Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Η προφανέστερη επιλογή σήμερα αναζητώντας ένα καινούργιο αυτοκίνητο είναι τα SUV για μια σειρά από λόγους που γοητεύουν τους ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας, οικονομικής κατάστασης ή οδηγικής εμπειρίας. Για κάποιους μετρά το status που θεωρούν ότι τους προσδίδουν, για κάποιους άλλους ορισμένα πρακτικά πλεονεκτήματα που χαρακτηρίζουν αυτά τα μοντέλα, ενώ ακόμη και εκείνοι που τελικά δεν τα επιλέγουν ομολογούν ότι μπήκαν κάποια στιγμή στον πειρασμό.
Πέρα πάντως από την κοινωνιολογική αποτίμηση του φαινομένου, υπάρχουν SUV που σε κερδίζουν από την πρώτη στιγμή και το Taigo είναι ένα από αυτά.
Απελευθερωμένος από στερεότυπα που επιβάλλονται σε SUV (προϋπήρχαν άλλωστε τα παρόμοιου αλλά όχι ίδιου μεγέθους και design VW T-Cross και T-Roc), ο Μάρκο Παβόνε, επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού της μάρκας, υπογράφει ένα σχήμα με έντονα σπορ χαρακτηριστικά, μυώδεις μεταλλικές επιφάνειες και μεγάλους τροχούς που συνολικά δημιουργούν ένα έντονο οπτικό αποτέλεσμα.
Αν δεχθούμε πως όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του Τaigo προέρχονται από την υφιστάμενη τεχνολογική δεξαμενή της μάρκας, αντιλαμβανόμαστε πως η δουλειά του Παβόνε ήταν πιο σύνθετη από ό,τι φαίνεται, διότι όπως ο ίδιος ομολογεί «μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,266 μέτρα που πρέπει να το κάνεις να ξεχωρίζει». Κάτω από αυτό που βλέπουμε υπάρχει ένα μεταξόνιο 2,554 μέτρων, το οποίο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη φιλοξενία 4+1 στον θάλαμο επιβατών (ο +1 είναι ο επιβάτης που περιστασιακά θα καθίσει στη μέση του πίσω καθίσματος) και εξασφαλίζει έναν ικανό χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 440 λίτρα. Ενα ακόμη προνόμιο του Taigo, που διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τιμές από 20.050 ευρώ, είναι η αρχιτεκτονική στην οποία βασίζεται και εγγυάται δεδομένου του μεγέθους του μια ελκυστική οδηγική εμπειρία – στοιχείο ίσως αδιάφορο για ορισμένους αλλά απολύτως ενδεικτικό της προσοχής που έχει δοθεί στην εξέλιξη του αυτοκινήτου.
Πλουραλισμός
Τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι προαιρετικά ή παραμετροποιήσιμα στο Taigo. Οι σημαντικές επιλογές που μπορεί να κάνει ο ενδιαφερόμενος αφορούν τους κινητήρες και τα επίπεδα εξοπλισμού, με το τελευταίο πεδίο να κρύβει εκπλήξεις. Χωρίς πετρελαιοκινητήρα ή υβριδική έκδοση στην γκάμα του, το Taigo διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης σε τρία επίπεδα απόδοσης. Στη βάση ο τρικύλινδρος κινητήρας των 999 κ.εκ. αποδίδει 95 ίππους / 175 Nm ροπής και συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, σε αντίθεση με την όμοιου κυβισμού έκδοση των 110 ίππων / 200 Nm ροπής που διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο DSG κιβώτιο επτά σχέσεων. Αυτό το κιβώτιο εξοπλίζει και την ισχυρότερη όλων έκδοση 1.5 TSI με τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 150 ίππων / 250 Nm, ενώ και οι τρεις εκδόσεις εκλύουν λιγότερα από 120 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Διαθέσιμο σε τέσσερα διαφορετικά εξοπλιστικά επίπεδα (Comfort, Life, Move και Style), ανάλογα με την έκδοση ισχύος, το Taigo υιοθετεί πολλά από τα χαρακτηριστικά των μεγαλύτερων και ακριβότερων μοντέλων της VW, από τους full LED προβολείς και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης – προσφέροντας προαιρετικά και λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης – μέχρι τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και διαφορετικά συστήματα infotainment που συνδυάζονται με οθόνες 6,5 – 9,2 ιντσών. Μέσω αυτών είναι εφικτός ο χειρισμός αφής του προαιρετικού συστήματος Climatronic αλλά και η επιλογή των διαφορετικών προφίλ οδήγησης, Eco, Normal, Sport και Individual.