Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Η συμμετοχή ενός οδηγού αγώνων στην εξέλιξη ενός σπορ μοντέλου αποτελεί ρουτίνα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν οδηγό Formula 1 όπως ο Νικ Χάιντφελντ, με 183 εκκινήσεις σε Grand Prix, τεράστια εμπειρία στη Formula E και σε κάθε άλλη μορφή αγώνων πίστας, πρωταθλητή στη Formula 3000 και στους αγώνες αντοχής.
Χαμηλών τόνων αλλά υψηλών δυνατοτήτων, ο γερμανός οδηγός «υπογράφει» το σημαντικότερο χρονικό διάστημα εξέλιξης του Pininfarina Battista από το 2019 μέχρι σήμερα, μόλις μερικές εβδομάδες πριν ξεκινήσουν οι παραδόσεις στους προνοητικούς πελάτες της ιταλικής φίρμας οι οποίοι έσπευσαν να παραγγείλουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους προτού καν αυτό δημιουργηθεί καταβάλλοντας ως προκαταβολή περισσότερα χρήματα από όσο κοστίζει μία Ferrari, Lamborghini ή Porsche. Η τιμή του Battista ξεκινά από 1,98 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς τους φόρους), αντικατοπτρίζοντας τις δυνατότητες αλλά και το exclusivity των 150 μονάδων στις οποίες θα παραχθεί.
Οι μη μυημένοι σε αυτή την κατηγορία της αγοράς ίσως θεωρήσουν ότι το εκτός συγκρίσεων κόστος για ένα αυτοκίνητο που δεν ανήκει στους «Big Three» της ευρωπαϊκής σκηνής και οφείλεται στην εξωπραγματική ισχύ των 1.900 ίππων – και των 2.360 Nm ροπής – που αποδίδουν οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του (ένας σε κάθε τροχό) είναι «υπερβολικό». Θα αναγνώριζαν πάντως ότι πρόκειται για ένα από τα σπανιότερα χειροποίητα μοντέλα στον κόσμο, που είναι ταχύτερο στη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση 0-100 χλμ./ώρα ακόμη και από μονοθέσιο της Formula 1, απαιτώντας λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα για αυτή. Θα εντυπωσιάζονταν με την επιτάχυνση για τα 0-300 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα, από τη μέγιστη ταχύτητα των 350 χλμ./ώρα ή ακόμα και από την αυτονομία των 500 χλμ. που εξασφαλίζει η μπαταρία των 120 kWh.
Τι λέει όμως για αυτά ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας; «Τις προηγούμενες εβδομάδες οδήγησα το Battista με την πλήρη διαθέσιμη ισχύ του. Η αίσθηση κατά την επιτάχυνση είναι συγκλονιστική, οι οδηγοί δεν θα βαρεθούν ποτέ αυτή την εμπειρία, όσες φορές και αν την αισθανθούν. Αυτό το αυτοκίνητο σπριντάρει πιο γρήγορα από μονοθέσιο της F1 στη λειτουργία Furiosa. Κάθε πελάτης που έζησε μαζί μου την εμπειρία του Battista δήλωσε συγκλονισμένος
– απλά δεν υπάρχει τίποτα παρόμοιο. Η παραμετροποίηση της οδηγικής εμπειρίας παρέχεται από έναν περιστροφικό επιλογέα, εργονομικά τοποθετημένο ακριβώς δίπλα στον οδηγό, που επιτρέπει γρήγορες αλλαγές μεταξύ των ρυθμίσεων Pura, Calma, Energica, Furiosa και Carattere, με την κάθε μία να προσδίδει έναν μοναδικό χαρακτήρα στην οδήγηση του Battista, προσαρμοσμένο τέλεια σε μια σειρά από συνθήκες οδήγησης. Ο χειρισμός στους ανοιχτούς δρόμους, ακόμη και σε απρόβλεπτες επιφάνειες, απέδειξε ότι το Battista είναι υπέροχα ισορροπημένο, ακριβώς όπως πρέπει να σε κάνει να αισθάνεσαι ένα hyper GT. Οι επιδόσεις του στην πίστα με είχαν ήδη εκπλήξει από την εμπειρία μαζί του στο Nardò (σ.σ.: την πίστα υπερ-υψηλών επιδόσεων στην Ιταλία, η οποία ανήκει στην Porsche Engineering), νωρίτερα εφέτος, οπότε οι προσδοκίες μου σε αυτή την περίπτωση ήταν μεγάλες. Η τελευταία δοκιμή, ωστόσο, επιβεβαίωσε ότι η ομάδα εξέλιξης κατάφερε να δημιουργήσει έναν νέο τύπο hyper GT που σε ανταμείβει σε όλες τις επιφάνειες. Η ποιότητα κύλισης και η απόσβεση είναι απλώς εξαιρετικές, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι φυσικό και ταιριάζει απόλυτα σε αυτό που θέλουμε να πετύχουμε στο Battista. Ως οδηγός αγώνων, είμαι πολύ ευαίσθητος στην αίσθηση του τιμονιού και το γλυκό σημείο εδώ είναι ότι το αισθάνεσαι ελαφρύ αλλά «συνδεδεμένο», άμεσο αλλά ομαλό» αποκαλύπτει ο Χάιντφελντ, χρησιμοποιώντας όρους «της δουλειάς του» για να ορίσει με απλό τρόπο το μέγεθος της επιτυχίας του Battista.