Κάθε φορά που έχω την ευκαιρία να περάσω από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, συνηθίζω να κοντοστέκομαι μπροστά στο εμβληματικό κτίριο. Τα τεράστια πανό, κρεμασμένα στην κεντρική μαρμάρινη είσοδο να μας ενημερώνουν με εντυπωσιακό πάντα τρόπο για όλα αυτά που ετοιμάζονται να έρθουν χαρίζοντας ζωή και ξεχωριστό φως στις αίθουσές του. Το Μέγαρο Μουσικής συμπλήρωσε 30 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά πράγματα του τόπου μας. Μία ιδιαίτερα σημαντική διαδρομή, μία μεγάλη πορεία που έστρεψε το διεθνές ενδιαφέρον στη χώρα μας. Το Μέγαρο με το «μαγικό touch» του Χρήστου Λαμπράκη, του ανθρώπου που εμπνεύστηκε το μεγαλειώδες project και κατόρθωσε να το κάνει πραγματικότητα, «έφερε» στην Ελλάδα εκατοντάδες προσωπικότητες – παγκόσμιου βεληνεκούς – στη σκηνή του, κάτω από τους τεράστιους προβολείς. Ανάμεσα σε όλα αυτά τα ηχηρά ονόματα εξαιρετικές ορχήστρες με μαέστρους πραγματικούς superstars να ανεβαίνουν στο πόντιουμ. Σκέψεις, εικόνες, ήχοι ήρθαν και πάλι μπροστά μου όταν άκουσα για πρώτη φορά την είδηση, ότι δηλαδή η μεγάλη μορφή του πόντιουμ, Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, θα βρίσκεται στην Αθήνα. Ο superstar του πόντιουμ ανεβαίνει στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών παρουσιάζοντας σύντομα σε τέσσερις βραδιές τις τέσσερις Συμφωνίες του Μπραμς. Στα 79 του χρόνια ο Ντάνιελ παραμένει ακούραστος, ένας από τους τελευταίους εκπληκτικούς μαέστρους της κλασικής μουσικής σκηνής. Ο Μπάρενμποϊμ θα διευθύνει αυτή τη φορά τη Staatskapelle Berlin, πόσες όμως εκπληκτικές ορχήστρες δεν έχουν συνεργαστεί μαζί του σε παγκόσμιο επίπεδο; Ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ και ο Ζούμπιν Μέτα (ο δεύτερος έχει περάσει τα ογδόντα) αποτελούν παραδείγματα ανθρώπων με δυνατή ιδιοσυγκρασία και μεγάλες αντοχές. Σημαντικές, παγκοσμίου κύρους προσωπικότητες που δεν αφήνουν το πέρασμα του χρόνου να τους «λυγίσει». Ο Μέτα, ο οποίος έχει συνδεθεί με το Μέγαρο όσο λίγοι μαέστροι, μας εντυπωσίασε το καλοκαίρι που μας πέρασε πάνω στη σκηνή του Ηρωδείου. O διάσημος μαέστρος διηύθυνε την ορχήστρα παρά τα σοβαρά κινητικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, ενθουσιάζοντας το κοινό. Μέχρι που η ισχυρή καλοκαιρινή νεροποντή διέλυσε τη συναυλία. Ο Ζούμπιν όμως συνέχισε… ακάθεκτος για άλλες πολιτείες, για να συνεχίσει το έργο του, με πολλή δύναμη και κουράγιο. Αυτοί οι δύο, Μπάρενμποϊμ και Μέτα, είναι οι τελευταίοι μεγάλοι μαέστροι μετά τον μυθικό Χέρμπερτ φον Κάραγιαν. Ο Κάραγιαν μέχρι το τέλος παρακολουθούσε τα πάντα, μέσα από τη θαλπωρή του σαλέ του στο St. Moritz, έχοντας κοντά του τον στενό του φίλο Σταύρο Νιάρχο. Οι μαέστροι της νεότερης γενιάς οι οποίοι διευθύνουν τις σημαντικότερες ορχήστρες στον πλανήτη (έρχονται και εδώ σε νέες συνεργασίες με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο, το Φεστιβάλ Αθηνών) είναι εξίσου καλοί. Κάποιοι ίσως και καλύτεροι. Χρειαζόμαστε νέους ανθρώπους, φρέσκες ιδέες, ιδιαίτερα στους χώρους που έχουν να κάνουν με την καλή μουσική, το πνεύμα και την τέχνη. Στρέφουμε όμως πάντα το βλέμμα σε μορφές σαν τους Μπάρενμποϊμ και Μέτα. Ετσι όπως πρέπει να δείξουμε το ενδιαφέρον μας και στις καινούργιες εκδόσεις βιβλίων που όσο πλησιάζουν οι γιορτές, γίνονται περισσότερες. Μέσα από το ένθετο των Βιβλίων σάς προτείνουμε τις καλύτερες…

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω