σεμνα 30/5

Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Η αξιολόγηση
της Αθήνας
Ενώ η αγορά περίμενε καλά νέα από την αξιολόγηση του ελληνικού αξιόχρεου από τη Moody’s, τελικά ο οίκος προχώρησε και στην αξιολόγηση του Δήμου Αθηναίων.
Η Nadejda Seu, αναλύτρια της Moody’s France SAS, σημείωσε πως το πιστωτικό προφίλ της πόλης των Αθηνών (βαθμολογία Ba3, την οποία είχε δώσει κατά την αναβάθμιση του περασμένου Νοεμβρίου) ακολουθεί την κεντρική αξιολόγηση της χώρας. Το ξέσπασμα του κορωνοϊού και η σχετική επιδείνωση των οικονομικών προοπτικών επηρεάζουν τα φορολογικά έσοδα της πόλης, που είναι και ο πονοκέφαλος του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη (σκίτσο).
Το καλό νέο είναι ότι η επιβάρυνση του χρέους του δήμου είναι μέτρια και μειώνεται, η δομή του χρέους είναι υγιής με πλήρως εξυπηρετούμενα και βιώσιμα δάνεια και χωρίς δομημένα προϊόντα, ενώ η βελτιωμένη θέση ρευστότητας καλύπτει πλήρως τις ετήσιες δαπάνες εξυπηρέτησής τους.
Ανάσες στα ψηλά
Τα πρώτα ρεαλιστικά μέτρα για την ενίσχυση του αεροπορικού τουρισμού στην Ελλάδα προωθούν από κοινού οι υφυπουργοί Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης και Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη.
Μετά από αιτήματα της Πανελλήνιας Ενωσης Πιλότων και προτάσεις του διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) Γιώργου Δριτσάκου αποφασίστηκε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εισηγηθεί άμεσα νομοθετική πρωτοβουλία, με την οποία θα αίρεται ο περιορισμός της υποχρεωτικής προσγείωσης αεροσκάφους Γενικής Αεροπορίας σε αεροδρόμιο που διαθέτει τελωνείο.
Επιπλέον, θα προχωρήσει στην τροποποίηση του εντύπου 731 με σκοπό τη δραστική απλούστευση της διαδικασίας δήλωσης των επιβατών στις πτήσεις της Γενικής Αεροπορίας ενώ θα επανακαθοριστούν και τα τέλη αεροδρομίων με στόχο την προσέλκυση ιδιωτικών πτήσεων.
Oι εγγυήσεις
του «Ηρακλή»
Ξαναφούντωσε την περασμένη εβδομάδα η συζήτηση για τον κίνδυνο κατάπτωσης των εγγυήσεων του σχήματος «Ηρακλής», συνολικού ύψους 24 δισ. ευρώ, που συνοδεύουν τις τιτλοποιήσεις, λόγω του παγώματος των πλειστηριασμών μετά την πανδημία. Για το θέμα μίλησε στη Βουλή ο αρμόδιος υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Ζαββός, ο οποίος εμφανίστηκε αρκετά αισιόδοξος. Οπως είπε, όχι μόνο οι εγγυήσεις αυτές καλύπτουν το πιο σίγουρο κομμάτι των τιτλοποιήσεων, αλλά ακόμη και στο σενάριο αποτυχίας ανάκτησής του, το κράτος είναι καλυμμένο από την προμήθεια που πληρώνουν οι τράπεζες. Ρωτήσαμε φίλο της στήλης που έχει εικόνα της αγοράς των τιτλοποιήσεων. Οπως μας εξήγησε, μπορεί αρκετοί πλειστηριασμοί να έχουν πάει 3-5 μήνες πίσω, ωστόσο αυτό δεν αλλάζει τη μεγάλη εικόνα. «Ακόμη και όλο το 2021 να χαθεί, το ρίσκο κατάπτωσης εγγυήσεων μέχρι το τέλος του 2022 είναι ουσιαστικά μηδενικό» το τελικό συμπέρασμά του.
Στην Αστυπάλαια
Eξι μήνες μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδος και της VW για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας σε «πράσινο» νησί, θα παραδοθούν την ερχόμενη Τετάρτη παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο νησί τα πέντε πρώτα ηλεκτρικά οχήματα που θα διατεθούν δωρεάν σε Δήμο, Λιμενικό, Αστυνομία και ΥΠΑ. Τον Πρωθυπουργό θα συνοδεύει το… μισό υπουργικό συμβούλιο: ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Ακης Σκέρτσος, ο υφυπουργός για την Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης και ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. Ο στόχος του προγράμματος είναι τα περίπου 1.500 συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην Αστυπάλαια να αντικατασταθούν σταδιακά με ηλεκτρικά οχήματα.
Από την Αστυπάλαια ο Πρωθυπουργός θα ανακοινώσει και την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάπτυξη υβριδικού συστήματος τριών μεγαβάτ φωτοβολταϊκών και αιολικών σε συνδυασμό με συσσωρευτές αποθήκευσης ενέργειας 2 μεγαβάτ και 7 μεγαβατωρών.

