Σχεδόν δύο μήνες μετά την τελευταία μας επαφή με την κορυφαία βενζινοκίνητη T6 AWD έκδοση του νέου V60 επιχειρούμε το δικό μας ιδιότυπο «downsizing» σε χαρακτηριστικά και επιδόσεις αλλάζοντας προσανατολισμό. Eτσι μετά το wagon GTi που οδηγούσαμε τον Οκτώβριο ήρθε η σειρά του πετρελαιοκίνητου D4 με τους 190 ίππους στη «βασική» έκδοση εξοπλισμού Momentum με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων Geartronic, συνδυασμός που διαμορφώνει την τιμή πώλησης στα 53.664 ευρώ. Η διαφορά της συγκεκριμένης έκδοσης από την αντίστοιχη φθηνότερη με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι 2.340 ευρώ – εκείνη κοστίζει 51.324 ευρώ – αλλά φτάνοντας κανείς σε αυτά τα ύψη τιμών για ένα πολυτελές wagon αναμφίβολα υπολογίζει την πρακτικότητα και την άνεση που προσφέρει ένα αυτόματο κιβώτιο (έστω και αν στη δική μας περίπτωση δεν υπήρχαν τα χρήσιμα paddles πίσω από το τιμόνι για τις χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων).

Με αυτά, το τελικό αποτέλεσμα μοιάζει εξαιρετικά δελεαστικό, παρά την τιμή του, καθώς πέρα από το ότι απηχεί τη διαφορετική άποψη του ιδιοκτήτη του για τις οικογενειακές μετακινήσεις, αυτό το V60 διαθέτει όλα τα στοιχεία που ανέδειξαν τα τελευταία χρόνια τη Volvo σε premium κατασκευαστή χωρίς καμία προσπάθεια επιτήδευσης. Ο θάλαμος επιβατών χαρακτηρίζεται από τη σουηδική ζεν ατμόσφαιρα, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την οθόνη αφής των 9 ιντσών είναι ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία του, ο χώρος αποσκευών των 529 λίτρων υπερτερεί κάθε άλλου στην άμεση σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, ενώ το μεταξόνιο των 2,872 μέτρων είναι εκείνο που εξασφαλίζει άνετους χώρους στο πίσω κάθισμα. «Αναμενόμενο», θα σκεφθεί κάποιος για ένα αμάξωμα με μήκος 4,761 μέτρα που αποτελώντας μικρογραφία του μεγαλύτερου V90 έχει περισσότερο αισθητικό ενδιαφέρον από τις γερμανικές ανταγωνιστικές προτάσεις.

Τεχνολογία uber alles

Αυτή είναι μία ακόμα κατάκτηση των Σουηδών παράλληλα με τις καινοτομίες των αυτοκινήτων τους στα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού που εξελίσσονται χρόνο με τον χρόνο αποτελώντας παράδειγμα προς μίμηση για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε ό,τι αφορά δε τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, τα ονομαστικά μεγέθη της απόδοσης και των επιδόσεών του αξίζει να γνωρίζετε πως αν και το V60 D4 με την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς υπολείπεται του βενζινοκίνητου V60 T6 AWD (το οποίο κοστίζει 54.648 ευρώ), εκτελεί εξαιρετικά τα καθήκοντα για τα οποία προορίζεται με το αναμφισβήτητο πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους χρήσης. Μέσα στην πόλη και με το αυτοκίνητο φορτωμένο η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ τα τέλη κυκλοφορίας των 260,85 ευρώ που αναγράφονται στον σχετικό πίνακα είναι το ποσό που αντιστοιχεί στα 141 γραμμάρια εκπομπών CO2 με βάση το νέο πρωτόκολλο μέτρησης WLTP. Τα δύο αυτά στοιχεία σε συνδυασμό με το μέγεθος του αυτοκινήτου, την premium υπόστασή του και το αυτόματο κιβώτιο είναι ικανά να διατηρήσουν τη μεταπωλητική του αξία σε ικανοποιητικά επίπεδα όταν θα έρθει η στιγμή της αλλαγής του.