Τετάρτη 23 Απριλίου 2014
 
 

Ο «Κυνόδοντας» δαγκώνει τον θείο Οσκαρ

Τριάντα τρία χρόνια μετά την «Ιφιγένεια», μια ελληνική ταινία με την υπογραφή του Γιώργου Λάνθιμου διεκδικεί το ξενόγλωσσο βραβείο
Ο «Κυνόδοντας» δαγκώνει τον θείο Οσκαρ
Επάνω (από αριστερά) ο Χρήστος Πασαλής, η Αγγελική Παπούλια και η Μαίρη Τσώνη στον «Κυνόδοντα», την πέμπτη ελληνική παραγωγή στην ιστορία των Οσκαρ που διεκδικεί βραβείο ξενόγλωσσης ταινίας. Δεξιά, ο Κόλιν Φερθ και η Ελενα Μπόναμ-Κάρτερ, αμφότεροι υποψήφιοι για τις ερμηνείες τους στον «Λόγο του βασιλιά»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

«Η είδηση ότι η ταινία “Κυνόδοντας” του Γιώργου Λάνθιμου είναι υποψήφια για Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίαςξεπερνά κατά πολύ τον χώρο του κινηματογράφου, των τεχνών, του πολιτισμού. Αφορά ολόκληρη τη χώρα, τους ανθρώπους της, τη νέα γενιά δημιουργών που ενσαρκώνουν το “ναι, γίνεται” σε μια δύσκολη εποχή. Δεν θα πω ότι η είδηση αυτή δείχνει ότι γίνονται θαύματα, γιατί η επιτυχία του Γιώργου Λάνθιμου βασίζεται στη σκληρή δουλειά, το ταλέντο και τις ανεξάντλητες δυνατότητές του. Δυνατότητες που χαρακτηρίζουν τις δημιουργικές δυνάμεις που οδηγούν την Ελλάδα σε μια νέα εποχή, δυνάμεις που αξίζουν τη στήριξή μας και την έχουν. Γιώργο, μπράβο». Με αυτά τα λόγια ο πρωθυπουργός κ. Γιώργος Παπανδρέου έκλεισε το Υπουργικό Συμβούλιο της Τρίτης 25 Ιανουαρίου, έχοντας μάθει από τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλο Γερουλάνο για την υποψηφιότητα της ταινίας «Κυνόδοντας» του Λάνθιμου στην κατηγορία της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας στα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Η επιτυχία της ταινίας είναι όντως τεράστια καθώς η τελευταία φορά που ελληνική παραγωγή είχε βρεθεί στην πεντάδα των υποψηφίων για το ξενόγλωσσο Οσκαρ ήταν το 1978 με την «Ιφιγένεια» του Μιχάλη Κακογιάννη . Και μόνο που κατάφερε να βρεθεί τόσο ψηλά ο «Κυνόδοντας» είναι σαν να έχει κερδίσει. Μια ντουζίνα για τον τραυλό βασιλιά
Ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ (αριστερά) και ο Τζέσι Αϊζενμπεργκ σε σκηνή από το «Social network». Αφού «σάρωσε» στις Χρυσές Σφαίρες, τώρα διεκδικεί και οκτώ Οσκαρ
Το φαινόμενο των ταινιών που έχουν προταθεί για πολλά βραβεία είναι εφέτος έντονο. Σε αριθμό υποψηφιοτήτων η αγαπημένη και στην Ελλάδα ταινία του Τομ Χούπερ «Ο λόγος του βασιλιά» είναι η κυρίαρχη δύναμη των υποψηφιοτήτων διεκδικώντας δώδεκα βραβεία. Θα ήταν πολύ παράξενο να μη βλέπαμε τον Κόλιν Φερθ να κερδίζει το Οσκαρ α΄ ανδρικού ρόλου για τον τραυλό βασιλιά Γεώργιο ΣΤ΄ τον οποίο τόσο έντεχνα υποδύθηκε δίπλα στον επίσης υποψήφιο στην κατηγορία του β΄ ανδρικού ρόλου Τζέφρι Ρας (που υποδύεται τον λογοθεραπευτή του) και την επίσης υποψήφια στην κατηγορία του β΄ γυναικείου ρόλου Ελενα Μπόναμ-Κάρτερ η οποία υποδύεται τη γυναίκα του πρώτου. Καθόλου άσχημα δεν τα πήγαν και οι αδελφοί Τζόελ και Ιθαν Κόεν, αφού το γουέστερν τους «Αληθινό θράσος», που θα δούμε σε λίγο καιρό στις αίθουσες, απέσπασε δέκα υποψηφιότητες. Μία από αυτές είναι για το Οσκαρ α΄ ανδρικού ρόλου: το διεκδικεί ο Τζεφ Μπρίτζες για τον ρόλο του κυνηγού επικηρυγμένων Ρούστερ Κόγκμπερν, για τον οποίο είχε βραβευθεί με Οσκαρ στην ομότιτλη ταινία του 1969 ο Τζον Γουέιν. Οι κάτοχοι του Οσκαρ σκηνοθεσίας για το «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» είναι επίσης ξανά υποψήφιοι, τόσο σε αυτή την κατηγορία όσο και σε εκείνη του διασκευασμένου σεναρίου.

Το Οσκαρ καλύτερης ταινίας αλλά και σκηνοθεσίας δείχνει να είναι υπόθεση του «Social Νetwork», της ταινίας που αναφέρεται στη δημιουργία του κοινωνικού δικτύου Facebook. Το φιλμ του Ντέιβιντ Φίντσερ διεκδικεί οκτώ Οσκαρ, όπως άλλωστε και το φουτουριστικό μπέρδεμα «Ιnception» του Κρίστοφερ Νόλαν. Παράδοξο εδώ είναι το γεγονός ότι το «Ιnception» δεν απέσπασε υποψηφιότητα για τη σκηνοθεσία του, την ώρα που είτε συμφωνεί κανείς μαζί της είτε όχι, είναι σαφώς μια ταινία με όραμα σκηνοθέτη.

Η χορεύτρια, η λεσβία και οι ανεξάρτητοι
Η Νάταλι Πόρτμαν είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί χάρη στον ρόλο του «μαύρου κύκνου» στο ομώνυμο φιλμ
Τα φαβορί στις κατηγορίες των γυναικών είναι δύο. Η Νάταλι Πόρτμαν για τη σωματική και εσωτερική ερμηνεία της στον «Μαύρο κύκνο», το ψυχολογικό θρίλερ του Ντάρεν Αρονόφσκι που αναφέρεται σε ένα ανατρεπτικό ανέβασμα της «Λίμνης των κύκνων» (θα προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από την ερχόμενη Πέμπτη) και η Μελίσα Λίο που υποδύεται μια πολύτεκνη μάνα με πολύ τσαγανό στο «Τhe fighter» του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ. Ο «Μαύρος κύκνος» είναι επίσης υποψήφιος στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας, ενώ το «Τhe fighter» διεκδικεί τα ίδια βραβεία, μαζί με εκείνο του πρωτότυπου σεναρίου. Η μόνη σοβαρή απειλή της Πόρτμαν φαίνεται να είναι η Ανέτ Μπένινγκ, για τον ρόλο της ομοφυλόφιλης μάνας στην κομεντί της Λίντα Τσολοντένκο «Τα παιδιά είναι εντάξει», ταινία που διεκδικεί επίσης τα βραβείο καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου αλλά και του β΄ ανδρικού ρόλου ( Μαρκ Ράφαλο ).

Ως γνωστόν, οι ταινίες που διεκδικούν το Οσκαρ καλύτερης ταινίας είναι από πέρυσι δέκα. Διπλή υποψηφιότητα, για καλύτερη ταινία της χρονιάς και για καλύτερο κινούμενο σχέδιο μεγάλου μήκους, διεκδικεί το «Τoy Story 3». Τέλος, οι μικρές ανεξάρτητες ταινίες που ξεκίνησαν την πορεία τους από μεγάλα φεστιβάλ και σιγά σιγά κατάφεραν να φθάσουν ως τα Οσκαρ είναι το «Βlue Valentine» (υποψήφιο για το Οσκαρ α΄ γυναικείου ρόλου- Μισέλ Γουίλιαμς) και το «Winter΄ s bone» για τις ερμηνείες των Τζένιφερ Λόρενς (α΄ γυναικείου ρόλου) και Τζον Χοκς (β΄ ανδρικού ρόλου).

Η ΔΕΚΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
«127 Ηours»

«Μαύρος κύκνος»

«Τhe Fighter»

«Ιnception»

«Τα παιδιά είναι εντάξει»

«Ο λόγος του βασιλιά»

«Τhe Social Νetwork»

«Τoy Story 3»

«Αληθινό θράσος»

«Winter΄s Βone»


Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:

Λάνθιμος για Οσκαρ
Ελληνική υποψηφιότητα 33 χρόνια μετά!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γιώργος Λάνθιμος Δεν ξέρω πώς νιώθω για την υποψηφιότητα για το Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας 
 
-