Κερδοφορία, αμείωτη συνέχιση των επενδύσεων στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης και βέβαια συνέχιση της καλής πορείας και για το 2014. Η απολογιστική συνέντευξη Τύπου για το 2013 πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Μόναχο και είχε την επισημότητα, την αυτοπεποίθηση και την οραματική διάθεση που μια εταιρεία με την ιστορία και την πορεία της BMW απαιτεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο επικεφαλής της διευθυντικής ομάδας κ. Νόρμπερτ Ραϊτχόφερ, τα προ φόρων κέρδη του ομίλου έφτασαν τα 7,913 δισ. ευρώ το 2013. «Περιμένουμε τα προ φόρων κέρδη του ομίλου να ανέβουν σημαντικά και την εφετινή χρονιά, παρά το εύθραυστο επιχειρηματικό περιβάλλον» επεσήμανε ο κ. Ραϊτχόφερ.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις για τη νέα χρονιά, το μέρισμα που θα δώσει κάθε κοινή μετοχή της εταιρείας θα ανέλθει στα 2,6 ευρώ (2,5 ευρώ το 2012). Πιο συγκεκριμένα το 2013 ο όμιλος πούλησε 1,96 εκατ. αυτοκίνητα, από τα οποία τα 1,66 εκατ. ήταν BMW, περίπου 305.000 ΜΙΝΙ και 3.630 Rolls-Royce. Επιπλέον πουλήθηκαν 115.200 μοτοσικλέτες. «Στόχος της εταιρείας είναι το 2016 να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια σε πωλήσεις αυτοκινήτων ετησίως» σχολίασε ο κ. Ραϊτχόφερ. «Από το 2007 έχουμε επενδύσει σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ σε προγράμματα εκπαίδευσης του προσωπικού. Αυτό είναι το κλειδί προκειμένου να παραμένουμε ένας ελκυστικός εργοδότης. Επιπλέον μας ενδιαφέρει η πρόσληψη καινούργιων ταλαντούχων εργαζομένων. Πέρυσι προσλάβαμε 7.000 καινούργιους συνεργάτες –οι 4.500 εδώ στη Γερμανία. Σε αυτούς περιλαμβάνονται και 1.700 εργαζόμενοι που μονιμοποιήθηκαν από προσωρινές θέσεις».
Οπως ήταν λογικό, τα στελέχη της BMW ερωτήθηκαν για τις πρόσφατες εξελίξεις σε Ρωσία και Ουκρανία. Ολοι τόνισαν την ανάγκη εξεύρεσης «πολιτικής και διπλωματικής λύσης». «Αυτή τη στιγμή δεν έχει νόημα και δεν μπορούμε να προβλέψουμε τις εξελίξεις. Σύμφωνα με τα στελέχη της BMW, η Ρωσία αποτελεί μια σημαντική μεσαίου μεγέθους αγορά με προοπτικές ανάπτυξης, στην οποία πωλούνται περίπου 40.000 οχήματα τον χρόνο».

«Τα μουσεία είναι τα καινούργια θέατρα»
Μία ημέρα πριν, στην εναρκτήρια εκδήλωση του διημέρου που έγινε στο Mόναχο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η παρέμβαση του Κρις Ντερσόν, διευθυντή του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης Tate στο Λονδίνο. «Φαινομενικά η παρουσία μου εδώ είναι κάπως ασύμβατη με τον χώρο όπου βρίσκομαι. Ενα μουσείο μοντέρνας τέχνης όμως και ένας χώρος αφιερωμένος στο αυτοκίνητο είναι και οι δύο χώροι σύγχρονου πολιτισμού» σχολίασε. «Τα μουσεία είναι τα θέατρα της εποχής μας. Στο θέατρο βλέπουμε την παράσταση. Σε ένα μουσείο βλέπουμε τα εκθέματα αλλά όχι μόνο αυτό. Βλέπουμε το πώς το μουσείο έχει επιλέξει να τοποθετήσει τα εκθέματα. Και κυρίως παρατηρούμε τους άλλους επισκέπτες την ώρα που εκείνοι βλέπουν τα εκθέματα, κάτι που πλέον κάνουμε κατά κόρον και σε έναν άλλον τομέα, τα κοινωνικά δίκτυα». Μάλιστα ο κ. Ντερσόν διόρθωσε, κατά κάποιον τρόπο, τα στελέχη της BMW που ανέφεραν ότι το Μουσείο της BMW είναι 8ο σε αριθμό επισκεπτών σε όλη την Ευρώπη. «Δεν είναι απλά 8ο μουσείο στην Ευρώπη, είναι πρώτος τουριστικός προορισμός στη Βαυαρία».