Τα αυτοκίνητα εκσυγχρονίζονται, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επεμβαίνουν για το «καλό» μας και αποφεύγουν αρκετά τροχαία, οι δρόμοι βελτιώνονται και η αστυνόμευση θυμίζει «αστακό» σε όλη την Ευρώπη. Ωστόσο, δυστυχώς, ακόμη και σήμερα οι αριθμοί δείχνουν ότι έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, ώστε να μειωθούν και άλλο τα θύματα στους δρόμους. Μόνο το 2016, 25.671 ζωές χάθηκαν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σύμφωνα με τα δεδομένα της ΕΕ για την οδική ασφάλεια.
Ενα μεγάλο ποσοστό αυτών αποτελούν τα θύματα οδικών συγκρούσεων που σχετίζονται με την εργασία. Συγκεκριμένα, το 40% όλων των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα σχετίζεται με την εργασία, δηλαδή οδηγούς εταιρικών οχημάτων, φορτηγών κ.ά. Μάλιστα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τους αριθμούς των οδικών θανάτων που σχετίζονται με την εργασία στην ΕΕ, ενώ ο εκτελεστικός διευθυντής του ETSC δήλωσε: «Ενώ υπάρχουν μερικά σημαντικά παραδείγματα μεγάλων και μικρών οργανισμών στην Ευρώπη που αρχίζουν να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την οδική ασφάλεια, δυστυχώς υπάρχουν χιλιάδες ακόμη εταιρείες που παραβλέπουν τους κινδύνους τους οποίους αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοί τους καθημερινά στους δρόμους».
Ο ίδιος ανέφερε ότι αρκετές εταιρείες βλέπουν λανθασμένα τη διαχείριση του κινδύνου στον δρόμο ως επιβάρυνση και όχι ως ευκαιρία, ώστε να οργανώσουν και να εκπαιδεύσουν σωστά τους οδηγούς-εργαζομένους των επιχειρήσεών τους, να τους εφοδιάζουν με πιο σύγχρονα, άρα και πιο ασφαλή οχήματα και μέσα από αυτά, εκτός από το να μειώσουν τις πιθανότητες εμπλοκής τους σε κάποιο τροχαίο, να ενισχύσουν και την εικόνα της εταιρείας τους προς το καλύτερο. Και όλα αυτά, την ώρα που τα τελευταία στοιχεία επιβεβαιώνουν πως οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ενωση δεν έχουν μειωθεί τα τελευταία τρία χρόνια.
Πάντως, πρωτοπόρος στην οδική ασφάλεια και στη μείωση των θανάτων από τροχαία είναι η Ελβετία, η οποία κατέγραψε το 2016 πτώση κατά 15%.
Η Ελβετία έχει τη χαμηλότερη οδική θνησιμότητα (26 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους) στην Ευρώπη μαζί με τη Νορβηγία. Δυστυχώς, η Ελλάδα κατέγραψε επιδείνωση στους δείκτες θανάτων από τροχαία: οι νεκροί από τροχαία αυξήθηκαν κατά 2% το 2016 και έχασαν τη ζωή τους 75 άτομα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Νούμερα που αποδεικνύουν ότι η οδική ασφάλεια στη χώρα μας είναι σε λανθασμένη πορεία και μάλλον για τα τροχαία δεν φταίει μόνο το μεσογειακό μας ταμπεραμέντο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ