέλιο, τον ήλιο, την επαφή με τον κόσμο.

Αλλά και πάλι, πού έχει να πάει;

Αθεράπευτα ρομαντικός αλλά συγχρόνως πικρός, ο Μορέτι με κέρδισε με αυτή τη γλυκιά δημιουργία του, έτη φωτός μακρινή από την αμέσως προηγούμενή του, τον αποτυχημένο «Αλιγάτορα».
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΔΕΞΑΜΕΝΗ $ ΦΙΛΟΘΕΗ $ ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ $ ΑΚΤΗ $ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ $ ΑΙΓΛΗ $ ΣΑΡΩΝΙΔΑ

Ερωτικές ακρότητες
Με το «Κρεβάτι στα τέσσερα» («Happy few», Γαλλία, 2011) ο νεαρός γάλλος σκηνοθέτης Αντονί Κορντιέ στοχεύει στον σχολιασμό και στην καυτηρίαση του ερωτικού χάους που επικρατεί στην εποχή μας. Τα καταφέρνει χάρη στο καλοδουλεμένο σενάριο που εστιάζει στη σχέση η οποία αναπτύσσεται ανάμεσα σε δύο ζευγάρια (Μαρίνα Φουά, Ελοντί Μπουσέ, Νικολά Ντιβοσέλ και Ροσντί Ζεμ) από τη στιγμή που γνωρίζονται.
Το τι έχει να γίνει όταν οι τέσσερίς τους βρεθούν κάτω από την ίδια στέγη το διαβάζει κανείς και στον τίτλο. Ο Κορντιέ πλάθει ενδιαφέροντες τύπους σε μια ερωτική κωμωδία η οποία χωρίς να αποτελεί κάτι το ξεχωριστό λέει αρκετές αλήθειες και γίνεται προκλητική παντρεύοντας το αστείο με το τραγικό.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΣΙΝΕ ΨΥΡΡΗ $ ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ
Δείτε συνέντευξη της Ελοντί Μπουσέ στο Βήμα online:

Μπόλικο αίμα για χάζι
Η επιστροφή του «Κόναν του βάρβαρου» τριάντα περίπου χρόνια μετά την πρώτη κινηματογραφική του εμφάνιση με τη μορφή του Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ, έγινε σε μια τρισδιάστατη ταινία του Μαρκους Νέσμπιτ που περισσότερη σχέση έχει με την «Τιτανομαχία» και λιγότερη με την γκόθικ αισθητική των βιβλίων του Ρόμπερτ Χάουαρντ. Η ειρωνεία είναι πως παρ’ ότι το κατηγόρησαν για παραλλαγές, το πρωτότυπο φιλμ διατηρούσε περισσότερο το πνεύμα των σελίδων. Ενα βίαιο παραμύθι που περιγράφει τις περιπέτειες ενός βάρβαρου κατά τη διάρκεια της περιπλάνησής του προκειμένου να ανακαλύψει τον δολοφόνο του πατέρα του. Το αίμα ρέει μπόλικο, ανάμεσα σε κομμένα κεφάλια, κομμένες μύτες, τεράστια χταπόδια που καταβροχθίζουν την ανθρώπινη λεία τους, κάστρα που τα καταπίνει η γη κ.ο.κ. Το βλέπεις για να περνά η ώρα, για να είμαι ειλικρινής η ώρα περνά χωρίς να το καταλάβεις.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΑΕΛΛΩ $ ΑΡΤΕΜΙΣ $ ΦΛΟΙΣΒΟΣ Π. ΦΑΛΗΡΟ $ ΒΑΡΚΙΖΑ $ ODEON ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΣ ΜΑΡΟΥΣΙ $ ODEON STARCITY $ STER ΙΛΙΟΝ $ VILLAGE MALL $ VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ $ VILLAGE ΡΕΝΤΗ $ VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ $ ΦΙΛΙΠ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ $ STER CENTURY $ STER CITY GATE $ VILLAGE COSMOS
Δείτε θέμα για την ταινία «Κόναν ο βάρβαρος» στο Βήμα online:

Ανοησία και σπατάλη
Υπερόπτης πιλότος νέων αεροπλάνων (Ράιν Ρέινολντς) επιλέγεται από το Σώμα των εξωγήινων Γκριν Λάντερν (προστατεύουν την Ειρήνη και τη Δικαιοσύνη) ως προστάτης της Γης. Μια πράσινη μάσκα κρύβει το πρόσωπό του αν και η κοπέλα του (Μπλέικ Λάιβλι) τον καταλαβαίνει. Α, υπάρχει και ένας υδροκέφαλος στη μέση (το bad boy της ιστορίας), τόσο άσχημος που ούτε να τον βλέπεις δεν μπορείς (κι ας τον υποδύεται ο Πίτερ Σάρσγκαρντ, ένας γενικώς καλός ηθοποιός).
Πολλά ακούγονταν για το «Green Lantern» που αποτελεί την κινηματογραφική μεταφορά ενός από τους παλαιότερους και πιο δημοφιλείς ήρωες των κόμιξ της DC. Οσο φιλόδοξο και πληθωρικό φαινόταν στο τρέιλερ όμως, άλλο τόσο ψεύτικο και ανόητο δείχνει τελικά ως σύνολο. Ενα αφελέστατο παραμυθάκι φαντασίας με ξενέρωτο πρωταγωνιστή, το οποίο με τίποτε δεν δικαιολογεί το τεράστιο κόστος του και αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι σπατάλη χρημάτων δεν σημαίνει επιτυχημένο προϊόν.
Βαθμολογία: 1
Αίθουσες: ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ $ ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ $ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ $ VILLAGE MALL $ VILLAGE PARK $ VILLAGE COOL PARK $ VILLAGE ΦAΛHΡO $ VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ $ VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ $ ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ $ ODEON STARCITY $ STER ΑΧΑΡΝΩΝ $ STER ΙΛΙΟΝ $ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ $ VILLAGE COOL ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ $ ΧΛΟΗ ΚΗΦΙΣΙΑ $ ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ Ν. ΣΜΥΡΝΗ $ ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ $ ΦΛΟΙΣΒΟΣ $ ΜΑΡΙΕΛ Π. ΡΑΦΤΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE COSMOS $ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ $ STER CENTURΥ $ STER CITY GATE
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
«Τα 39 σκαλοπάτια» («The 39 steps»)
Περιπέτεια κατασκοπείας βρετανικής παραγωγής 1935 σε σκηνοθεσία Αλφρεντ Χίτσκοκ, με τους Ρόμπερτ Ντόνατ, Μαντλίν Κάρολ, Λούσι Μάνχαϊμ.
Ενας αθώος που τον κυνηγούν χωρίς καλά καλά να ξέρει τον λόγο, σεξουαλικά υπονοούμενα, σαρκαστικό χιούμορ, σασπένς, δολοφονίες, ίντριγκες. Ολα δηλαδή τα συστατικά που χαρακτηρίζουν το σύμπαν του Αλφρεντ Χίτσκοκ είναι παρόντα και σε αυτή την περιπέτεια που υπήρξε μεγάλη εμπορική επιτυχία στην εποχή της και ανήκει στα διαμάντια της αγγλικής περιόδου του σκηνοθέτη. Η επιτυχία που είχε επηρέασε τον ίδιο τον δημιουργό της που ακολούθησε το ύφος της σε πολλές ταινίες του. Επίσης «ανακατασκευάστηκε» αρκετές φορές.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΖΕΦΥΡΟΣ

«Βιριδιάνα»
(«Viridiana»)
Κοινωνική αλληγορία συμπαραγωγής Μεξικού /Ισπανίας 1961, σε σκηνοθεσία Λουίς Μπουνιουέλ, με τους Σίλβια Πινάλ, Φρανθίσκο Ραμπάλ, Φερνάντο Ρέι.
Μια υποψήφια μοναχή, λίγο πριν την κουρά της, πέφτει θύμα αποπλάνησης του διεφθαρμένου θείου της και του γιου του. Η εμπειρία θα τη σκληρύνει και θα διαμορφώσει ολόκληρη την πορεία της ζωής της. Η πρώτη ταινία που γύρισε ο κορυφαίος ισπανός σουρεαλιστής Λουίς Μπουνιουέλ στην πατρίδα του ύστερα από 29 χρόνια απουσίας, αποτελεί ακραία επίθεση εναντίον του τρόπου σκέψης και των παραδόσεων των Καθολικών, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα να λογοκριθεί όταν πρωτοπροβλήθηκε. Τόσο όμως ένα μεγάλο μέρος του κοινού όσο και η κριτική, δέχθηκαν τελικά την ταινία θετικά, απολαμβάνοντας το πικρόχολο και αντισυμβατικό χιούμορ του δημιουργού της. Το γεγονός όμως ότι η πουριτανοί ενοχλήθηκαν απ’ αυτήν, είχε ως αποτέλεσμα ο Μπουνιουέλ να μην ξαναγυρίσει ταινία στην Ισπανία για πολλά χρόνια.
Πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών το 1961.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΒΟΞ

ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ

Τα «Σκυλάκια στο διάστημα» («Space dogs 3D/ Belka i Strelka. Zvezdnye sobaki», Ρωσία, 2011) της Ινα Εβλανίκοβα είναι μια διαστημική περιπέτεια τρισδιάστατων κινουμένων σχεδίων βασισμένη στην αληθινή ιστορία της Μπέλκα και της Στρέλκα, των δύο μικρών σκυλιών που ήταν τα πρώτα που πήγαν στο Διάστημα με τη σοβιετική αποστολή του 1960.
Βαθμολογία: _
Αίθουσες: AΕΛΛΩ $ ΑΝΟΙΞΙΣ ΧΑΪΔΑΡΙ $ ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ $ ΑΙΓΛΗ 1 ΧΑΛΑΝΔΡΙ $ ΒΑΡΚΙΖΑ $ ODEON ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΣ $ ODEON STARCITY $ VILLAGE PENTH $ VILLAGE MALL $ VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ $ VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ $ VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ $ STER IΛION $ STER AXAΡΝΩΝ $ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE COSMOS $ STER CITY GATE $ STER CENTURY $ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ

Αξιολόγηση
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _:χωρίς άποψη