Είναι σχεδόν μαγικό το πώς SUV και Crossover μοντέλα μπορούν να δώσουν νέο νόημα στην γκάμα μιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν μάλιστα αυτά συνδυάζουν τη σχεδιαστική πρωτοτυπία με ένα λογικό κόστος, τότε η εξίσωση γίνεται πραγματικά ενδιαφέρουσα και το αποτέλεσμα μπορεί να σε εκπλήξει ευχάριστα.
Τέτοιου είδους έκπληξη συνιστά το C3 Aircross, το οποίο αν και εναρμονίζεται αισθητικά με το «απλό» C3 προβάλλει έντονα μια offroad εικόνα βασισμένη κυρίως στην εξαιρετικά χρήσιμη απόσταση των 17,5 εκατοστών από το έδαφος, αν και αποκλειστικά δικίνητο σε όλες του τις εκδόσεις. Εξαιτίας αυτής της ιδιαιτερότητας οδηγός και επιβάτες κάθονται ψηλά απολαμβάνοντας ένα φωτεινό εσωτερικό με ευχάριστες χρωματικές αντιθέσεις και στοιχεία εξοπλισμού που μαρτυρούν άμεσα τις σύγχρονες προτεραιότητες της Citroen.
Το Grip Control, όπου υπάρχει, βελτιώνει την πρόσφυση του αυτοκινήτου σε ολισθηρές επιφάνειες –η επιλογή γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη –ενώ η χρήση ελαστικών μεικτής χρήσης (Μ+S) το οδηγεί μακρύτερα από την πλειοψηφία του ανταγωνισμού του. Ταυτόχρονα η παρουσία διαφορετικών συστημάτων υποστήριξης του οδηγού όπως αυτά για την προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, την προσαρμογή ταχύτητας, την ειδοποίηση ξεκούρασης ή την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας προσδίδει στο μοντέλο προστιθέμενη αξία.

Η καθημερινή εμπειρία


Με κριτήριο την οδική του συμπεριφορά το C3 Aircross –με μήκος 4,15 μέτρα –είναι απροσδόκητα ευχάριστο για τα μέτρα της κατηγορίας του, προσθέτοντας στη γαλλική παράδοση της άνεσης δυναμικά χαρακτηριστικά που δεν θα αφήσουν αδιάφορο τον οδηγό του. Χωροταξικά, τέσσερις επιβάτες θα βρουν ιδανικούς τους διαθέσιμους χώρους, με τον όγκο του πορτμπαγκάζ να διαφοροποιείται από 410 έως 520 λίτρα, καθώς τα έδρανα των πίσω καθισμάτων σύρονται ανεξάρτητα το ένα από το άλλο.
Το σύνολο δείχνει αναμφίβολα νεανικότερο από τα περισσότερα γύρω του, με τις διχρωμίες να διασκεδάζουν την εικόνα που δίνουν τα σκληρά πλαστικά, ενώ η γκάμα των κινητήρων του αποκαλύπτει τη διάθεση της Citroen να διευρύνει την απήχησή του. Στη βάση της υπάρχει ο ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων απόδοσης 82 ίππων, ακολουθούμενος από την turbo εκδοχή του με ισχύ 110 και 130 ίππους –σε συνδυασμό με μηχανικά κιβώτια πέντε και έξι σχέσεων ή αυτόματο έξι σχέσεων ανάλογα με την έκδοση.
Το C3 Aircross της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον diesel BlueHDi κινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 100 ίππους και την άφθονη ροπή ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. που διαχειρίζεται το μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Προφανώς και μια έκτη σχέση θα ήταν χρήσιμη εδώ, αλλά η Citroen δυστυχώς τοποθετεί το εξάρι κιβώτιο στην επόμενη έκδοση των 120 ίππων.

Ζήτημα τιμής

Τα 18.490 ευρώ της συγκεκριμένης καλά εξοπλισμένης έκδοσης αντικατοπτρίζουν την προσπάθεια των Γάλλων να αλλάξουν επίπεδο και σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο, η απόκτησή του γίνεται πλέον ευκολότερη χάρη στο νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Citroen Hellas που προβλέπει προκαταβολή 35% και αποπληρωμή σε 36 άτοκες μηνιαίες δόσεις με πενταετή εργοστασιακή εγγύηση.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ