από metereologos.gr
Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018
 
 

Volvo V60: H τέχνη του ευ ζην

Oι Σουηδοί τοποθετούν μια άνω τελεία στην εξέλιξη εντυπωσιακών SUV επαναφέροντας την πρακτικότητα στις προτεραιότητές τους
Volvo V60: H τέχνη του ευ ζην
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος
 
 
6  φωτογραφίες

 

Εν έτει 2018, η επιλογή ενός κατασκευαστή να επενδύσει εκ νέου στον αδιαμφισβήτητα χρηστικό προσανατολισμό ενός κλασικού station wagon ξαφνιάζει. Ευχάριστα όταν πρόκειται για τη Volvo και τη δεύτερη, κατά σειρά, γενιά του V60, η οποία έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο με τις απρόσμενα γοητευτικές «estate» σιλουέτες των Σουηδών.

Εκ πρώτης όψεως το νέο Volvo V60 φαντάζει ως μικρογραφία του μεγαλύτερου σε διαστάσεις V90. Η αύξηση του συνολικού μήκους κατά 12,6 εκατοστά και η υιοθέτηση παρόμοιων σχεδιαστικών χαρακτηριστικών το τοποθετούν πολύ κοντά στον χαρακτήρα του κορυφαίου station wagon της σουηδικής φίρμας, γεγονός που με τη σειρά του δημιουργεί τις απαραίτητες αποστάσεις από το πρόσφατο και ιδιαίτερα επιτυχημένο παρελθόν του.

Από την άλλη, το V60 δεν χάνει την ευκαιρία να δηλώσει τη διαφορετικότητά του, ενσωματώνοντας στοιχεία που του χαρίζουν ένα δυναμικότερο προφίλ. Παρά λοιπόν τα 4,76 μέτρα μετάλλου, το νέο wagon της Volvo παραμένει «προσιτό» ως μέγεθος και την ίδια στιγμή ελκυστικό.  



Πρακτικότερο του πρακτικού


Αν στις επιφάνειες του αμαξώματος ο «hi-tech» προσανατολισμός του αυτοκινήτου δηλώνεται με την παρουσία των φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED, στον θάλαμο επιβατών τον συγκεκριμένο ρόλο αναλαμβάνει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, η οποία σε συνδυασμό με τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων διαμορφώνει ένα φουτουριστικό περιβάλλον. Ενα περιβάλλον γνώριμο στους φίλους της σουηδικής φίρμας, καθώς ελάχιστα στοιχεία διαφέρουν σε σχέση με το πρόσφατο παράδειγμα του XC60.

Κατά αντιστοιχία, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά συναινούν στο συμπέρασμα πως έχεις να κάνεις με μια ανεπιτήδευτα  premium κατασκευή, ενώ ο σχεδιασμός των επιμέρους επιφανειών μαρτυρά την επιλογή των Σουηδών να ακολουθήσουν για μία ακόμα αφορά τους άγραφους κανόνες του περίφημου σκανδιναβικού design.

Αναζητώντας μια θέση στην πίσω σειρά καθισμάτων, αναδεικνύεται η ευεργετική επίδραση της αύξησης των εξωτερικών διαστάσεων. Οι χώροι που προσφέρει το νέο V60 στους επιβάτες του είναι σημαντικά μεγαλύτεροι, κάτι που ισχύει και για το διαμέρισμα των αποσκευών, ο όγκος του οποίου ξεκινά πλέον από τα 529 λίτρα, αντί των 430 λίτρων που προσέφερε η αμέσως προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου.

Κατά τ' άλλα η ασφάλεια παραμένει ένας από τους κεντρικούς πυλώνες ανάπτυξης των εφαρμογών, η πλειονότητα των οποίων αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Το σύστημα περιορισμού των συνεπειών σε ενδεχόμενη μετωπική σύγκρουση είναι μία από τις εφαρμογές που παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια πρόταση της Volvo, χωρίς ωστόσο να είναι και η μοναδική.

Mένοντας λοιπόν στον κατάλογο του βασικού εξοπλισμού, βελτιωμένο επιστρέφει το σύστημα αυτόνομης πέδησης, γνωστό και ως City Safety, το οποίο πλέον εντοπίζει οχήματα, πεζούς, ποδηλάτες και μεγάλα ζώα.

Στα παραπάνω προσθέστε το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας το οποίο συμπληρώνεται από τις δυναμικές λειτουργίες που αποτρέπουν την κίνηση του οχήματος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και εκτροπής από τον δρόμο.




Ισορροπία δυνάμεων


Κοινός παρονομαστής για τη σειρά 60 της Volvo αποτελεί, μεταξύ άλλων, και η «οικογένεια» τετρακύλινδρων συνόλων βενζίνης και diesel Drive E. Με χωρητικότητα 2,0 λίτρων συνιστούν την κινητήρια δύναμη τόσο για τις εκδόσεις βενζίνης όσο και για τις πετρελαιοκίνητες διαμορφώσεις του νέου V60, αναδεικνύοντας διαφορετικές πτυχές του χαρακτήρα του.

Είναι προφανές λοιπόν πως στην έκδοση βενζίνης T6 των 310 ίππων τον πρώτο λόγο έχουν οι επιδόσεις, τις οποίες συνυπογράφουν το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης αλλά και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.

Στο μέλλον πρόκειται να προστεθεί και η έκδοση Τ5, η απόδοση της οποίας θα φτάνει τους 250 ίππους.
Χαμηλότερης ισχύος αλλά υψηλότερης αποδοτικότητας είναι οι κινητήρες πετρελαίου που εξοπλίζουν το νέο V60. Συγκεκριμένα, η έκδοση D3 αποδίδει 150 ίππους και 320 Nm ροπής, διαμορφώνοντας παράλληλα την πιο προσιτή επιλογή, στην γκάμα του αυτοκινήτου.

Στους 190 ίππους και στα 400 Nm ροπής «σταματά» η απόδοση της έκδοσης με τα διακριτικά D4, η οποία διαθέτει στον βασικό της εξοπλισμό το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων και την ίδια στιγμή τις μεγαλύτερες πιθανότητες διάκρισης στην ευρωπαϊκή αγορά.

Είναι εκείνη άλλωστε που ταιριάζει καλύτερα στο προφίλ ενός πολυτελούς station wagon, αναδεικνύοντας τα ισορροπημένα χαρακτηριστικά του και τον... εκδρομικό προσανατολισμό ενός αυτοκινήτου που διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία ώστε να επιβιώνει σε αστικό περιβάλλον, ωστόσο αρέσκεται στο να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις στο εθνικό και στο επαρχιακό δίκτυο.
Εκεί όπου η ποιότητα της ασφάλτου δεν πρόκειται να προκαλέσει την αμηχανία του πλαισίου και οι εντυπωσιακοί σε μέγεθος και σχεδιασμό τροχοί θα επεκτείνουν χωρίς συνέπειες τα όρια της οδηγικής απόλαυσης. 


Safety first

Από το νέο Volvo V60 δεν θα μπορούσαν να λείπουν εκείνες οι τεχνολογίες που μεγιστοποιούν την ασφάλεια των επιβατών, καθιστώντας παράλληλα το έργο του οδηγού ακόμα πιο εύκολο. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις η σουηδική φίρμα προχώρησε στην αναβάθμιση των εν λόγω εφαρμογών, καθιστώντας το νέο V60 την πιο προηγμένη τεχνολογικά πρόταση της γκάμας της. Η σημαντικότερη εξέλιξη αφορά το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, το οποίο αξιοποιεί πλέον τα δεδομένα του συστήματος δορυφορικής πλοήγησης, γεγονός που του επιτρέπει να προσαρμόζει με μεγαλύτερη αμεσότητα, ακρίβεια και αποτελεσματικότητα την πορεία του αυτοκινήτου πριν αυτό εισέλθει σε μια καμπή ή κατά τη διάρκειά της.


Ο ακρογωνιαίος λίθος

Παρά το γεγονός ότι το νέο V60 απέχει από τις προδιαγραφές ενός SUV, το πλαίσιο στο οποίο έχει βασιστεί φιλοξενεί – μεταξύ άλλων – τα XC60 και XC90. Γνωστό με την κωδική ονομασία SPA (Scalable Product Architecture), εξασφαλίζει στη νέα πρόταση της Volvo χαρακτηριστικά όπως η υψηλή στρεπτική ακαμψία, το χαμηλό κέντρο βάρους αλλά και δοκιμασμένες επιλογές σε ό,τι αφορά την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και μετάδοσης. Στοιχείο που προκύπτει από τη χρήση της εν λόγω πλατφόρμας αποτελεί και η δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης των χαρακτηριστικών κίνησης του αυτοκινήτου, μέσω των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Comfort, Dynamic, Individual).


Το μέλλον είναι ηλεκτρικό


Η υβριδική τεχνολογία αναμένεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην γκάμα του νέου Volvo V60. Πολύ σύντομα λοιπόν η δεύτερη κατά σειρά γενιά του σουηδικού μοντέλου θα ενισχυθεί με δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, παρόμοιων προδιαγραφών αλλά διαφορετικής απόδοση ισχύος. Αναλυτικότερα, στα τέλη της εφετινής χρονιάς το μεσαίων διαστάσεων station wagon της Volvo πρόκειται να αποκτήσει τα διακριτικά T6 TWIN AWD και T8 TWIN AWD, τα οποία μαρτυρούν τον συνδυασμό ενός δίλιτρου κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Το δεύτερο είναι εκείνο που θα κινεί τους πίσω τροχούς, αυξάνοντας τη συνδυαστική ισχύ στους 340 ίππους ή στους 390 ίππους. Και στις δύο εκδόσεις ισχύος πάντως η «ηλεκτρική» αυτονομία του plug-in υβριδικού V60 θα φτάνει τα 45 χιλιόμετρα.



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οδηγώ περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.